Loading content ...

Hielko van der Molen

Hielko van der Molen

Verandermanagement binnen digitale teams

Als adviseur en programmamanager heeft Hielko van der Molen jarenlang veranderingstrajecten begeleid en als manager heeft hij leiding gegeven aan e-commerce afdelingen bij verzekeraars en banken. Ook in de hotelbranche was hij o.a verantwoordelijk voor tientallen websites, boekings-en verkoopsystemen en e-mailmarketing. Kortom, Hielko kent de klappen van de zweep en de kneepjes van het vak. Hij put daarbij uit eigen ervaring.

Neem contact op

Neem vrijblijvend contact met ons op! Vul uw gegevens in en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hielko is sinds 1999 gegrepen door het digitale virus. Het begon in zijn rol als verandermanager bij het project Newmonday, een start-up van Randstad en VNU. En ging verder bij de start-up Next2us en daarna bij Media Plaza. Inmiddels heeft hij zijn expertise verder ontwikkeld door jarenlange ervaring in het operationeel aansturen en verbeteren van digitale en online teams. Hielko is van oorsprong een technisch bedrijfswetenschapper en op dit moment eigenaar van Dharma Marketing Facilitators en onderdeel van de start-up We Are Aure. Als ondernemer en coach werkt Hielko graag binnen een bedrijf of organisatie mee bij het realiseren van veranderingen door alsmaar voortschrijdende technologische ontwikkelingen.

In zijn werkveld heeft Hielko veel organisaties geïnspireerd door ze een inzicht te gegeven van de technologische impact op het leven van mensen, en het daarbij passende businessmodel. Op dit moment doet hij dat vanuit Dharma Marketing Facilitators en binnen de start-up We Are Sure. Hielko gelooft dat het delen van kennis dé essentie van vooruitgang is. Daarom deelt hij zijn kennis graag. Via zijn hoofd-docentschappen bij LECTRIC (Opleiding Online Marketing en bij de post-HBO opleiding Next Communications) en Beeckestijn Business School. Daarnaast als docent Online Marketing en Cross Media bij de Nyenrode Business University en bij de Economische Faculteit van de Vrije Universiteit.

Op dit moment geeft Hielko workshops en lezingen over de cultuurverandering die wordt veroorzaakt door het veranderende gedrag van consumenten. Van waterval naar Agile, digitale transitie is dé term in deze. Daarnaast publiceert Hielko regelmatig op Marketingfacts, Emerce en Travelnexts over crossmediale communicatie, (mobile) marketing en de veranderende rol van techniek in de  aansturing van organisaties.

    Onderwerpen waar Hielko van der Molen bevlogen over spreekt:

    • Van waterval naar Agile, de business noodzaak tot verandering vanuit digitaal
    • Commercieel sterker worden door juiste inzet van technologie en competenties
    • Aanpak van digitale transformatie binnen een organisatie of team
    • Cross Mediale aanpak van je campagne
    • Mobile is here to stay
Gerelateerde sprekers