Loading content ...

Martijn Arets

Martijn Arets

Internationaal Platform Expert

Martijn Arets is internationaal expert op het gebied van de opkomst en toekomst van schaalbare online platformen binnen de deeleconomie. Daarnaast vertelt hij graag over zijn Brand Expedition, een inspirerend verhaal over modern ondernemerschap en personal branding.

Neem contact op

Neem vrijblijvend contact met ons op! Vul uw gegevens in en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Martijn Arets is internationaal expert op het gebied van de opkomst en toekomst van schaalbare online platformen als Airbnb (deeleconomie), Kickstarter (crowdfunding) en Uber (‘gig’ economy). 

Martijn’s zijn fascinatie voor de transitie naar een platform economie ontstond toen hij in 2011 als eerste ter wereld een aandelen crowdfundingcampagne succesvol afrondde. Hier ontdekte hij het potentieel van de platform economie, maar ook de valkuilen die moeten worden opgelost wil je als platform de volle potentie bereiken en een duurzaam model neerzetten.  De afgelopen 3 jaar sprak hij in 12 landen met 300 deskundigen, hierdoor ontwikkelde hij een unieke kijk op de ontwikkeling die nu gaande is en de impact daarvan op bestaande organisaties. Nog steeds doet hij gemiddeld 10 ‘kennis expedities’ in het buitenland per jaar.

Zijn duidingen, analyses en gedachten deelt hij door het publiceren van artikelen, video’s en boeken. En door het geven van presentaties op (internationale) congressen en gastcolleges. Daarnaast adviseert en ondersteunt hij (corporate) organisaties en overheden die deze ‘nieuwe’ wereld willen begrijpen en betreden en maakt hij als freelancer regelmatig zélf deel uit van een innovatieteam.

Martijn heeft een achtergrond in marketing en branding en schreef eerder het boek ‘Brand Expedition, een reis langs de 20 meest inspirerende Europese merken’ en ‘Crowdfunding, de hype voorbij’. Op dit moment schrijft hij mee aan drie boeken over nieuw leiderschap, crowdfunding en de opkomst van de platformeconomie. 

Laat je inspireren door de man die in 2011 ondernemers als John de Mol en Reinout Oerlemans versloeg in de strijd om de titel ‘beste ondernemer van het jaar’ en Nederland sinds 2014 vertegenwoordigd als een van de ’40 Young Potential European Leaders under 40’.

    • De Deeleconomie

    Martijn gelooft dat iedere organisatie de komende tien jaar direct of indirect zal worden beïnvloed door online platformen als Airbnb, Kickstarter, Wikipedia en Uber. In zijn lezingen vertelt hij over de impact van de Deeleconomie.
    Belangrijk is om de ‘oude economie’ niet uit het oog te verliezen. Het feit dat er iets nieuws is betekent niet dat het oude niet meer werkt. De kracht is juist de samenwerking tussen deze verschillende werelden en branches; Martijn weer ze moeiteloos met elkaar te verbinden.

    • Brand Expedition

    In 2010 was Martijn werkzaam als marketing- en communicatiemanager, tot hij besloot vijf maanden door Europa te reizen. In een oud Volkswagenbusje ging hij op weg naar de leiders achter 20 authentieke Europese merken. Zo ging hij in gesprek met leiders van merken als Adidas, Lego, Alessi, Manchester United en Skype. Zijn verhalen zijn terug te

    vinden in het boek ‘Brand Expedition’. Via ‘s werelds eerste crowdfunding op basis van aandelen werd het boek naar het Engels vertaald.

    • De opkomst van de collaborative platform economie. Wat u kunt leren van organisaties als Uber en Airbnb.

    • De wereld veroveren zonder een cent op zak:  een inspirerend verhaal over modern ondernemerschap en personal branding

    • Brand Expedition: het geheim achter Europa’s meest inspirerende merken

Gerelateerde sprekers