Bel ons op 030 80 80 884

en krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Event planning: de consequenties van een té vol programma

In deze blog over event planning vertellen we je over de de consequenties van een té vol programma tijdens je event, het belang van het stellen van doelen en het hebben van een duidelijke een rode draad.

Je wilt dat mensen geboeid blijven, geïnspireerd raken – alles behalve verveling! Daarnaast zijn er zovéél leuke dingen en sessies die je je deelnemers gunt. We kennen het, vanuit enthousiasme zijn event planners vaak geneigd té veel te willen.

Als het gaat om de tijd die je uittrekt voor specifieke onderdelen van de bijeenkomst is onze ervaring dat je vaker tijd tekort komt dan teveel hebt. Om diepgang te krijgen raden we vaak aan een aantal stevige blokken neer te zetten in plaats van veel kleine sessies én voldoende rekening te houden met eventuele uitloop.

Less is More. Jazeker! Deze gouden regel gaat zeker op als het gaat om event planning. Wees er waakzaam voor dat je niet teveel verschillende activiteiten in je programma wilt “proppen”. Echter, hier moeten we wel een nuance in maken. Hoe je de tijd van de bijeenkomst indeelt staat niet op zichzelf, dit is sterk afhankelijk van de thema’s die je wilt behandelen en het doel van de bijeenkomst, maar ook het doel en op zichzelf staande sessies. Zorg dat je dit helder hebt.

Een té vol programma kan verschillende consequenties hebben, bij deze de twee meest voorkomende gevolgen van een té vol programma: 

Gehaaste lezingen of workshops die de kern missen
Plan je te weinig tijd in voor een lezing of workshop dan kunnen er verschillende dingen gebeuren: het verhaal wordt gehaast – te veel informatie in te korte tijd. OF: het verhaal verliest de kernboodschap. De sessie moet worden ingekort waardoor de boodschap minder sterk overkomt of nog erger, verloren gaat.
Wees gerust, onze ervaren sprekers zullen je hiervan behoeden en de kwaliteit van de lezing of workshop bewaken. Dit betekent vaak dat we het doel van de sessie bijstellen of het thema specifieker neerzetten.

Rennende deelnemers! 
Ja hoor, letterlijk! Biedt je te weinig ruimte tussen de verschillende programmaonderdelen kan het best zijn dat deelnemers van het ene onderdeel naar het andere onderdeel moeten rennen. We hoeven je niet te vertellen dat dit onprettig is.
Geef mensen een korte pauze waarin de deelnemers de ruimte hebben tussen de twee workshops te schakelen – even afstand nemen van het vorige thema en kort kunnen reflecteren op hetgeen wat er vertelt, gedeeld of ervaren is, voor een aantal deelnemers zal dit nodig zijn om de volgende sessie volledig tot zich te kunnen nemen, actief te kunnen luisteren en/of actief deel te nemen. De impact van een sessie verschilt van persoon tot persoon.
#TIP: Geef duidelijk bij de deelnemers aan hoeveel tijd er zit tussen de verschillende sessies en op welk tijdstip ze worden verwacht.

Hoe zorg je voor een goede tijdsplanning? 

Zorg voor een rode draad in de bijeenkomst.Neem de tijd om de doelen duidelijk te definiëren en zorg ervoor dat deze duidelijk zijn voor alle mensen betrokken bij de organisatie van de bijeenkomst. Definieer het overkoepelende thema van de bijeenkomst en stem dit goed af binnen het team dat de bijeenkomst. Kijk bij elke sessie die je in het programma hoe deze bijdraagt aan het thema en algehele doel van de bijeenkomst die je organiseert.

Daarnaast is het van belang te kijken op welk tijdstip van de dag een sessie het meest tot zijn recht komt. Tijdens een kick off lezing is er vaak behoefte aan een introductie van het thema. Zal de lezing aan het eind van de dag plaatsvinden kan een stukje humor van enorme waarde zijn om zo de deelnemers met een goed gevoel te laten vertrekken. Sprekers houden hier rekening mee in de voorbereiding van hun lezing of workshop. Vandaar dat het voor sprekers belangrijk is van te voren te weten wanneer hun lezing zal worden ingepland.

#TIP: Wil je er zeker van zijn dat het programma goed wordt bewaakt? Wijs dan een dagvoorzitter aan. Deze kan je uiteraard ook extern inhuren. De dagvoorzitter zorgt voor de rode draad in de bijeenkomst. De dagvoorzitter neemt de deelnemers bij wijze van spreken bij de hand om samen het programma te doorlopen. De dagvoorzitter kondigt de verschillende sprekers aan en bewaakt de tijdsplanning van de dag. Ook voor het begeleiden van gesprekken of interviews kun je de dagvoorzitter inzetten.

Wat is het verschil tussen een lezing en een workshop? ..en hoe bepaal ik welke tijdsduur geschikt is voor de sessie? 

Op basis van het doel van de sessie, de groepsgrootte en de manier waarop je de boodschap over wilt brengen kunnen jullie een keuze maken voor de vorm van de sessie. Lezingen en workshops zijn het meest gebruikelijk, of een mix van beide resulterend in een vlotte, interactieve sessie. Wanneer noem je iets een workshop en wanneer hebben we het over een lezing? Of men een de sessie een workshop of lezing noemt heeft niet zozeer met de tijdsduur of groepsgrootte te maken, maar voornamelijk met de inhoud van de sessie.

Er is geen duidelijk frame voor de tijdsduur van een lezing of workshop. Zoals eerder genoemd is dit afhankelijk van het doel van de sessie. Sprekers kunnen ofwel een sessie voorbereiden passend binnen het door jullie aangegeven kader. Dit kan betekenen dat niet alle doelen in de sessie kunnen worden opgenomen. Is er voldoende tijd, dan kan je de spreker vragen hoeveel tijd er nodig is om een sessie zo in te vullen dat alle thema’s kunnen worden behandeld.

#TIP: Maak gebruik van de kennis van het event planning bureau waar je mee samenwerkt en van de spreker zelf. Betrek de spreker(s) bij de planning van de bijeenkomst. De spreker kent zijn product als geen ander en is dé juiste persoon om een inschatting te maken van de benodigde tijd voor de sessie.

LEZINGEN

In een lezing vertelt een spreker en is het doel kennis overbrengen of inspireren. Het publiek luistert. Afhankelijk van het doel van de sessie duurt en lezing over het algemeen tussen 60 tot 90 minuten. Voorafgaand maak je afspraken met de spreker over het doel van de lezing en de inhoud van de sessie. De lezing wordt vaak ondersteund door visueel materiaal.
De gemiddelde tijdsduur van een lezing is ongeveer 60 – 90 minuten. Er zijn weinig concepten waarin een lezing van 30 minuten een passende keuze is. Vaak wordt een lezing gehaast en wil men teveel informatie in een korte tijd behandelen. Echter is het goed om even te kijken hoe dit in het programma past en welke tijdsduur het beste past bij jullie wensen betreft de inhoud.

WORKSHOP 

Ook tijdens een workshop doen de deelnemers kennis op, echter meer door actief aan de slag te gaan met het thema. Een workshop bevat verschillende werkvormen gericht op actieve deelname. Tijdens een workshop is er meer ruimte voor het individu, gesprekken en discussies. Om dit te realiseren is het aantal deelnemers voor een workshop beperkt. Tijdens een workshop begeleidt de spreker een relatief kleine groep. Typerend aan een workshop is toch wel dat deze vol zit met veel verschillende oefeningen en werkvormen; een workshop laat mensen kennis en ervaringen delen.Wil je de deelnemers vaardigheden aanleren en praktische ervaring op laten doen? Dan is een workshop erg geschikt!

 

Lees ook onze blog EEN FIJNE FLOW TIJDENS JE EVENT

Meer tips? Bekijk dan ons e-book “40 tips voor de perfecte bijeenkomst”. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis.

40 tips voor de perfecte bijeenkomst

Alle voorbereidingen zijn getroffen en het is zover: de dag van de bijeenkomst. Het is op de dag zelf dat al je plannen en ideeën samenvallen toch een mooi resultaat. Ten minste.. als alles goed gaat. Er is niets vervelender dan stress en chaos tijdens je bijeenkomst. Dit is voor jezelf erg onplezierig en kan een negatieve impact op de deelnemers hebben. Of het nou om een zakelijke bijeenkomst voor een kleine groep, een teambuilding sessie of feestelijk evenement voor 1000 mensen gaat – een fijne FLOW is essentieel.

Zorg voor een gevoel van FLOW binnen het team en onder de deelnemers: een gevoel van inspiratie en heerlijk bezig zijn. Je wilt dat de deelnemers met een voldaan gevoel de bijeenkomst verlaten. Op de dag zelf zijn er een aantal aspecten die je in gedachten kan houden om er voor te zorgen dat alles succesvol verloopt en het team maar ook de deelnemers deze FLOW kunnen ervaren! Wij hebben een aantal tips voor je verzameld. Deze tips kan je toepassen op zowel een zakelijke bijeenkomst maar ook voor informele bijeenkomsten of teambuilding sessies

1. Zorg voor een duidelijke taakverdeling

2. Neem de tijd 

3. Verplaats je in de schoenen van de deelnemers

4. Heb oog voor detail

5.  Wees Flexibel & Geniet!

Meer lezen over het boeken van een spreker en organiseren van een bijeenkomst? Dat kan ins ons E-book “40 tips voor de perfecte bijeenkomst”. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis.  

40 tips voor de perfecte bijeenkomst

Van welke zaalopstelling kunnen we het best gebruik maken? Een vraag die we als sprekersbureau geregeld krijgen. We helpen je graag bij het vinden van een passend format voor een conferentie of bijeenkomst. De eerste vraag die wij je zullen stellen is “Hoe groot is de groep?” Daarnaast is de zaalopstelling afhankelijk van het programma en de beschikbare ruimte. Wij vertellen je graag meer over de voor- en nadelen van de verschillende zaalopstellingen afhankelijk van de grootte en invulling van de bijeenkomst. 

Klaslokaal

✓  De klaslokaal opstelling is het meest geschikt voor relatief kleinere groepen. De klaslokaal opstelling past goed bij voorlichtingen of informatieve bijeenkomsten.
✓  Een voordeel van deze opstelling is dat de deelnemers een tafel voor zich hebben. Mocht men notities willen maken biedt deze opstelling de juiste ruimte en comfort.

Conferentie

✓ Een conferentie opstelling zorgt voor een gezamenlijk gevoel. Ieder heeft de mogelijkheid contact met de andere deelnemers te maken.
✓  Deze opstelling is vooral geschikt voor vergader setting of bijeenkomsten waar meerdere mensen naar input wordt gevraagd. Ook deze opstelling biedt ruimte om documenten of een laptop voor je op tafel te hebben mocht dit gewenst zijn.
✓  Een grote tafel leent zich er voor koffie en koek midden op de tafel te zetten. Kijk kritisch of dit geschikt is voor jouw bijeenkomst. Wanneer mensen tijdens een gesprek koffie inschenken kan dit anderen storen. Praktischer is vaak om mensen voorafgaand aan een aparte tafel een kopje koffie of thee aan te bieden of in te laten schenken en een karaf met water op tafel te zetten.

Theater opstelling 

✓  Deze opstelling is het meest geschikt voor grote groepen of bijeenkomsten waar gebruik wordt gemaakt van een podium. De aandacht van de deelnemers wordt op een plek gevestigd.
✓  Met de theateropstelling kunt u over het algemeen de meeste stoelen in de ruimte kwijt.
✓  Hou rekening met de ruimte en denk er bij de theateropstelling aan dat het soms even duurt willen deelnemers hun stoel vinden of verlaten omdat men andere mensen moet passeren.

Ronde tafels

✓ De ronde tafel opstelling is erg geschikt wanneer men tijdens de bijeenkomst ook een hapje eet. Daarnaast biedt deze opstelling de mogelijkheid om de deelnemers in groepjes met elkaar in gesprek te laten gaan.
✓  Voor de ronde tafel opstelling is het van belang dat de stoelen makkelijk verschuifbaar zijn zodat de deelnemers zich tot de spreker kunnen richten.
✓  Deze setting biedt eventueel ook de mogelijkheid om de spreker door het publiek heen te laten lopen. Combineren jullie een lezing met een hapje eten? Overleg even met de spreker of dit passend is voor de lezing. Over het algemeen raden we aan dit niet tegelijk te laten verlopen maar een apart tijdsblok voor de lezing en een apart tijdsblok voor het eten te reserveren.

Vierkante tafels

✓ Hou rekening met het comfort van de deelnemers zodat men in een comfortabele houding contact kan maken met de spreker op het podium.

U-vorm

✓ De U vorm is een opstelling met tafels waarbij de tafels in een U vorm staan. De U vorm biedt de dagvoorzitter of spreker de mogelijkheid binnen de ruimte van de U vorm te bewegen. Dit zorgt voor een vlotte interactie en stimuleert betrokkenheid. Omdat er tafels staan biedt deze opstelling de deelnemers de mogelijkheid om notities te maken.

Aanvullende tips 

✓  Is er een aparte garderobe aanwezig? Vraag mensen hier gebruik van te maken. Dit zorgt er voor dat de zaal overzichtelijk blijft en voorkomt dat de ruimte rommelig aanvoelt.
✓  Herinner deelnemers er aan het begin van de bijeenkomst aan hun telefoons op stil te zetten.
✓ Ongeacht de zaalopstelling is goed geluid essentieel. Test het geluid voorafgaand aan de bijeenkomst. Houd hierbij in gedachten dat geluid in een lege zaal anders overkomt dan in een volle zaal.
✓  Zorg dat er een reserve microfoon aanwezig is. Komen er meerdere mensen aan het woord? Zorg dat of iedereen een microfoon heeft of dat jullie met een makkelijk verplaatsbare microfoon werken. Informeer altijd even bij de spreker naar wat voor microfoon de voorkeur uit gaat. Een aantal sprekers werken liever niet met handheld microfoons omdat dit de bewegingsruimte kan belemmeren.
✓  Maak afspraken over het binnenkomen en verlaten van de zaal. Indien nodig kan je vooraf even kijken via welke deur onderbreking het minst storend is voor de gang van zaken tijdens de bijeenkomst.
✓  Het is fijn om deelnemers te laten weten hoe lang verschillende onderdelen ongeveer duren en wanneer er ruimte is voor een pauze. Zo zorg je ervoor dat men hier rekening mee kan houden en voorkom je onnodige onderbrekingen tijdens de bijeenkomst.

Even sparren over de mogelijkheden betreft zaalopstelling voor een bijeenkomst? Dat doen we graag. Neem even contact met ons op.
Meer tips? Bekijk dan ons e-book “40 tips voor de perfecte bijeenkomst”. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis. 

 

40 tips voor de perfecte bijeenkomst

 

 

Er komt ontzettend veel kijken bij de voorbereidingen voor een bijeenkomst. Naast het boeken van de juiste locatie en passende sprekers is de promotie van de bijeenkomst ook iets waar je vroeg van tevoren mee aan de slag gaat. Wanneer het evenement vorm begint te krijgen wil je natuurlijk dat de deelnemers net zo enthousiast worden over het evenement als jullie zelf! Hoe pak je dat aan? Wij geven graag een aantal tips.

De bijeenkomst begint vorm te krijgen. Uiteraard wilt u dat de deelnemers net zo enthousiast worden over het event als jullie zelf. Hoe pak je dat aan?

1) Communiceer de datum vroegtijdig 

Wat voor zowel de deelnemers en organisatoren essentieel is, is de datum! Wil je de datum samen met de spreker afstemmen? Benader de spreker dan in een vroeg stadium zodat de agenda’s naast elkaar gelegd kunnen worden. Ook wanneer de datum al bekend is geven wij je als tip mee om zo vroegtijdig mogelijk de datum bij de spreker te reserveren. Maak de bijeenkomst zichtbaar zodra de datum bekend is.
Zorg er voor dat deelnemers en geïnteresseerden vroegtijdig worden geïnformeerd over de datum en herinner mensen aan de uitnodiging. Breng mensen op de hoogte van het evenement door vroegtijdig een uitnodiging te sturen of mensen te informeren over hoe ze zich kunnen aanmelden voor de bijeenkomst. Maak een website of pagina voor het evenement zodat mensen ook online informatie kunnen vinden.

2) Zorg voor toffe en professionele content!  

De manier waarop je communiceert is essentieel om de juiste doelgroep te bereiken. Wat wil je dat jouw evenement uitstraalt? Zorg dat dit in de promotie goed overkomt. Laat de uitnodiging ook door anderen lezen. Iemand die met een frisse blik naar de tekst kijkt herkent wellicht sneller of er nog iets mist.
Heb je nog geen duidelijk beeld van de doelgroep? Dan is dit stap 1. Voor wie is deze bijeenkomst bedoeld? Wat maakt dat juist deze doelgroep naar de bijeenkomst zou willen komen? .. en communiceer je dit via je promotiematerialen?
Zorg er voor dat het promotiemateriaal een professionele uitstraling heeft. Vraag een designer je te helpen of gebruik een van de verscheidene online app’s waar je een vlot design kan maken.

3) Vraag de spreker(s)

Veel deelnemers vinden het leuk alvast iets te kunnen lezen over wat ze kunnen verwachten tijdens de bijeenkomst of sessie. Maak gebruik van de ervaring van de spreker. Vaak heeft de spreker
ervaring met vergelijkbare bijeenkomsten en de doelgroep. De spreker denkt graag mee en heeft vast al een aantal mogelijkheden in gedachten over hoe jullie de lezing op een enthousiaste manier kunnen aankondigen.
Vraag het bureau of de spreker gerust om je even te helpen met een foto en mooi tekst ter aankondiging voor de promotie van je bijeenkomst. Dit vinden veel sprekers niet alleen erg leuk, maar  het is voor de spreker ook prettig te weten wat er over de lezing wordt gecommuniceerd. Zo zijn we er zeker van dat de verwachtingen en inhoud matchen.

4) Communiceer hoe mensen zich kunnen aanmelden

Het is goed om er over na te denken of je wilt dat mensen zich van tevoren opgeven voor de bijeenkomst. Vaak is dit praktisch gezien het voornaamste, zodat je weet hoeveel mensen je kunt verwachten i.v.m. de zaalopstelling en eventuele hapjes en drankjes.
Moet men zich aanmelden? Kan men een ticket kopen? Laat mogelijke deelnemers weten via welke kanalen de organisatie te bereiken is en hoe mensen zich op kunnen geven voor de bijeenkomst. Voor jezelf is het vaak prettig een duidelijke deadline voor opgave mee te geven. Dit voorkomt dat mensen wachten met zich opgeven en zo krijg je beter zicht op het aantal deelnemers.

5) Gebruik verschillende kanalen voor online promotie

Afhankelijk van de deelnemers kies je een aantal manieren om de bijeenkomst onder de aandacht te brengen. Voor werknemers kan dit vaak via de gebruikelijke wegen bij jullie op de werkvloer. Emails, via jullie online platform of wellicht met een flyer of poster op kantoor.  Voor een bredere doelgroep of deelnemers buiten uw netwerk heeft u waarschijnlijk meerdere kanalen nodig.
Organiseer je een bijeenkomst voor breder publiek dan kan het even zoeken zijn naar de juiste manier om uw doelgroep te bereiken. Gebruik verschillende kanalen om uw evenement onder de aandacht te brengen.

Onderstaand een aantal mogelijke kanalen:
Facebook & Sociale Media: Kijk kritisch naar de verschillende platformen. Op welke platformen is de doelgroep actief? Deel hier informatie over de bijeenkomst.
Een voorbeeld van zichtbaarheid via Sociale Media is het creëren van een Facebook event waar je de deelnemers kan uitnodigen en waar men de bijeenkomst kan delen met anderen.
Nieuwsbrief of e-mail: Een e-mail is de meest effectieve manier om mensen op de hoogte te stellen van een bijeenkomst.
Maak gebruik van je Netwerk: Informeer partners en vraag ze om ook anderen te informeren over het event. Wellicht kunnen partners ook via hun kanalen zichtbaarheid geven aan het event.
Media: Informeer de lokale media: de krant, radio of lokale groepen en organisaties op Facebook en LinkedIn.

Dit is onderdeel van ons e-book 40 tips voor de perfecte bijeenkomst. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis. 

 

40 tips voor de perfecte bijeenkomst

 

Zouden jullie binnen je organisatie graag aan de slag gaan met Flow in je Werk? Samen met Klaas-Jan Reincke schreef Michiel Hobbelt het boek “Flow in je Werk”.

De nieuwe training over dit thema is geschikt voor verschillende doelgroepen. Deze lezing is enorm geschikt voor professionals die er voor willen zorgen dat medewerkers productief zijn, terwijl zij zich lekker voelen en nieuwe uitdagingen aan blijven kunnen. Maar ook voor medewerkers die met meer energie en positiviteit aan het werk willen.

Naast zijn lezing over Flow in je Werk waarin hij vooral praktische tips geeft om met meer plezier en energie aan de slag te gaan biedt Michiel ook verdiepingssessies aan op basis van 4 kernthema’s. Ontzettend leuk als terugkomende activiteit om je hier als team of collega’s een aantal weken in te verdiepen.

1. Wat is werkgeluk? Het belang van autonomie, persoonlijke groei, relaties, zingeving en vitaliteit. Intrinsieke motivatie
2. Productiviteit en werkgeluk, het belang van progressie, succeservaringen creëren
3. Flow en persoonlijke groei, de scaffolding-techniek oftewel hoe zorg ik continue voor uitdagingen op het juiste niveau
4. Vitaliteit, het monitoren van je eigen energie-niveaus en die van elkaar, balans in je werk, duurzaam omgaan met menselijke energie

Zou dit ook iets voor jullie zijn? Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

 

Meer over de lezing van Michiel Hobbelt

Een voorleesboek met een hoofdpersoon die een broer of zus heeft met een beperking. Het bestaat nog niet. Maud Wilms besloot het te schrijven. Met trots presenteert ze haar boek ‘Len en zijn broer – Een verhaal waarin iedereen meedoet’. Het boek is bedoeld voor kinderen van 6 tot 10 jaar.

Het boek geeft een kijkje in een gezin waarin opgroeien net even anders gaat dan anders.  Maud schreef het boek met de ogen van haar jongste zoon. ‘Voor kinderen in dezelfde situatie als hij is dit
boek goud waard’.

Lees meer over Maud Wilms

Boek Cover door: Ninamaakt.nl 

“Wat zijn de kosten voor een professionele spreker?” dit is een vraag die wij als sprekersbureau enorm vaak krijgen. We geven je graag inzicht in de gangbare sprekerstarieven. Echter, verschilt dit enorm per spreker én per opdracht! Voordat we antwoord kunnen geven op bovenstaande vraag zullen we naar meer informatie over uw bijeenkomst en specifieke wensen vragen. Heeft u zelf een bepaald budget in gedachten? Laat ons dit kan weten! Op die manier kunnen wij heel gericht voor je op zoek gaan naar een spreker die bij uw wensen aansluit. 

DE KOSTEN VOOR EEN SPREKER 

De kosten voor een professionele spreker voor een presentatie kunnen erg variëren, er zijn veel verschillende factoren die prijsbepalend zijn.

Bij het boeken van een spreker zullen we u de volgende dingen met u doornemen:

✓ Wat is het doel van de bijeenkomst?
✓ Heeft u een specifiek thema in gedachten?
✓ Wat voor publiek zit er in de zaal? en hoeveel mensen?
✓ Hoe lang zou de voordracht ongeveer moeten duren?
✓  Wat is de locatie?
✓ Welk budget heeft u in gedachten?

De prijs die een spreker hanteert is afhankelijk van verschillende aspecten:

✓ Voorbereidingstijd
✓ De duur van de lezing
✓  De samenstelling en grootte van de groep
✓  Het expertisegebied van de spreker
✓ De bekendheid van de spreker
✓ De beschikbaarheid van de spreker

Aan wat voor sprekerstarieven moet u denken?

De tarieven voor de lezingen van onze sprekers liggen tussen 1000,- en 10.000,- Euro.  Het merendeel van de professionele sprekers vraagt tussen 2000,- en 3000,- Euro. Dit zijn ervaren sprekers die lezingen op maat maken. Binnen deze groep zal je gematigde bekendheden tegenkomen, mensen met expertise binnen hun vakgebied. De thema’s waarover deze sprekers lezingen geven zijn veelgevraagd en hooggewaardeerd.  Met een budget van 5000,- Euro (of hoger) heeft u de mogelijkheid een bekendheid of (internationale) top spreker uit te nodigen.

Heeft u een specifieke spreker op het oog en bent u benieuwd naar het tarief? Ook als u nog geen duidelijkheid heeft over de invulling van de bijeenkomst en de rol van de spreker kunnen wij u alvast informeren over de mogelijkheden en een daarbij behorende prijsindicatie. Wij begeleiden onze klanten graag bij het vinden van een professionele spreker.

Meer lezen over het boeken van een spreker en organiseren van een bijeenkomst? Dat kan ins ons E-book “40 tips voor de perfecte bijeenkomst”. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis.  

40 tips voor de perfecte bijeenkomst

 

Ben Kuiken is organisatiefilosoof en ontregelaar. Met prikkelende voorbeelden uit de praktijk en inspirerende verhalen uit filosofie en wetenschap zet hij je aan tot (anders) denken en (anders) doen. Elke organisatie is anders. Er bestaan dan ook geen standaard oplossingen en antwoorden voor iedereen. Met zijn lezingen en workshops probeert Ben Kuiken zo goed mogelijk in te spelen op de vragen van de mensen in de organisatie en waar zij samen naartoe willen.

De organisatiefilosoof is te boeken voor een lezing of als side-kick op een congres waar hij kan zorgen voor verdieping en reflectie.

Lezingen van Ben Kuiken

Spreker Laura de la Mar geeft lezingen en workshops over Gastvrijheid. In haar nieuwste boek vol met inspiratie, quotes, praktische handvatten en voorbeelden uit allerlei branches vertelt ze ons over het geheim van gastvrijheid. Dit boek is geschikt voor iedereen die wel eens te gast is of werkt in een dienstverlenend beroep, ongeacht in welke branche je werkt.

Bekijk de trailer over het boek of lees meer over de mogelijkheid Laura de la Mar als spreker uit te nodigen.

Lees meer over Laura de la Mar

 

Als columnist en spreker  filosofeert Menno de Bree over het alledaagse leven. Onlangs kwam zijn nieuwe boek “Het eeuwig tekort” uit. Het boek bevat columns uit 2017 en 2018, aangevuld met enkele essays.

Menno de Bree geeft filosofie- en ethiekcolleges en lezingen over waarom samenwerking zo moeilijk is, over waarom ons denken over kwaliteit schadelijk is voor kwaliteit en waarom wij toch écht niet ons brein zijn.

Lees meer over Menno de Bree 

Spreker Maurice de Hond foto

Maurice de Hond

Gerenommeerd opiniepeiler en entrepreneur Maurice de Hond is de expert op het gebied van politiek, opiniepeilingen en maatschappelijke verandering.

Maurice de hond is natuurlijk voornamelijk bekend als opiniepeiler. In 1977 creëerde hij bij de VARA een nieuw opiniemodel dat het stemgedrag van Nederland voor de Tweede Kamerverkiezingen beter kon inschatten. Zijn peilingen zijn sindsdien niet...

Pythia Winia

Pythia Winia

Pythia Winia's theatercollege over Mantelzorg en Dementie komen recht uit het hart

'Theatercollege Zorgeloos' is specifiek voor organisaties en bedrijven die betaalde werknemers in dienst hebben die mantelzorger zijn of worden. Vanuit haar persoonlijke ervaring vertelt Pythia Winia over de wereld thuis van de...

Joseph Oubelkas

Joseph Oubelkas

Bestsellerauteur, motivatiecoach, IT-ingenieur en bijna vijf jaar onschuldig in een Marokkaanse cel. Leer omgaan met tegenslagen.

Het leven van spreker Joseph Oubelkas veranderd op een slag. Van jonge ondernemer met een succesvol eigen bedrijf verandert hij tot een gevangene in Marokko. Joseph heeft van 2004 tot 2009 onschuldig vast moeten zitten. Deze ervaring heeft grote...

Arjen Banach

Organisatieveranderaar, 'Chief Happiness Officer' en auteur. Helpt uw organisatie zich klaar te maken voor de wereld van morgen.

Spreker Ajen Banach beschrijft zichzelf als vooruitstrevend denker over toekomstgerichtheid van teams en organisaties. Wekelijks verzorgt Arjen lezingen en sessies over de kunst van veranderen, organisatiecultuur, leiderschap en...

Spreker Arash Aazami

Arash Aazami

Dream - Develop - Do 

Spreker Arash Aazami wordt internationaal gezien als energie-expert en is veelgevraagd spreker. Zijn lezingen veranderen uw blik op energie, duurzaamheid en de...

Remko van der Drift

Auteur, teamcoach en directeur van het instituut voor Faalkunde. Via lezingen en werkshops staat hij stil bij het belang van falen en laat ons zien hoe we fouten beter kunnen accepteren en benutten.

Remko inspireert mensen om vriendelijk en begripvol te zijn voor de tekortkomingen van zichzelf en anderen. Zodat we kunnen leven in een faalkundige samenleving, waarin we imperfecties aanvaarden en daar open over mogen zijn. Waarin we fouten en...

Spreker Jos Ahlers

Jos Ahlers

Spreker Jos Ahlers geeft lezingen over sociaal gedrag en generaties, maatschappelijke ontwikkelingen en de snelle technologische vooruitgang.

Wie is Generatie Z? Wat verwachten ze van de wereld? Hoe kijken ze naar bedrijven, verenigingen, vakbonden, politieke partijen, overheid en scholen? Wat hebben ze nodig om succesvolle volwassenen te worden? In een entertainende en interactieve...

Vincent Everts

Spreker en trendwatcher Vincent Everts is expert op gebied van de nieuwe technologie.

Vol enthousiasme laat Vincent Everts ons de allernieuwste technologische gadgets...

Bart van den belt

Bart van den Belt

Veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en creativiteit.

Spreker Bart van den Belt is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en...

Farid Tabarki

Farid Tabarki

Oprichter, trendwatcher en spreker over de tijdgeest. Begeleidt organisaties en professionals bij de veranderingen in de moderne samenleving.

Farid Tabarki doet onderzoek naar de (Europese) tijdgeest. In 2012 is hij uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012–2013.  Onderwerpen waar hij onderzoek naar doet en vele lezingen over geeft zijn onder meer: radicale decentralisatie,...

Veeg naar links