Loading content ...

Blog

Er schuilt een influencer in ons allemaal

influencers

Geschreven door Gideon Tailleur

Als we het hebben over influencers denken we al snel aan bekende mensen, zoals Christiano Ronaldo of een Kim Kardashian. Maar geloof het of niet. Er schuilt een influencer in ons allemaal!

Misschien heb je er zelf nooit zo over nagedacht, maar we hebben allemaal wel een specifiek talent, passie of expertise, waardoor mensen binnen jouw omgeving een beroep doen op jou. Misschien ben jij degen die de hele wereld al heeft afgereisd en komen de mensen naar jou toe als ze specifieke reistips nodig hebben. In dat geval verwachten de mensen juist ook weer dat jij op social media posts doet over jouw reizen.

Sterker nog, dit doe je al automatisch omdat je op dit vlak misschien verlangt naar erkenning. Je hebt alleen bewust of onbewust niet zoveel volgers als de mensen die wij erkennen als ‘influencers’. Hierdoor is jouw impact veel kleiner. Beperkte onze “influence’ zich in het verleden alleen maar tot onze directe omgeving. Met social media kunnen we juist deze directe omgeving gebruiken om ook bij derde onder de aandacht te komen.

Zowel zakelijk als privé kan je de persoonlijke influencer in jezelf meer en meer in zijn kracht zetten. Sinds de komst van social media zijn we namelijk nog meer ‘persoonlijke merken’ geworden. Heb je er al eens op die manier over nagedacht?

Mijn expertise is dat ik gezien wil worden als online marketing specialist. Ik help merken om op creatieve manieren hun verhaal te doen.

Practice what you preach

Om te laten zien dat juist ik de online specialist ben voor bedrijven heb ik mijn eigen persoonlijke strategie opgesteld, waarin ik op verschillende manieren aantoon dat ik de persoon heb die ze moeten hebben als ze online marketing vraagstukken hebben. Net zoals Coca cola wilt dat we aan hun denken als je dorst hebt.

Zo blog ik bijvoorbeeld met mijn visie over marketing campagnes van grote bedrijven. Ik geef trainingen voor Google en op hogescholen, ik deel video’s van mezelf met mijn expertise en daarnaast ben ik ook spreker. Alles om top-of-mind te komen.

Maar zeg nou eerlijk. Iemand die spreekt zie je toch al snel als echte specialist op dat vakgebied. En juist op het podium staan geeft mij zoveel energie, dat ik mensen daarmee weet te inspireren.

Tijdens mijn presentaties laat ik je zien hoe je jezelf nog beter kan profileren, op de manier zoals jij juist als de ‘influencer’ gezien wilt worden. En de manier waarop ligt voor iedereen anders.

Succes komt je zeker niet aanvliegen, maar je kan het wel beïnvloeden. En er zijn goede tips om via online marketing meer resultaat te halen.

Inspiratie

Heb ik jou een beetje kunnen inspireren met dit verhaal? Ik hoop het! Dan is mijn eerste doel al bereikt.

laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

    Populaire artikelen

Nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.