Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
Karen van Riel

Interview met Karen van Riel

Benieuwd naar de gouden vraag die van een ‘nee’ een ‘ja’ kan maken? Hij bestaat! In het interview met Karen van Riel vragen we haar hier meer over.

Je bent gespecialiseerd in vragend verkopen, wat houdt dat in?

Vragend verkopen is een methode om naar boven te halen wat het je klant kost als hij zijn probleem niet snel oplost. Door gerichte vragen te stellen krijg je vaker en eerder een ‘ja’ van je klant. En paradoxaal genoeg laat je je expertise meer zien door goede vragen te stellen en dan je mond te houden, dan door je klant te overladen met informatie.
Iedereen weet dat je vragen aan klanten moet stellen als je een complex product gaat verkopen. Daarom duik ik gelijk de diepte in. Het probleem in verkoopgesprekken is dat het 9 van de 10 keer gezellig blijft. En het klinkt goed, maar dat is het niet. Niet voor jou en niet voor je klant. Weinig ondernemers kennen de exacte vragen waarmee je een klant laat voelen dat hij een probleem heeft dat NU opgelost moet worden. Zachte heelmeesters maken niet alleen stinkende wonden, maar ook ellenlange kooptrajecten waar niemand blij van wordt. Door de juiste vragen te stellen, haal je ongekend veel kansen naar boven en kun je een aanbod doen waar geen klant nog ‘nee’ tegen kan zetten.

 

In jouw lezingen heb je het over de gouden vraag die van een ‘nee’ een ‘ja maakt. Wat is het geheim?

Het geheim achter de gouden vraag is dat ‘ie twee dingen doet:

• hij haalt naar boven wat je klant ècht wil
• hij geeft je ruimte om verwarring over je aanbod weg te nemen.

Met de gouden vraag weet je precies wat je moet doen als je klant nee zegt en heb je gelijk een nieuwe kans om alsnog een ‘ja’ krijgen.

 

Waar kan jij organisaties en bedrijven bij ondersteunen?

Mijn bedrijf Outdo is er voor ondernemers in de industrie, IT en techniek. Onze klanten zijn heel succesvol, maar ze werken kei en keihard, Daardoor lopen ze tegen een grens aan in de groei van hun bedrijf. Wij helpen ze om die grens eindelijk te doorbreken door zich veel meer te richten op hun bestaande klanten. Dat is altijd de kortste weg naar meer winst. Vragend verkopen maakt deel uit van onze aanpak. Daarmee ga je goede nieuwe klanten binnenhalen en meer verkopen aan bestaande klanten.

 

Voor welk publiek zijn jouw lezingen het meest geschikt?

Voor een publiek vol technische ondernemers die zichzelf zien als vakidioten. Ik ben dol op vakidioten, want het zijn mensen die volledig achter hun eigen product staan. Daarin ligt gelijk hun grootste valkuil. Mijn lezingen zijn bedoeld voor ondernemers die dondersgoed weten dat ze veel te veel over hun product praten en daardoor hun klant soms verwarren met details. Ik geef een snelle oplossing die je gelijk kan toepassen bij je klanten. Dat levert je extra omzet op en je zal merken dat je klanten je beter begrijpen. Dat is voor iedere vakidioot een verademing.

 

Lezingen van karen van Riel

 

Joseph Oubelkas

Joseph Oubelkas

Wat doet gevangenschap met je? En hoe geef je je leven na een heftige ervaring als deze weer vorm? Josephs unieke lezingen over gevangenschap en vrijheid, dromen en doen inspireren breed publiek.

Het leven van spreker Joseph Oubelkas veranderd op een slag. Van jonge ondernemer met een succesvol eigen bedrijf verandert hij tot een gevangene in Marokko. Joseph heeft van 2004 tot 2009 onschuldig vast moeten zitten. Deze ervaring heeft grote...

Remko van der Drift

Remko van der Drift

Remko geeft lezingen en workshops over de groeimindset, hij staat stil bij het belang van falen en laat ons zien hoe we fouten beter kunnen accepteren.

Spreker Remko van der Drift is directeur van het Instituut voor...

Spreker Arash Aazami

Arash Aazami

Dream - Develop - Do 

Spreker Arash Aazami wordt internationaal gezien als energie-expert en is veelgevraagd spreker. Zijn lezingen veranderen uw blik op energie, duurzaamheid en de...

Arjen Banach

Als Organisatieveranderaar en Chief Happiness Officer maakt Arjen Banach jullie organisatie klaar voor de wereld van morgen

Spreker Ajen Banach beschrijft zichzelf als vooruitstrevend denker over toekomstgerichtheid van teams en organisaties. Wekelijks verzorgt Arjen lezingen en sessies over de kunst van veranderen, organisatiecultuur, leiderschap en...

Elke Geraerts

Elke Geaerts deed onderzoek naar stress op de werkvloer en schreef het boek 'Mentaal Kapitaal, Versterk je mentale veerkracht en vermijd burn-out'.

Kent u de impact van stress op uw bedrijf en de effecten ervan op uw omzet?  Spreker Elke Geraerts deed onderzoek naar stress en mentale veerkracht en is veelgevraagd...

Danielle Braun

Building Tribes - Waardevolle lessen uit de antropologie

Spreker Danielle Braun heeft een ruime ervaring binnen het publieke domein met Corporate Antropologie. Als spreker praat zij graag over organisatiecultuur en leiderschap en begeleidt zij organisaties bij complexe verandering. Daarnaast werkt zij...

Nancy Rademaker

Customer Centricity in a networked world

Spreker Nancy Rademaker is één van de weinige vrouwelijke keynote sprekers die de impact van de digitalisering op klantgedrag beschouwt en wat dit voor bedrijven betekent in de interactie met hun klanten. Als internationale keynote spreker deelt...

Vincent Everts

Vincent Everts

Spreker Vincent Everts heeft van zijn passie zijn werk gemaakt en is expert op gebied van de nieuwe technologie.

...

Farid Tabarki

Farid Tabarki

de Tijdsgeest & de vloeibare samenleving

Farid Tabarki doet onderzoek naar de (Europese) tijdgeest. In 2012 is hij uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012–2013.  Onderwerpen waar hij onderzoek naar doet en vele lezingen over geeft zijn onder meer: radicale decentralisatie,...

Bart van den belt

Bart van den Belt

Veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en creativiteit.

Spreker Bart van den Belt is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en...

Veeg naar links