Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
Interview met merkspecialist Marc van Eck

Interview met merkspecialist Marc van Eck

Marc van Eck is internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Hij geeft lezingen over leiderschap, positionering en internal branding of strategie. Lees hieronder meer over Marc in een kort interview over internal branding, zijn nieuwe boek en veelgemaakte fouten.

Het boek ‘Businessplan op 1A4; word succesvol met OGSM’ doet het goed (1000 dagen in de top 100 management boeken (29 Oktober ’15)), gefeliciteerd! Waar staat OGSM voor en kan je ons kort vertellen waar dit voor staat en waarom een businessplan wel op 1A4 past?

OGSM is een afkorting die staat voor Objectives, Goals Strategies en Measures. Het is ene gestandaardiseerde methode die forceert omvat visie tot actie te komen. Keuzes maken is essentieel en dit leidt weliswaar tot buikpijn maar ook tot betere resultaten.

 

U nieuwe boek heet ‘bij twijfel doen’, kunt u ons kort vertellen, waar over getwijfeld wordt en waarom het toch gedaan moet worden?

Twijfelen doen we allemaal. Heel gezond, maar de meeste mensen hebben meer spijt van dingen die ze niet gedaan hebben dan van dingen die ze wel hebben gedaan. Te vaak leidt twijfel dus tot niet inhalen, terwijl meestal doen een betere optie is. In het boek leg ik uit hoe dit werkt met concrete voorbeelden uit mijn eigen leven. Ik gun mensen bij twijfel te doen zodat er meer dromen uitkomen.

 

Als branding leek, wat is internal branding en waarom is het belangrijk voor bedrijven?

Internal Granding gaat over het merk intern als kompas te gebruiken in de complete bedrijfsvoering, zodat alle medewerkers hun werk inrichten vanuit het merk. Dit creëert heldere klankverwachtingen die altijd worden waargemaakt en daar worden klanten blij van. Zo blij zelfs dat ze hun goede ervaringen door vertellen in hun omgeving zodat reclame maken niet meer nodig is.

 

Als branding specialist, wat is de grootste gemaakt fout door bedrijven wanneer ze hun merk positioneren?

De grootste fout is dat bedrijven proberen iets te zijn dat ze niet zijn en dat leidt alleen maar tot teleurstelling, zowel intern bij medewerkers als extern bij klanten. Een andere fout is dat bedrijven denken dat ze onderscheid moeten maken in wat ze doen, terwijl het veel zinvoller is en makkelijker om onderscheid te maken in hoe je het doen. Net als bij mensen stuurt het karakter op voorspelbaar gedrag, karaktervolle positionering kan dus echt duurzaam verschil maken.

Joseph Oubelkas

Joseph Oubelkas

Wat doet gevangenschap met je? En hoe geef je je leven na een heftige ervaring als deze weer vorm? Josephs unieke lezingen over gevangenschap en vrijheid, dromen en doen inspireren breed publiek.

Het leven van spreker Joseph Oubelkas veranderd op een slag. Van jonge ondernemer met een succesvol eigen bedrijf verandert hij tot een gevangene in Marokko. Joseph heeft van 2004 tot 2009 onschuldig vast moeten zitten. Deze ervaring heeft grote...

Remko van der Drift

Remko van der Drift

Remko geeft lezingen en workshops over de groeimindset, hij staat stil bij het belang van falen en laat ons zien hoe we fouten beter kunnen accepteren.

Spreker Remko van der Drift is directeur van het Instituut voor...

Spreker Arash Aazami

Arash Aazami

Dream - Develop - Do 

Spreker Arash Aazami wordt internationaal gezien als energie-expert en is veelgevraagd spreker. Zijn lezingen veranderen uw blik op energie, duurzaamheid en de...

Arjen Banach

Als Organisatieveranderaar en Chief Happiness Officer maakt Arjen Banach jullie organisatie klaar voor de wereld van morgen

Spreker Ajen Banach beschrijft zichzelf als vooruitstrevend denker over toekomstgerichtheid van teams en organisaties. Wekelijks verzorgt Arjen lezingen en sessies over de kunst van veranderen, organisatiecultuur, leiderschap en...

Elke Geraerts

Elke Geaerts deed onderzoek naar stress op de werkvloer en schreef het boek 'Mentaal Kapitaal, Versterk je mentale veerkracht en vermijd burn-out'.

Kent u de impact van stress op uw bedrijf en de effecten ervan op uw omzet?  Spreker Elke Geraerts deed onderzoek naar stress en mentale veerkracht en is veelgevraagd...

Danielle Braun

Building Tribes - Waardevolle lessen uit de antropologie

Spreker Danielle Braun heeft een ruime ervaring binnen het publieke domein met Corporate Antropologie. Als spreker praat zij graag over organisatiecultuur en leiderschap en begeleidt zij organisaties bij complexe verandering. Daarnaast werkt zij...

Nancy Rademaker

Customer Centricity in a networked world

Spreker Nancy Rademaker is één van de weinige vrouwelijke keynote sprekers die de impact van de digitalisering op klantgedrag beschouwt en wat dit voor bedrijven betekent in de interactie met hun klanten. Als internationale keynote spreker deelt...

Vincent Everts

Vincent Everts

Spreker Vincent Everts heeft van zijn passie zijn werk gemaakt en is expert op gebied van de nieuwe technologie.

...

Farid Tabarki

Farid Tabarki

de Tijdsgeest & de vloeibare samenleving

Farid Tabarki doet onderzoek naar de (Europese) tijdgeest. In 2012 is hij uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012–2013.  Onderwerpen waar hij onderzoek naar doet en vele lezingen over geeft zijn onder meer: radicale decentralisatie,...

Bart van den belt

Bart van den Belt

Veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en creativiteit.

Spreker Bart van den Belt is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en...

Veeg naar links