Loading content ...

Christine Boland

Christine Boland

Trendanalist

Spreker Christine Boland brengt consumententrends en -drijfveren in beeld. Hierin legt ze accent op de kansen die deze bieden. Wereldnieuws en massapsychologie liggen ten grondslag aan haar analyses. Ze was award winner van de Trend watcher of the year award 2012. Christine Boland is veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Als trendwatcher/ trendanalist met een achtergrond in de psychologie speelt Christine Boland in op de behoefte aan bakens binnen de huidige markt. Dat legt ze uit aan de hand van de volgens haar belangrijkste huidige omgevingsfactoren: verbrokkeling enerzijds, en een wereld die liquide wordt anderzijds. De omschrijving die trendanalist en spreker Christine Boland geeft aan het woord trend is kort maar krachtig: “‘Het begin van een trend ontstaat als het antwoord op een behoefte”. Om die behoefte te onderzoeken analyseert Christine o.a. het nieuws, de wetenschap en de reactie van mensen daarop. ‘Om de tijdsgeest te kunnen doorgronden.’

Trendanalist en spreker Christine Boland verzorgt presentaties en brainstormsessies voor iedereen die te maken heeft met consumenten. Het doorgronden van de tijdsgeest is de eerste stap naar het raken van de juiste snaar bij de consument. Het gaat erom de relevante omgevingsfactoren te filteren uit de overweldigende hoeveelheid gebeurtenissen in dit turbulente tijdsframe. Wanneer we inzoomen op deze relevante omgevingsfactoren ontdekken we de specifieke invloeden, die effect hebben op wat we als mens willen of nodig hebben. Daar ligt de basis van de consumententrends.

    Lezingen van spreker Christine Boland

    PRINCIPLES OF PROGRESS

    • Wat hebben we nodig op vooruit te komen in deze onstuimige tijd? Welke bakens kunnen ons door de turbulentie heen gidsen. Spreker Christine Boland formuleert daarop een antwoord in de vorm van vier zogeheten ‘Principles of Progress’ die ze in een visueel zeer aantrekkelijke en dynamische presentatie laat zien.
    • Christine: “Ik destilleer de pijlers van de tijdgeest en concludeer voor bedrijven wat ze nodig hebben. Zo heeft ook mijn vak zich ontwikkeld: van voorspeller naar relevantiefilter. Uit álles wat er speelt, filter ik: wat is voor jou interessant en hoe kunnen wij – jij en ik – dat samen vertalen, zodat jij relevant bent en blijft voor je klant.”

Gerelateerde sprekers

Christine Boland geeft lezingen over de volgende onderwerpen: