Loading content ...

Erik Schoppen

Erik Schoppen

Merkexpert, gedragsonderzoeker & innovator

Spreker Erik Schoppen is visionair internetpionier, merkexpert leiderschap, gedragsonderzoeker, ontwerper, innovator, spreker, adviseur en auteur.
Als verbindende factor tussen deze kennisgebieden is zijn belangrijkste missie het promoten van toekomstgericht duurzaam merkdenken en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Spreker Erik Schoppen is een open-minded en enthousiaste persoonlijkheid die zich als creatieve idee-versneller, ontwerper en gedragsonderzoeker bezig houdt met duurzaam merkleiderschap, merkpsychologie, (merk)vertrouwen, design en (neuro)branding. Als veelgevraagde spreker, adviseur en auteur geeft Erik actuele lezingen over de onderwerpen binnen zijn vakgebied.

Erik Schoppen is expert op het gebied van duurzame merkpositionering, -management, -reputatie en innovatie. Daarnaast doceert hij brand & design management, merkinteractie en neuroscience aan voornamelijk de Hanzehogeschool Groningen en Rijksuniversiteit Groningen. Hij is medeauteur van het boek Strategisch merkenmagement. Een boek wat inmiddels als standaardwerk voor strategen, (brand) manager en marketeers wordt beschouwd.

Op het podium onderscheidt spreker Erik Schoppen zichzelf door de diversiteit aan onderwerpen die hij behandelt en de interessante verbanden die hij aan brengt. Hij legt complexe informatie overzichtelijk uit met herkenbare voorbeelden en een flinke dosis humor. Door zijn kennis en ervaring weet Erik Schoppen zijn publiek te inspireren. Lezingen van spreker Erik Schoppen worden ook wel echte ‘eye-openers’ genoemd.

Momenteel houdt spreker Erik Schoppen zich bezig met zijn belangrijkste missie: het promoten van toekomstgericht duurzaammerkdenken en leiderschap. Vanuit zijn ervaring motiveert dit mensen hun gedrag te veranderen en een positieve kijk op de toekomst te hebben. Op dit moment doet hij promotieonderzoek aan de Universiteit Groningen (Behavioral & Social Neuroscience).

    Lezingen van spreker Erik Schoppen

    • Brein versus Future

      Samen met futurust en spreker Marcel Bullinga verzorgt Erik de duo-sessie “Bots & Brains”. Marcel weet alles over robots en kunstmatige intelligentie, Erik alles over mensen en het menselijke brein. In deze show brengen de twee hun kennis samen. Tijdens de lezing beantwoorden ze vragen als ‘Is het menselijk brein hopeloos verouderd?’ ‘Leren robots beter dan mensen?’ en ‘Laten we ons vertrouwen straks over aan robots?’

    • Duurzaam Merkleiderschap

      Krijg resultaatgerichte merkkennis aangereikt vanuit een strategisch en duurzaam perspectief. Ontdek de vier principes van duurzaam (merk)leiderschap.

    • Ons facinerende brein

      Leer meer over je hersenen, emoties, geluk en gedrag. Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken. Ontdek hoe (onbewust) gedrag sterker wordt als dit aansluit op wat we al vertrouwen.

    • Deeleconomie

      Een inspirerend verhaal over de mogelijkheden in de duurzame deeleconomie.

    • De psychologie van vertrouwen

      Vertrouwen is essentieel voor verandering en leiderschap. Maar hoe krijg je het? En hoe leidt dit tot gewenste gedragsverandering? Wat is vertrouwen? Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken?

Gerelateerde sprekers

Erik Schoppen geeft lezingen over de volgende onderwerpen: