Bel ons op +31 (0)30 80 80 884

En krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Onze sprekers zijn ook beschikbaar voor online events en webinars. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Vertrouwen creëren (binnen en buiten het brein)

Erik Schoppen

Erik Schoppen

Merkexpert, gedragsonderzoeker & innovator

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Erik Schoppen

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Erik

Lecture icon

Lezingen

Video icon

Video

Tarieven en beschikbaarheid

Redenen op Spreker Erik Schoppen te boeken

  • Inspirerende spreker over de onderwerpen het brein en gedrag
  • aanstekelijke humor en overzichtelijke (voor)beelden
  • Ook beschikbaar voor online events / webinars.
Spreker Erik Schoppen

Vertrouwen creëren (binnen en buiten het brein)

Erik Schoppen is neurowetenschapper, gedragsonderzoeker, ontwerper, innovator, merkexpert en auteur. Als gerenommeerd expert op het gebied van vertrouwen is zijn belangrijkste missie het promoten van toekomstgericht duurzaam merkdenken en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken.

Lezingen over vertrouwen en leiderschap
Wat zijn vlotte en visueel aantrekkelijke lezingen onderscheidend maken is het rijke palet aan onderwerpen dat hij behandelt, waaronder de laatste ontwikkelingen binnen het nieuwe merkdenken, de werking van vertrouwen in het brein, gedragsverandering en duurzaam (merk)leiderschap.

Erik beheerst de kunst om complexe materie met aanstekelijke humor terug te brengen tot overzichtelijke (voor)beelden, wat hem tot een onderhoudend, origineel en veelzijdig spreker maakt. Door zijn ervaring weet hij niet alleen zijn toehoorders te informeren over hun eigen bewustzijn, merkgedrag en emoties, maar ook te inspireren om hier iets mee te doen. Zijn lezingen worden door het publiek omschreven als ‘altijd te kort’ en echte eye-openers.

Expertise & publicaties
Al meer dan 20 jaar houdt Erik Schoppen zich bezig met innovatie, branding, design en menselijk gedrag in de reële en virtuele wereld. In 1996 deed hij als internetpionier onderzoek naar online privacy en in 1998 claimde hij de term ‘neuroface’ – de interface die brein en computer verbindt. Hij voorzag ook de sociale rol die merken gaan innemen in zijn Build Bridge Bond methodiek voor duurzaam merkleiderschap. Hij is columnist en (mede)auteur van de bestseller Strategisch merkenmanagement (2015) en The Impact of Brands on People, Markets and Society: Build Bridge Bond Method for Sustainable Brand Leadership (2017).

Hij doet promotieonderzoek naar de werking van vertrouwen in het brein aan de Rijksuniversiteit Groningen en is founder van Resultal.com (onderdeel van onderzoeksplatform WorldBrainWave). Hij houdt zich inmiddels al 20 jaar bezig met innovatie, branding, design en menselijk gedrag in de reële en virtuele wereld.

In 1996 deed hij als internetpionier onderzoek naar online privacy en in 1998 claimde hij de term ‘neuroface’ – de interface die brein en computer verbindt. Hij voorzag ook de sociale rol die merken gaan innemen in zijn Build Bridge Bond methodiek voor duurzaam (merk)leiderschap. Binnenkort verschijnt zijn nieuwe boek Build Bridge Bond – Duurzaam merkvertrouwen bouwen.

Sociaal-duurzame missie
Zijn belangrijkste missie is het promoten van toekomstgericht duurzaam (merk)denken, vertrouwen en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken. Zo is vertrouwen (in elkaar en in de toekomst) essentieel bij verandering, verbinding, empathie en leiderschap.

Maar hoe krijg je het? Welke oeroude evolutionaire mechanismen zitten er achter vertrouwen, en hoe kun je gedragsverandering positief beïnvloeden of voorspellen? En hoe verbeter je hiermee je (merk)communicatie in de huidige connected age – het digitale tijdperk waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is? Op wat voor kenmerken vertrouw je elkaar nu? Want er is namelijk een aspect dat ons bindt en daarom ook in de toekomst belangrijk zal zijn voor mensen, organisaties en samenleving: vertrouwen.

Bekijk de lezingen van Erik Schoppen
Lezing van spreker Erik Schoppen

Duurzaam Merkleiderschap

Krijg resultaatgerichte merkkennis aangereikt vanuit een strategisch en duurzaam perspectief. Ontdek de vier principes van duurzaam (merk)leiderschap.

Lezing van spreker Erik Schoppen

Ons facinerende brein

meer over je hersenen, emoties, geluk en gedrag. Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken. Ontdek hoe (onbewust) gedrag sterker wordt als dit aansluit op wat we al vertrouwen.

Lezing van spreker Erik Schoppen

Deeleconomie

Een inspirerend verhaal over de mogelijkheden in de duurzame deeleconomie.

Lezing van spreker Erik Schoppen

De psychologie van vertrouwen

Vertrouwen is essentieel voor verandering en leiderschap. Maar hoe krijg je het? En hoe leidt dit tot gewenste gedragsverandering? Wat is vertrouwen? Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken?

    Video van spreker Erik Schoppen

    Neuroscience, Gedrag & Privacy ('human hacking & engineering')

    Bekijk de lezingen van Erik Schoppen
    Vrijblijvend informatie over Erik Schoppen

    Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Of neem direct contact op:

    Bel: +31(0)308080884

    Erik Schoppen geeft lezingen over de volgende onderwerpen