Loading content ...

Erwin WIjman

Erwin Wijman

Zo maak je je los van de kudde

Spreker Erwin Wijman, opiniemaker, debatleider, gangmaker en commentator, is dé expert in personal branding, reclame, merken, marketing en eigengereidheid. Hij is journalist, schrijver en spreker, en publiceerde zeven boeken. In zijn meest recente boek, De Geluksmachine (juni 2017), laat hij zien waarom het noodzaak is om te doen wat jij zélf wilt in plaats van wat anderen van jou verwachten.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Auto’s roesten niet meer maar wij zelf wel. We zitten allemaal vastgeroest in onze autokeuze. Iedereen rijdt wat hij of zij van de buren, familie, collega’s of relaties moet rijden. Professionals rijden niet de auto die ze willen, ze rijden hun LinkedIn-profiel. Maar veel beter laat je die angst en conformisme varen en kies je gewoon de auto die jij zelf wilt. Word autonoom. Van een auto word je niet gelukkiger maar van het bewust zelf kíézen van je auto wél.

Datzelfde principe, de noodzaak om jezelf – en je bedrijf – los te maken van de kudde speelt bij de naamgeving van je bedrijf of product. Durf je te onderscheiden en maak al in je naam het verschil. Marketing by naming bespaart je heel veel reclamekosten en maakt je veel begeerlijker.

Spreker Erwin Wijman schrijft en schreef voor Het Financieele Dagblad, NRC Handelsblad, de Volkskrant, Het Parool, Adformatie, ManagementTeam, Nu.nl, Businessweek, Quote en Esquire. Hij publiceerde een groot aantal bestsellers zoals De bedrijfsnamenfabriek, De verkoopmaffia, Wat je rijdt ben je zelf, Succes met je grote auto, Vlinder in de boksring (over challengermarketing) en De geluksmachine. Hij adviseert ondernemingen over naamgeving, geeft als autotherapeut consulten en is schrijfcoach voor professionals. Centraal daarin staat een onderscheidende positionering van je bedrijf en/of van jouzelf, kortom eigengereidheid.
Durf het anders te doen dan anderen. Het is tijd voor marketing by making a difference. Daar word jij zelf ook gelukkiger van.

Zijn kennis en ervaring als adviseur, coach, journalist en schrijver komen terug in zijn met sprekende bewijsvoering, verhalen en humor doorspekte presentaties en workshops. Spreker Erwin Wijmanzorgt er in overleg met u voor dat zijn lezing goed aansluit bij uw evenement of bijeenkomst.

    Lezingen van spreker Erwin Wijman

    • De Geluksmachine

    • Kuddegedrag

    • Marketing by naming

    • Positionering

Gerelateerde sprekers

Erwin Wijman geeft lezingen over de volgende onderwerpen: