Loading content ...

Marc van Eck

Marc van Eck

Economie en Marketing

Spreker Marc van Eck is internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Hij geeft lezingen over leiderschap, positionering en internal branding of strategie. Zijn merkwaarden zijn: Oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs. Hij is scherpzinnig en authentiek.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Spreker Marc van Eck is afgestudeerd bedrijfseconoom (Groningen) en sinds 2001 ondernemer en medeoprichter van strategisch marketingadviesbureau Business Openers. Marc is vanaf 2005 Register Marketeer.  Als marketeer werkt hij 8 jaar bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij  Bain & Company. Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Intrussen heeft hij ook nog het eigen koffiemerk Medellín Secret tot een succes weten te brengen. Dit merk werd genomineerd voor NIMA Marketingjaarprijs 2007. Daarnaast is Marc distinguished lecturer bij Nyenrode Business Universiteit voor de executive programs. Tevens is hij juryvoorzitter merkcampagnes bij merk; de Effie.

Naast zijn activiteiten als marketeer en spreker heeft spreker Marc van Eck een aantal boeken geschreven. Marc is mede-auteur van het boek ‘Internal Branding in de Praktijk – het merk als kompas’. Dit boek werd in 2008 verkozen tot marketingboek van het jaar. Ook schreef hij de bestseller ‘Businessplan op 1 A4’,  dit boek gaat over succesvoller worden met de methodiek OGSM. Daarnaast schreef hij het boek ‘Het succes van Internal Branding – sterke merken bouwen en onderhouden’ werd door Tijdschrift voor Marketing bekroond  met 5 sterren. Zijn laatse boek heet bij ‘Twijfel doen’.

Tijdens Marc’s lezingen en workshops is er geen tijd om je te vervelen, Marc inspireert zijn publiek. Hij heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien. Marc van Eck geeft lezingen over leiderschap, positionering en internal branding of strategie. Spreker Marc van Eck geeft het publiek energie om aan de slag te gaan. Men kan samen of individueel van start om te bouwen aan een sterk merk. Een lezing van Marc van Eck staat voor eigen-wijsheid in plaats van boekenwijsheid. Hij gebruikt hierbij humor en beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven. Zijn persoonlijke merkwaarden zijn: oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs.

Lees hier een kort interview met Marc van Eck over branding en zijn nieuwe boek.

    Lezingen van spreker Marc van Eck

    • Het succes van Internal Branding
    • Merkpositionering
    • Business Plan op 1 A4
    • Business Strategie
    • Klantgericht handelen
Gerelateerde sprekers

Marc van Eck geeft lezingen over de volgende onderwerpen: