Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
Richard Bordes

Richard Bordes

'Lawaaimaker'

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Richard Bordes

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Richard

Lecture icon

Lezingen

Interviews icon

Artikelen

Tarieven en beschikbaarheid

Spreker Richard Bordes is van huis uit Strategisch B2B Marketing en Social Media expert.  Hij heeft uitgebreide ervaring op het gebied van marketing en commercie binnen de Nederlandse B2B wereld. Zo maakte hij hands-on vele veranderingen mee en stond aan de wieg van vele succesvolle toepassingen die nu een onlosmakelijk onderdeel van jouw leven zijn. Zijn visie en blik de op de continu veranderende wereld om ons heen gebruikt hij tevens in zijn marketing- en communicatie-adviezen.

Richard noemt zichzelf lawaaimaker. Zonder lawaai wordt niemand wakker, ontstaat geen verandering en worden slechts de gebaande paden belopen. Spreker Richard Bordes stelt brutale vragen en schudt zijn publiek wakker. Door zijn beeldende wijze van vertellen, waarbij hij met herkenbare verhalen de vinger op de zere plek weet te leggen en vooroordelen weet weg te nemen, heeft deze lawaaimaker al velen weten te boeien en op andere gedachten weten te brengen. En dat altijd met een verrassende titel én een onverwachte twist. Zo is hij ook in 2011 geëindigd bij de “33 meest eigenzinnige columnisten van Nederland”.

Daarnaast is hij columnist en in 2015 de meest kwalitatieve marketing- blogger van Nederland geworden. Maar ook de bedenker van het LinkedIn Business Game en de presentator van zijn eigen business Radioshow “Bordes op de Borrel”.    

Bekijk de lezingen van Richard Bordes

    Lezingen van spreker Richard Bordes

    Lezing van Richard Bordes

    Uw eigen Talkshow

      • Als dagvoorzitter vind Richard de meeste congressen en bijeenkomsten saai en voorspelbaar. Daarom heeft hij een concept ontwikkeld waarbij sprekers geen Powerpoint meer mogen gebruiken en presentaties worden vervangen door interviews. Na een gedegen redactie en voorbereiding trakteert hij uw gasten op een snelle en diepgaande talkshow. Sprekers worden gasten op de bank en Richard gaat samen met uw publiek op zoek naar de rode draad. Zonder de agenda met de zaal te delen managet hij uw bijeenkomst tot op de minuut in een losse en open sfeer met veel interactie. Uw congres brengt zo optimaal de informatie over en is altijd verrassend en uitdagend.


    Lezing van Richard Bordes

    Powersessie Social Selling & Networking met LinkedIn

      • Als officieel LinkedIn Ambassadeur en de uitvinder van de LinkedIn Business Game kan Richard als geen ander uitleggen waarom elke organisatie LinkedIn zou moeten inzetten in de communicatie met haar netwerk. Want u wilt toch ook nieuwe klanten scoren en met uw team 500.000 views in 1 maand krijgen?


    Lezing van Richard Bordes

    De verloren klant in de wereld van morgen (Sales / Marketing)

      • Verkoop en Marketing zijn volgens Richard de leukste en meest sociale beroepen. Maar waarom kijken wij dan zo raar naar onze klanten? Kijk met Richard mee in het brein van de koper en de verkoper en laat uw verbazen en tot nieuwe inzichten komen


    Lezing van Richard Bordes

    Bordes op de Borrel Radioshow

    • Bordes op de Borrel is een internet radioprogramma dat informatie en business entertainment bij uw op de zaak combineert. Zo maakt u niet alleen live uw eigen radioshow op je eigen locatie. Maar nodig je ook al uw relaties, klanten en prospects uit om dit zelf mee te maken. Zij zijn namelijk een onderdeel van het programma. En achteraf krijg u direct alle interviews als losse Podcasts in bezit. U maakt dus live content die je kan delen via uw website, nieuwsbrieven en sociale media. En daarvoor krijgt u een gedegen communicatieplan. Bordes op de Borrel is een totaalconcept. Niet alleen de radio-uitzending maar ook de redactie, inhoudsbepaling en de communicatie voor en na de uitzending horen hierbij.

Ben jij wel sociaal genoeg?

Het beroep van verkoper in ons land wordt zwaar onderschat. Het is een schande dat geen enkele hbo- of universitaire instelling hier, ooit groot geworden door de overzeese handel, verkopen als vak doceert. Op een dag zit je in je nette pak achter het stuur van je leaseauto naar je eerste klant. Veel succes!

Binnen organisaties worden de eigen verkopers vaak niet vertrouwd. Het zijn die ‘snelle jongens’, maar gelukkig steeds meer meiden, met vlotte babbels en te dure auto’s. Zij worden met een scheef oog aangekeken maar zij zijn wel degene die jouw klanten moeten verleiden. Zij worden nog steeds amper opgeleid door hun werkgever. Natuurlijk, wij geven ze een producttechnische training. En stappen ze vol met specs en technische feitjes. Nu maar hopen dat zij zelf wijzer zijn en al die onzin niet bij de klant gaan herhalen.

Verkopen is namelijk de kunst van het verleiden. Dat vergt subtiliteit, gevoel voor de gevoelens van de ander en het kunnen inschatten van de beweegredenen van degene die jij probeert te aan trekken. Verkoop is geen vluggertje maar het bouwen aan langdurige relaties. En niet met 1 persoon, maar misschien wel met een hele groep van beslissers en belanghebbenden. Om dat goed te kunnen heeft iedere goede verkoper een sociale GPS nodig.  Zonder die eigenschap raak je de weg geheid kwijt in de ‘customer journey’ van je klant. Verdiep je eens in hem of haar zonder je elevator speech riedeltje af te draaien.

Ik kan het wetenschappelijk niet onderbouwen, maar mijn jarenlange ervaring bij vele organisaties leert dat 80% van de verkopers niet de 80% van hun budget weet te halen. Sterker nog, 50% haalt niet eens 50% van zijn of haar target. Ligt dat aan hun targets? Dat zou kunnen, maar ik denk van niet. Ze worden gewoon met te weinig zinvolle bagage op reis gestuurd.

In B2B-verkopen worden 80% van de deals pas gesloten tussen het 5e en 12e contact met de klant. Een gegeven dat niet zo gek in de oren klinkt. Wat meer dan opmerkelijk is, is dat 48% van de verkopers het al na één keer bij hun prospect opgeven. En slechts 10% blijft volhouden na de 3e keer!

Helaas leiden de meesten tegenwoordig aan de het ‘customer fright trauma syndroom’. Zij zijn te bang om de klant te bellen, hem op LinkedIn een bericht te sturen. Laat staan eens te bellen of voor een kop koffie langs te gaan. Een woud aan gemiste kansen om de concurrentie buiten de deur te houden dus terug naar de belofte van Social Selling. Natuurlijk is het gebruik van social media noodzakelijk om nog succesvoller te zijn. 80% van de B2B-verkooptrajecten starten daar en nergens anders. Ruim voordat jij door hebt dat de klant interesse heeft, is hij die al online aan het ontwikkelen. Maar waarom lukt het dan niet bij jouw organisatie? Heel simpel. Het gaat namelijk niet alleen over een geweldig LinkedIn-profiel en een paar door de marketingmanager voorgekauwde updates over het bedrijf. Het succes zit veel dieper. In het begrijpen van het sociale aspect zonder dat het een kunstje wordt. Autistische verkoper zullen nooit succes vol worden.

Ben jij wel sociaal genoeg?

Bekijk de lezingen van Richard Bordes
Vrijblijvend informatie over Richard Bordes

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Richard Bordes geeft lezingen over de volgende onderwerpen