Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
Wouter Kleinsman

Wouter Kleinsman

Online-marketingdeskundige

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Wouter Kleinsman

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Wouter

Lecture icon

Lezingen

Interviews icon

Artikelen

Tarieven en beschikbaarheid

Spreker Wouter Kleinsman is online-marketingdeskundige, blogger, trainer en enthousiaste spreker. Sinds 2009 is hij actief als spreker, hij spreekt over social-mediamarketing, online marketing, mediapsychologie, het online beïnvloeden van mensen en de dynamic customer journey.

Doordat Wouter over de nodige praktijkervaring beschikt kent hij de problemen die bedrijven tegenkomen. Een probleem waar spreker Wouter Kleinsman vaak mee in aanraking kwam is Hoe bereik ik mijn doelgroep? Hoe vang je de aandacht van de klant? Wouter merkte dat zowel mkb-bedrijven als grote bedrijven hier moeite mee hebben. Wouter kan zich uitstekend in deze bedrijven verplaatsen en zet zijn kennis in om bedrijven te ondersteunen bij het in contact komen met de doelgroep.

Spreker Wouter Kleinsman houdt er van om mensen te inspireren en activeren of het  nou om ondernemers, marketeers of directeuren gaat, hij gaat geen uitdaging in de weg. Het helpen van mensen is altijd een passie van Wouter geweest. Hij deelt zijn kennis via verschillende blogs, zoals Wouter Kleinsman, Twittermania en Likeconomics en geeft regelmatig presentaties.

Wouter Kleinsman heeft kennis op het gebied van social-mediamarketing, online-marketing, mediapsychologie, sociologie en neuromarketing. Hij spreekt dan ook over uiteenlopende onderwerpen en zorgt er voor dat zijn lezing goed aansluit bij uw evenement of bijeenkomst.

Bekijk de lezingen van Wouter Kleinsman

    Lezingen van spreker Wouter Kleinsman

    • Social-mediamarketing
    • Online-marketing
    • Mediapsychologie
    • Neuromarketing
    • Sociologie

Wouter Kleinsma vertelt...

Met zijn eigen Social-media & online-marketingbureau geeft Wouter Kleinsman adviezen aan verschillende bedrijven en ondernemers. In dit interview vertelt hij waarom dit zijn grote passie is!

Je hebt al een aantal jaren ervaring als spreker, welke ervaring is jou het meest bijgebleven?
Gekeken naar mijn jaren ervaring als spreker is het belangrijkste mij bijgebleven dat: Mensen komen voor een verhaal, een verhaal waar zij zichzelf in kunnen verplaatsen en wat tastbaar voor hun is. Door een verhaal tastbaar te maken, kunnen mensen jouw verhaal en ideeën voor zichzelf invullen en dat zorgt voor een presentatie waar men na afloop over blijft praten en mee aan de slag kan gaan.

Je hebt erg veel plezier in het helpen en begeleiden van mensen. Wat maakt dit voor jou je grote passie?
Het helpen van mensen is altijd al een passie van mij geweest. Door de jaren heen kwam ik in aanraking met zowel mkb-bedrijven als grote bedrijven die tegen het hetzelfde probleem aanliepen: hoe bereiken ze hun doelgroepen. Op een dag heb ik mijzelf voorgenomen om mijn uitgebreide kennis te gebruiken om bedrijven te ondersteunen om op een effectieve manier hun doelgroepen te vinden en te benaderen. Ik kan maximaal genieten wanneer ik zie dat ondernemers en bedrijven mijn kennis toepassen in de praktijk en daarbij succes boeken. Het gaat mij niet om rijk te worden het gaat mij om een klein deel van de wereld te veranderen. Mensen te helpen, adviseren en succesvol te maken. Tevens als spreker vind ik het geweldig om te reizen en op verschillende plekken te mogen spreken en nieuwe mensen te mogen ontmoeten die vol liefde over hun passie spreken. Mensen helpen is het leidraad in mijn leven.

Hoe zorg je als bedrijf dat je zichtbaar bent voor jou doelgroep?
Ik hanteer de techniek: Stop selling start helping. Alles wat ik rondom mijn marketing doe is gebaseerd op het helpen van ondernemers en marketeers. Denk hierbij aan mijn wekelijkse nieuwsbrief en het schrijven van artikelen voor op mijn website, gebruik maken van de social-mediakanalen om mijn netwerk uit te bereiden en tevens te doen onderhouden. Als ik kijk naar mijn klanten dan zijn dit vaak bedrijven die mij al een langere tijd volgen via mijn social-mediakanalen, mijn nieuwsbrief of via key partners waar ik graag mee samenwerk. Door het delen van kennis win je het vertrouwen van je doelgroep en daar gaat het in deze tijd om. Het gaat niet om het verkopen maar het gaat om het helpen en vanuit daar het vertrouwen te winnen van je doelgroep.

Welke aspecten mogen niet in een online marketingplan ontbreken?
Zoals ik hierboven eigenlijk al omschreef moet je de strategie van helpen aannemen en niet verkopen. Wanneer je mensen wilt helpen zul je dus eerst moeten weten wat het probleem van jouw doelgroep is. Je hebt tevens een product of dienst waarmee je het probleem van jouw doelgroep doet oplossen. Dus eerst moet je duidelijk maken: wat is het probleem van mijn doelgroep? En vanuit daar adviseer ik je om een content-marketingmissie op te stellen. In deze content-marketingmissie maak je duidelijk wie je doelgroep is, wat je levert aan je doelgroep en welk probleem jij voor hun wilt oplossen. Wanneer je weet welk probleem je wilt oplossen voor je doelgroep ga je hier omheen content produceren en deze content verspreiden via de online- marketingkanalen waar je doelgroep aanwezig is. Een ander belangrijk aspect is goed te omschrijven wie je doelgroep is en vanuit daar te gaan kijken welke online-marketingkanalen jouw doelgroep gebruikt om zich te oriënteren. Denk hierbij aan de fases: Aandacht, oriëntatie, evaluatie, aankoop en ervaring. Wanneer je een gedegen online- marketingstrategie wilt opzetten dan moet je voor elke fase de juiste kanalen weten te vinden. Wanneer je alle kanalen hebt en je de strategie hiervoor hebt opgezet heb je voor jezelf de customer journey opgezet.

Welke boodschap wil jij het publiek meegeven tijdens een lezing?
Ik heb eigenlijk 2 boodschappen. Mijn eerste boodschap is: Online marketing gaat niet om het inzetten van zoveel mogelijke kanalen maar het gaat om het inzetten van de kanalen waar jouw doelgroep gebruik van maakt tijdens hun oriëntatiefase. Mijn tweede boodschap is: Online marketing kun jezelf doen en daarom zijn mijn presentaties altijd zo opgezet dat het publiek aan het einde van de presentatie direct aan de slag kan gaan met concrete tips en stappen.

Bekijk de lezingen van Wouter Kleinsman
Vrijblijvend informatie over Wouter Kleinsman

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wouter Kleinsman geeft lezingen over de volgende onderwerpen