Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies

Blog

Promotie van je bijeenkomst

Geschreven door Athenas

Er komt ontzettend veel kijken bij de voorbereidingen voor een bijeenkomst. Naast het boeken van de juiste locatie en passende sprekers is de promotie van de bijeenkomst ook iets waar je vroeg van tevoren mee aan de slag gaat. Wanneer het evenement vorm begint te krijgen wil je natuurlijk dat de deelnemers net zo enthousiast worden over het evenement als jullie zelf! Hoe pak je dat aan?  Wij geven graag een aantal tips. 

Breng mensen op de hoogte van het evenement door vroegtijdig een uitnodiging te sturen of mensen te informeren over hoe ze zich kunnen aanmelden voor de bijeenkomst. Maak een website of pagina voor het evenement zodat mensen ook online informatie kunnen vinden.

Denk er ook over na of je wil dat mensen zich van tevoren opgeven voor de bijeenkomst. Vaak is dit praktisch gezien het voornaamste, zodat je weet hoeveel mensen je kunt verwachten i.v.m. de zaalopstelling en eventuele hapjes en drankjes.

Veel deelnemers vinden het leuk alvast iets te kunnen lezen over wat ze kunnen verwachten tijdens de bijeenkomst of sessie. Vraag ons of de spreker gerust om je even te helpen met een foto en mooi tekst ter aankondiging voor de promotie van je bijeenkomst.

✓ Wat wil je dat jouw evenement uitstraalt? Zorg dat dit in de promotie goed overkomt. Laat de uitnodiging ook door anderen lezen. Iemand die met een frisse blik naar de tekst kijkt herkent wellicht sneller of er nog iets mist.
✓ Zorg er voor dat het promotiemateriaal een professionele uitstraling heeft. Vraag een designer je te helpen of gebruik een van de verscheidene online app’s waar je een vlot design kan maken.
✓ Gebruik verschillende kanalen om uw evenement onder de aandacht te brengen. Onderstaand een aantal suggesties.
✓ Zorg er voor dat deelnemers en geïnteresseerden vroegtijdig worden geïnformeerd over de datum en herinner mensen aan de uitnodiging.

Checklist voor online promotie

✓ Facebook & Sociale Media: Creëer een Facebook event waar je de deelnemers kan uitnodigen en waar men de bijeenkomst kan delen met anderen.
✓ Nieuwsbrief of e-mail: Een e-mail is de meest effectieve manier om mensen op de hoogte te stellen van een bijeenkomst.
✓ Informeer partners en vraag ze om ook anderen te informeren over het event. Wellicht kunnen partners ook via hun kanalen zichtbaarheid geven aan het event.
✓ Informeer de lokale media: de krant, radio of lokale groepen en organisaties op Facebook en LinkedIn.

Dit is onderdeel van ons e-book 40 tips voor de perfecte bijeenkomst. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het E-book gratis. 

 

 

laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*