Tamara Markus als dagvoorzitter
Tamara Markus is een vertrouwd gezicht voor organisaties die zoeken naar een dagvoorzitter die niet alleen begeleidt, maar ook verdiept. Ze luistert scherp, stelt vragen die ertoe doen en bouwt aan vertrouwen tussen sprekers, publiek en organisatie. Dat doet ze met een ontspannen toon, maar zonder de inhoud uit het oog te verliezen.
Ze stond op podia van onder meer Europort, de Johan de Witt-conferentie, de vakbeurs Energie, het KNB-congres en het MMV-congres van de Federatie Medisch Specialisten. In elke context slaagt ze erin om het publiek op het puntje van de stoel te krijgen – zonder de show te stelen.
Van redactie tot podium
Wat Tamara uniek maakt, is haar achtergrond in televisie en filmproductie. Ze werkte als redacteur met Ewout Genemans en produceerde als medeoprichter van Scenarios4Summits films voor toonaangevende congressen. Onderwerpen als mobiliteit, antibioticaresistentie en cyberveiligheid werden met haar aanpak tastbaar en begrijpelijk gemaakt.
Die redactionele precisie neemt ze mee het podium op: als gespreksleider en moderator weet ze waar ze op moet letten, hoe ze het gesprek scherp houdt én ruimte laat voor nuance.
Theater als leeromgeving
Tamara is ook verbonden aan Het Acteursgenootschap – een theatergezelschap dat zich richt op wetenschappelijke en universitaire thema’s. Op het toneel brengt ze thema’s als integriteit, sociale veiligheid en machtsverhoudingen tot leven. Haar werk daar verrijkt haar rol als dagvoorzitter: ze voelt de spanning in een zaal haarfijn aan en weet hoe je beweging brengt in een gesprek.
Taalvaardig en internationaal
Tamara is volledig tweetalig inzetbaar. Op internationale congressen presenteert ze net zo vloeiend in het Engels als in het Nederlands. Daarmee is ze uitermate geschikt voor grensoverschrijdende events of events met een gemengd publiek.
Een natuurlijke leider van het gesprek
Wat blijft hangen na een bijeenkomst met Tamara Markus is rust, helderheid en een gevoel van verbinding. Ze is geen dagvoorzitter die op de voorgrond treedt, maar eentje die ruimte schept. Voor het verhaal, voor de spreker, en voor de ontmoeting met het publiek.