
Lars Knol
Vraag vrijblijvend informatie aan over Lars Knol
Benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur ons een bericht, we reageren snel en helpen je graag.
Bel ons
030 80 80 884Benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur ons een bericht, we reageren snel en helpen je graag.
Bel ons
030 80 80 884Benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur ons een bericht, we reageren snel en helpen je graag.
Lars Knol, een gedreven spreker en onderwijsinnovator van 31 jaar uit Vroomshoop, Overijssel, houdt zich voornamelijk bezig met projecten die de convergentie van onderwijs en ICT verkennen. Zijn expertise strekt zich uit tot digitale didactiek, waarbij hij zich specifiek richt op de strategische inzet van applicaties in combinatie met de opkomst van AI. Lars is medeoprichter van www.onderwijs-op-afstand.nl, een platform dat nationaal inzichten in digitale didactiek deelt, zonder daar een betaalmuur voor op te werpen. Hij gelooft sterk in de toegankelijkheid van kennis als drijvende kracht achter leren en groei.
Lars is ook actief bezig met het analyseren en verbeteren van onderwijsprocessen, altijd met de focus op het achterhalen van het ‘waarom’ en het centraal stellen van de behoeften van de leerlingen en docenten. Hij zet zich in om verspillingen in tijd, geld en middelen te minimaliseren, zodat het onderwijs optimaal ten goede komt aan de leerlingen en docenten.
Naast zijn betrokkenheid bij het onderwijs deelt Lars zijn passie voor innovatie door middel van trainingen en workshops over educatieve technologie, digitale didactiek en de integratie van AI in het onderwijs. Hij richt zich op het creëren van betekenisvolle leerervaringen voor zowel docenten als studenten en staat open voor samenwerkingen en het delen van kennis met collega’s in het onderwijsveld.
Lezing van spreker Lars Knol:
Lezing van spreker Lars Knol:
Leer hoe je AI-tools zoals ChatGPT kunt integreren in je lessen om kritisch denken en creativiteit te stimuleren. Kunstmatige intelligentie is geen toekomstmuziek meer, maar een krachtig instrument in het klaslokaal van vandaag. In deze workshop leer je hoe je generatieve AI kunt inzetten om leerlingen te activeren, gedifferentieerd les te geven en nieuwe vormen van interactie te creëren. Denk aan het gezamenlijk formuleren van prompts, het analyseren van AI-uitvoer op betrouwbaarheid, of het inzetten van ChatGPT als feedbackcoach.
Je ontdekt hoe AI didactisch verantwoord kan bijdragen aan vakoverstijgend leren, formatief handelen en persoonlijke leerpaden. Daarnaast krijg je praktische tips voor het implementeren van AI in je school, inclusief de ethische en privacy-gerelateerde aspecten.
Dagdeel of Hele dag
Digitale didactiek is meer dan het gebruiken van technologie—het gaat om hoe je technologie inzet om het leerproces te versterken. In deze workshop staat het koppelen van onderwijskundige principes aan digitale tools centraal. Je leert hoe digitale middelen als mentimeter, Padlet, mindmaps en quizvormen kunnen bijdragen aan formatieve evaluatie, activerende didactiek en blended learning.
Lars neemt je mee in de kracht van visueel leren, interactieve opdrachten en gestructureerde leerpaden. Denk aan praktische toepassingen van mindmappen met AI, escape rooms in Microsoft Forms of het inzetten van Class Notebook voor gepersonaliseerde begeleiding.
Dagdeel of Hele Dag