Er is iets gaande dat je aandacht verdient. Op 10 september 2025 verschijnt het nieuwe boek van Jos Ahlers en René Boender: GenZ verrast, verandert, verovert…. Dit is niet zomaar een boek. Het is een uitnodiging om vóór te zijn, om te begrijpen wat Gen Z drijft nog vóór het in de winkels ligt. In deze blog vertel ik waarom dit boek een must‐read is én wat het betekent om het meteen te vertalen naar een inspirerende lezing voor jouw organisatie.
Je bent nu aangemeld voor nieuws van René Boender.
Achtergrond van de sprekers
Jos Ahlers en René Boender hebben met GenZ verrast, verandert, verovert… alweer hun vierde spraakmakende en uiterst leesbare boek geschreven. Ze zijn bevlogen gidsen in de wereld van Generatie Z. Op basis van uitgebreid onderzoek durven ze voorspellingen te doen: over deze netwerkgeneratie die altijd en overal online is, voor wie sociale media geen ontdekking zijn maar een noodzakelijkheid. Hoe denken zij over geluk, politiek, zorg, geloof, hoop en A.I.? En welke keuzes maken zij? Jos en René brengen dit tot leven met empathie, humor en scherpte.
De missie achter het boek
Met dit boek willen Jos en René niet alleen informeren maar ook activeren. GenZ staat midden in het leven. Dit is geen droge theorie maar een pragmatische gids: hoe kun je Generatie Z leren kennen en tegelijk moreel verantwoord en inspirerend met hen samenwerken? GenZ verrast, verandert, verovert… is er om relaties te verdiepen, om verbinding te maken én om samen het verschil te maken.
Wat heeft jouw organisatie eraan?
Je hebt vast gemerkt: organisaties worstelen met toenemende diversiteit op de werkvloer, digitalisering en veranderende waarden. De Z‑ers stromen in groten getale de werkvloer op. Ze verrassen je met frisse ideeën, ze zetten dingen in beweging en ze veroveren terrein.
Met inzichten uit dit boek begrijpen jullie:
waarom Gen Z verrast met ongeziene openheid en initiatief
hoe ze organisaties veranderen en vooruit helpen
wat dit betekent voor leiderschap, teamdynamiek en innovatie
welke rol A.I. en online netwerken spelen in hun toekomstvisie
“Jos vertelde hoe een Gen Z‑collega tijdens een brainstorm spontaan een A.I.‑idee inbracht dat binnen een uur de productielijn aanpaste, met een glimlach noemde ze A.I. gewoon ‘haar slimme teamgenoot’.”
Wat neem je mee uit een lezing?
Stel je voor: een energieke sessie waarbij Jos en René jullie team meenemen door de wereld van Gen Z. Je krijgt:
levende voorbeelden die je laten voelen wat Gen Z beweegt
concrete handvatten voor verbinding tussen generaties
inzichten over impactvolle communicatie, werving en leiderschap
inspiratie om niet aan de zijlijn te blijven maar mee te veranderen
Deze lezing is meer dan theorie. Je ervaart het als een directe ontmoeting met de energie van de generatie die werkt éér eerst).
Een herkenbaar praktijkvoorbeeld
Een organisatie in de zorg vroeg Jos en René om een sessie op de dag dat het boek uitkwam. In de pauze vroeg een teamleider: “Hoe kan ik als ervaren professional écht contact maken met deze collega’s die zo anders denken?” Jos antwoordde: “Vraag niet wat ze dóen. Vraag wat voor hen waarde betekent.” Dat veranderde het gesprek van inhoud naar betekenis. Daarmee maakte ze ruimte voor vertrouwen. Dit is precies de impact waar het boek voor staat.
Boek een lezing van Jos en René voor jouw volgende evenement
Benieuwd wat deze sprekers voor jullie organisatie kunnen betekenen? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking. Boek nu GenZ verrast, verandert, verovert… als inspirerende lezing, nog vóór iedereen het boek leest.
Wil je voorop blijven lopen? Ontdek vandaag al wat Gen Z morgen brengt en boek een lezing van Jos Ahlers, Rene Boender of een duo lezing van beide sprekers.
Vraag vrijblijvend info aan voor René Boender
Boeking en aanvraag
Stuur hier een boekingsaanvraag voor René Boender
Heb je genoten van de blogpost en ben je geïnspireerd? Goed nieuws! Je kunt René Boender boeken voor jouw evenement. We denken graag met je mee om de lezing perfect aan te laten sluiten bij jouw doelstellingen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. We horen graag van je!
Over de auteur
René Boender laat zien hoe je Gen Z écht bereikt met creatieve communicatie en strategische inzichten die merken en teams toekomstbestendig maken.