Bel ons op 030 80 80 884
en krijg professioneel advies van onze deskundige consultantsBel ons op 030 80 80 884
Brain-agent, trendteller en innovatiefuturist. Alles staat of valt met de kracht van communicatie.
Tarieven en beschikbaarheid5 van de 5 sterren
Uitstekend en prima de reference naar zuivel. flitsend en snel en heel belangrijk: humor. Ook food for thought en inspiratie. Oneliners die nog gebruikt zullen worden door deze of gene.
Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid
René Boender’s lezingen inspireren bedrijven om te excelleren in communicatie en innovatie. Met decennia aan ervaring in marketing en advertising, weet hij precies hoe organisaties uitdagingen kunnen omzetten in kansen. Heeft uw bedrijf moeite met effectieve communicatie of innovatie? René biedt de inzichten en strategieën die nodig zijn om deze obstakels te overwinnen en uw organisatie vooruit te helpen.
René Boender is een gepassioneerde spreker met een indrukwekkende carrière in marketing en advertising. Al op jonge leeftijd werd hij ontdekt door het Amerikaanse bureau McCann, waar hij grote internationale accounts beheerde zoals Coca-Cola, Levi’s, en CNN. Eind jaren tachtig werd hij uitgeroepen tot ‘Rainmaker on Madison Avenue’, een erkenning van zijn uitzonderlijke talent in het binnenhalen van nieuwe business.
Als Brain-agent, trendteller en innovatiefuturist is René Boender een veelgevraagd keynote-spreker en dagvoorzitter. Zijn keynote ‘The Chance to Change is now’ is internationaal erkend en meerdere keren bekroond als beste buitenlandse lezing. René’s benadering van verandering begint bij het individu: hij moedigt zijn publiek aan om zelf de touwtjes in handen te nemen en proactief de toekomst te omarmen.
René Boender’s lezingen behandelen diverse thema’s zoals innovatie, leiderschap, sociale media, consumentencontact, en Generatie Z. Zijn bestsellerboeken, waaronder ‘Great to Cool’ en ‘Generatie Z’, hebben hem tot tweemaal toe naar de top van de managementboek top 100 gebracht. Met zijn energieke en visionaire stijl, helpt René organisaties om grenzen te verleggen en de kracht van communicatie te benutten voor duurzaam succes.
Boek René Boender voor een inspirerende lezing en ontdek hoe krachtige communicatie en innovatie uw bedrijf kunnen transformeren.
Bekijk de lezingen van René BoenderArtificial intelligence… En hoe mensen er mee omgaan. Het begrip wordt veelvuldig gebruikt, maar hoe word én blijf je ‘in the loop’ en succesvol? Hoe kun je alle veranderingen gebruiken om met EEC: energie, enthousiasme en compassie het verschil te maken. Luister dan goed… en zie hoe dat kan en mag! En het mooie ervan is: je hoeft er geen raket geleerde voor te zijn. Of het nu gaat om uw klanten, personeel of stakeholders. Je krijgt zin om het toe te passen.
In deze lezing neemt spreker René Boender je mee in een inspirerend verhaal vol humor, (Gen Z en YouTube) video boost & leer fragmenten en praktische tips om van Great to Cool te gaan. En door naar HOT. Net als in zijn wereldwijde bestsellers. Het verhaal zal iedereen aanspreken: van ondernemers tot managers en medewerkers. Voor velen is het een eye-opener die hun persoonlijke effectiviteit zal vergroten en ook hún (business) leven voorgoed vleugels zal geven.
Luister, lach en leer van zijn geheim om business happiness en succes te bereiken!: EEC!
Ik vond de presentatie van René erg goed en belangrijker nog: de reacties van de bezoekers die ik gehoord heb, waren ook louter positief.
Frank Koelewijn
Uitstekend en prima de reference naar zuivel. flitsend en snel en heel belangrijk: humor. Ook food for thought en inspiratie. Oneliners die nog gebruikt zullen worden door deze of gene.
Onno Boersma, Gemzu
Keynote spreker, innovatiefuturist, dagvoorzitter, trendteller en vooral brain-agent René Boender vertelt over zijn ervaring als spreker
Je spreekt niet alleen in Nederland maar ook internationaal, welke internationale ervaring heeft de meeste indruk op u gemaakt?
Oef, dat zijn er eigenlijk heel veel. Tot nu toe heb ik in zo’n 50 landen op de bühne gestaan. Dus ja, waar zal ik starten: Leaders Live Life in NY was zeer indrukwekkend. Maar ook Luminex in Dallas. Heineken in Lyon, Ecco in Riga, Pallandri in Perth, WOSA in Kaapstad, BMW in München….Iedere keer ben ik weer blij verrast met wat ik meemaak. Bijna allemaal zijn het spannende jongensboek ervaringen.
Met de keynote ‘the change to change is now’ bent u drie keer uitgeroepen tot beste buitenlandse spreker. Welke boodschap wilt u het publiek meegeven met deze keynote?
Ja, grappig hé. Ik vertel dat EEC de sleutel is om te doen wat nodig is.: veranderen. Nog nooit stonden de sterren zo goed. Energie, enthousiasme en vooral creativiteit zijn de ingrediënten voor (business) happiness. En zeker alle know how die nu in de nieuwste keynote znaar voren komen zorgen daarvoor. Die keynote Einstein, Maslow, Pavlov & You is wat dat betreft een echte eye opener.
Generatie Z, de generatie die in 2020 de werkvloer bestormt, wat kan men verwachten?
Een veel mooiere tijd dan wat iedereen denkt. Zij staan positief in het leven en weten dat zij alleen de toekomst kunnen beïnvloeden. En dan doen zij dan ook. En zeuren niet over het verleden. Dat is passé. Voorts zullen zij veel meer open staan voor verandering. Wij zullen moeten leren dat motiveren van deze groep moeilijk is, maar inspireren (vanuit het zelf ook doen) veel makkelijker. En leuker….
Het ‘durven veranderen’ heeft een belangrijke rol in jou visie en keynotes, waarom is verandering zo belangrijk?
Tja, kijk maar even om je heen. Alles is mobiel geworden. Dus zullen wij ons aan de nieuwe werkelijkheid moeten aanpassen. Techniek voor ons laten werken om het leven leuker te maken. En makkelijker…
Als innovatiefuturist kijk je vooruit, wat kunnen we van u verwachten in de nabije toekomst?
Dat wij met z’n allen veel meer vanuit ons gevoel ( EQ) dingen zullen gaan doen. Niet met IQ. Dan zouden wij heel wat anders doen…. Voorts zijn de TTT & T de belangrijkste stimulatoren. Wij zullen techniek moeten omarmen, toleranter moeten worden en daarbij al onze talenten bij in moeten zetten. Want het gaat snel. Heel snel. TT& T dus. En als wij dat dan ook vanuit vertrouwen durven te omarmen (TRUST)….dan wordt de toekomst een stuk zonniger!
Naar wie kijken ze? Naar wie luisteren ze…
Elon Musk? Of luister eens naar Jack Ma en zijn Generatie Z input….
Simon Sinek ging ooit los op het internet met een filmpje over hoe millennials communiceren!
En hoe lang (lees kort!) de spanningsboog is om de aandacht te blijven houden.
Per minuut komt er zoveel op ze af. Via alle kanten…..letterlijk en figuurlijk.
Gemiddeld per dag net, door Watson berekend meer dan 6.000 signalen.
Terwijl je er maar bewust zo’n 75 per dag kan (en vaak maar wilt) verwerken.
Wil Generatie Z wel luisteren?
Zeker, maar weet wel dat zij alles emotioneel checken voor zij het rationeel verwerken.
In 3 seconden. Boeit het, dan mag het door….
Vaak wordt dit ten onrechte populisme genoemd.
Het is echter een natuurlijk bescherming tegen te veel informatie.
Maar hoe zit hoe zit dat met inspireren? Naar wie kijken zij?
Wie volgen ze qua inspiratie in het tijdperk van de individuele vlog?
Behalve artiesten zijn dat ook vaak entrepreneurs.
Zij worden gezien als de nieuwe helden die het gemaakt hebben en luisteren graag naar hun adviezen.
Jack Ma van Alibaba is zo’n man. Hij wil graag de Steve Jobs van China worden.
Of is hij ‘t al? Hij geeft graag energie aan de nieuwe generatie. En zij luisteren ook nog!
Voor je 20ste, be a student: learn, learn, learn.
Tot je 25ste durf fouten te maken. Val en sta weer op. Val…en weer opstaan. En volg een entrepreneur. Maar ga werken bij een groot bedrijf, volg een ‘boss’, en leer hoe processen werken.
Of kies juist voor een klein bedrijf en voel wat passie is. Hoe je je dromen kan verwezenlijken. En tegelijkertijd heel dingen moet doen…
Kies tussen je 30ste en 40ste om er echt voor te gaan! Echt voor jezelf…
Tussen je 40ste en50ste: doe alleen waar je echt goed in bent. Spring niet,meer van ‘t ene in het andere avontuur. De kans dat je het niet haalt en professioneel sterft is te groot. Kies waar je goed in bent en ‘stick to it’. Focus, focus, focus…
Tussen je 50ste en 60ste: gooi het roer om. Ga werken voor jonge mensen die nog fouten durven te maken. Laaf je aan hun energie en geniet ervan. Zij zijn op dat moment beter dan jij. Frisser qua techno opvatting en staan meer in het nu.
Boven de 60: ga vooral genieten van je leven. Ga in de zon liggen, ga naar ‘t stand. Het is te laat voor je om te veranderen.
Google even naar de film van Jack, en kijk naar hoe zij aan z’n lippen hangen.
Of boek René Boender voor de Gen Z keynote. Je wordt er echt vrolijk van….
Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.
Bestel dit boekJos Ahlers en René Boender beschrijven in dit spraakmakende en uiterst leesbare boek de opkomst van deze onstuitbare netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie sociale media geen ontdekking zijn, maar noodzaak. Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Dit boek is onmisbaar voor iedereen die Generatie Z wil leren kennen. Motiveren lukt niet meer, maar inspireren des te meer. Op naar een leukere wereld!
Bestel dit boekIn zijn boek presenteert René C.W. Boender tal van ambitieuze braincandies. Dit keer hebben de braincandies zowel een bite als een missie: het bereiken van het next level! En dat is hot! Het is het antwoord op veel vragen die zijn gesteld door duizenden lezers en honderdduizend keynote bezoekers naar aanleiding van Boenders bestseller ‘Great to Cool’.
Bestel dit boekRené C.W. Boender was amper twintig toen zijn internationale carrière in marketing en advertising begon. Het Amerikaanse McCann gaf hem de kans van zijn leven! Hij werkte aan grote campagnes van Goodyear tot Coca-Cola, van Ola tot L’Oréal, van Nestlé tot H&M. Begin jaren ’90 begon hij zijn eigen bureau, BBCW. Sinds 2000 geeft hij keynotes, gastcolleges en adviseert hij als brainagent, innovatiefuturist en trendteller grote internationals en CEO’s.
Bestel dit boekSnel informatie over tarieven en beschikbaarheid