Loading content ...

Janne Vereijken

Strategie & Innovatie

Spreker Janne Vereijken vergroot de innovatiekracht van organisaties en begeleidt bij de ontwikkeling van nieuwe strategieën. Het doel is om veerkrachtige organisaties te creëren die in staat zijn om flexibel in te spelen op de kansen en bedreigingen die onze snel veranderende samenleving biedt.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Janne Vereijken (1982) is ondernemer en innovator in hart en nieren. Vanaf haar jeugd hield ze zich als bandleider bezig met het creëren van muziek en waren haar ambities en interesses te groot voor haar één pad. Janne Vereijken studeerde Bedrijfskunde met een Master Strategie en Algemene Cultuurwetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Haar inhoudelijke kennis en creatief vermogen zijn een ideale combinatie gebleken voor innoveren op hoog niveau. Dat is niet onopgemerkt gebleven: ze is uitgeroepen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2018. Ze maakte indruk op de jury door haar lef, doorzettingsvermogen en het op zo’n jonge leeftijd neerzetten van een bedrijf met expertstatus.

De missie van Janne Vereijken is het boosten van de innovatiekracht van Nederland. Haar visie is: innovatie is geen ‘nice to-have’, maar een must. Innoveren is hét middel om organisaties, producten en diensten waardevoller, slimmer en duurzamer te maken. Het uiteindelijke doel is om de Nederlandse economie vooruit te helpen.

Met haar onderneming Spring Company begeleidt spreker Janne Vereijken organisaties bij de ontwikkeling van doorbraak strategieën en innovaties. Eén van de gebruikte methodieken is design thinking. Ze vergroot de innovatiekracht van organisaties zodat ze ongoing flexibele oplossingen kunnen bieden voor complexe vraagstukken en futureproof zijn.

Spreker Janne Vereijken werkt samen met diverse partners uit het bedrijfsleven, de creatieve industrie en de wetenschap. Waaronder professor Michael Shanks (Stanford University, Hasso Plattner Institute of Design, de bekende d.school, Center for Design Research en Stanford’s Center for Professional Development).

Janne staat garant voor actuele kennis, inspirerende voorbeelden uit haar jarenlange ervaring met diverse opdrachtgevers en een aanstekelijke energie. In haar keynotes maakt ze op doortastende wijze duidelijk welke facetten van belang zijn om innovatie te organiseren, stimuleren en onderdeel te maken van het DNA van je organisatie. Aan de hand van herkenbare cases illustreert Janne Vereijken hoe ze samen met ondernemers en bedrijven effectief vormgeeft aan innovatie. Het principe ‘fail smart’ is hier een voorbeeld van. Ook geeft ze op maat aanbevelingen voor de specifieke uitdagingen van het aanwezige publiek. Haar presentatiestijl is energiek en enthousiasmerend.

    “Innovatie is geen ‘nice to-have’, maar een must”

    Mogelijke lezingen van Janne Vereijken

    • A guide to kick-ass innovation; succesvol en efficiënt vernieuwen
    • Strategic Innovation; how to plan for innovation in the 21st century
    • Design Thinking; innovatie waarbij de mens radicaal centraal staat
    • Public Innovation; innoveren voor overheden en maatschappelijke organisaties
    • Boosting the Innovative Power of Organisations; de innovatiekracht van teams en
      organisaties vergroten
    • Innovation Leadership; hoe leiders innovatie stimuleren
    • What does it take to be an innovator? Je persoonlijke innovatiekracht boosten
    • TECH&MONEY; hoe geld te verdienen met nieuwe technologie?
Gerelateerde sprekers

Janne Vereijken geeft lezingen over de volgende onderwerpen: