Loading content ...

Marieke Hendrix

Marieke Hendrix

Storyteller - Visuele communicatie

Marieke Hendrix traint en coach professionals, directies en medewerkers in het vinden van hun verhaal en geeft de tools kijkt om dit toe kunnen passen in hun dagelijks werk. Als visual storyteller neemt spreker Marieke Hendrix emotie als uitgangspunt, zodat je tot kern kunt komen en het kan beleven

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe help je teams op weg, en krijg je ze tot actie? Door de inzet van visueel denken. Door de creativiteit weer te laten stromen, krijg je teams in beweging en gaan ze zich inzetten voor gemeenschappelijke doelen. Als content specialist helpt spreker Marieke Hendrix complexiteit te verhelderen en teams op te lijnen.

Door te leren visueel te denken en te doen kun je informatie beter structureren, hoofd- en bijzaken scheiden en komen tot die kern waar het echt om gaat. Spreker Marieke Hendrix laat voorbeelden de revue passeren hoe visueel denken complexiteit kan versimpelen en hoe je door visueel te werken de processen op de werkvloer naast versimpelen ook kan versnellen door gedeelde ervaringen.

Marieke faciliteert visuele sessies, spreekt, neemt de uitvoering uit handen, schrijft blogs, coacht teams en directies en ondersteunt consultants en verandermanagers. Zo maakte ze voor FMO een talkshow in samenwerking met Nyenrode over de veranderde context van deze ontwikkelingsbank, trainde ze de psychiaters en psychologen van PsyQ in storyboards maken en maakte ze een  reality tv-show rondom twee rivaliserende afdelingen om het ultieme doel voor deze medicijnfabrikant boven water te krijgen. 

Spreker Marieke Hendrix geeft lezingen over visueel storytelling en verzorgt de ‘newsroom training’, een interactieve training waarin je zelf ervaart hoe je jouw communicatie- en contentstrategie het beste vorm kan geven.

    Newsroom training

    •  Deze workshop is bedoeld voor HR-professionals, communicatieprofessionals, verandermanagers, directeuren en marketeers die beeldvorming durven in te zetten om hun doelgroepen in beweging te brengen. Marieke laat je zien hoe je 24/7 jouw contentstrategie soepel kan vormgeven. Dit doet ze door een nieuwsredactie te creeëren. Redacties zijn in staat om op elk moment van de dag gelijk in het diepe te springen en ‘breaking news’ te lanceren om zo zelf relevant te blijven.
    • Hoe haal je binnen naar buiten? en hoe beslis je welke informatie relevant is en hoe je deze info vertaalt naar hapklare boodschappen?  Ook leert Marieke je hoe de work-flow werkt; wat een logische plek is voor je centrale nieuwsdesk, wie welke rol heeft, en hoe je dit productieproces inricht van idee tot realisatie. Dit doet ze door je te leren te denken en doen als een nieuwsredactie.
    • Als je als merk communiceert als journalist, dat betekent dat je betrouwbaarheid nastreeft, dan gaat je publiek je geloven en vertrouwen geven. En is dat nou niet precies wat jij wil met jouw content-strategie?
Gerelateerde sprekers

Marieke Hendrix geeft lezingen over de volgende onderwerpen: