Loading content ...

Bel ons op+31 (0)20 241 57 30

Krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

#DURFTEDELEN

Jerre Maas

Jerre Maas

Communicatie & teambuildingsessies waar "delen" voorop staat. Als dagvoorzitter vervult Jerre de 'stem van het publiek'.

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Jerre Maas

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Jerre

Lecture icon

Lezingen

References icon

Referenties

Interviews icon

Artikelen

Tarieven en beschikbaarheid

Als communicatie-psycholoog vervult Jerre de ‘stem van het publiek’. Het effect van communicatie op gedrag boeit hem mateloos. Zijn creativiteit heeft hem de afgelopen jaren daarnaast meegenomen in verschillende innovatieve projecten en bedrijven.

In 2011 richtte hij, samen met twee compagnons, PresentersWall op; een innovatieve en interactieve event-tool, waarmee zij genomineerd werden voor een Accenture Innovation Award. Met Improgression, een online learning platform, werd hij in 2012 opgenomen in de MKB Innovatie Top 100.

Naast zijn lezingen en dagvoorzitterschappen wordt spreker Jerre Maas veel gevraagd voor het geven van communicatie-trainingen. Samen met Rudy van Beurden schreef hij het boek ‘Dus, wat is je punt?’; een laagdrempelige methode om overtuigend te kunnen presenteren, pitchen en debatteren.

Bekijk de lezingen van Jerre Maas

    Lezingen van spreker Jerre Maas

    De stem van het publiek

    • Jerre vervult graag je dagvoorzitterschap als ‘stem van het publiek’. Als geen ander legt hij de verbinding tussen het programma, de sprekers en het publiek. Zijn interactieve event-tool PresentersWall komt daarbij goed van pas!

     

    Lezingen van spreker Jerre Maas

    Lezing: Durf te delen

    • Binnen een uur krijgt sprekerJerre Maas een zaal aan het delen; of dat nou feedback, idee ën of simpelweg ‘bright minds’ zijn. Een unieke, interactieve lezing met als resultaat een deel-vibe in de zaal!

     

    Lezingen van spreker Jerre Maas

    Lezing: Social Influence

    • Als communicatie-psycholoog neemt Jerre je graag mee in de wondere wereld van de sociale beïnvloeding en de rol die communicatie hierin speelt. Bewustwording van hoe we iedere dag beïnvloed worden door grote merken en bedrijven is het gevolg.

     

    Lezingen van spreker Jerre Maas

    Lezing: Lef op de arbeidsmarkt

    • Benieuwd hoe een werkgever kijkt naar het sollicitatie-proces? Laat Jerre je meenemen in zijn unieke kijk op recruitment en solliciteren. Concrete tips en een gezonde portie lef zijn het gevolg!

     

    Lezingen van spreker Jerre Maas

    Diverse communicatie-workshops en trainingen

    • Wil je zonder spanning voor een groep kunnen presenteren? Wil je concrete handvatten rondom conflicthantering? Aan de slag met je eerste indruk? Vanuit psychologisch oogpunt neemt Jerre je mee in verschillende communicatie-workshops en trainingen. Ervaringsgericht leren; oftewel, veel doen!

Referenties

Ik ben altijd tevreden over Jerre. Hij denkt mee en probeert altijd een stapje voor te zijn. Hij komt altijd met hele goede en positieve energie.

Tina Colls-Vagnholm, F5 Networking

Interactief, kon zich goed inleven in de leerlingen en haakte hierop aan. Was ook netjes op tijd.

JNL

Waarom zijn sprekers zo duur?

Wacht, u bedoelt natuurlijk, waarom zijn sprekers zo kostbaar? Duur impliceert namelijk dat het eigenlijk té veel geld is dat er betaald wordt voor een dienst of product. Maar, ik ben het met u eens, een professionele spreker inhuren is een kostbare aangelegenheid. Regelmatig krijg ik van mijn klanten terug; ‘maar dat is meer dan 500 euro per uur!’. Drie redenen waarom dit een rechtvaardig bedrag is.

1. De onzichtbare uren
Hoeveel uur is een spreker daadwerkelijk kwijt met een lezing van een uur? Vergeet u de uren voorbereiding, reistijd, acquisitie-tijd, training en scholing van de spreker in kwestie mee te nemen in het uurtarief? Tel deze er eens bij op en het tarief lijkt ineens al een stuk minder ‘belachelijk’. Een goede spreker zal eisen mee te willen denken in het meeting-design en draagt zo bij aan het slagen van je evenement.
Malcolm Gladwell schreef ooit dat je 10,000 uur training moet hebben voordat je ergens in kunt excelleren (overigens zijn er vele onderzoeken die dit ontkrachten). Of het er echt 10,000 zijn laten we in het midden, maar een professionele spreker steekt veel tijd in zijn of haar ontwikkeling. Al deze uren, trainingen en opleidingen worden verrekend in het tarief voor een lezing.

2. Een ZZP’er is niet in loondienst
Veel sprekers werken als ZZP’er (Zelfstandige Zonder Personeel) of, zoals ze vandaag de dag veel genoemd worden, ZP’er (Zelfstandige Professional). Dit houdt in dat zijn of haar uurtarief niet te vergelijken is met die van een medewerker in loondienst. Belastingen, pensioen, ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, verzekeringen; al deze kosten dienen door de spreker zelf opgehoest te worden.

3. Vraag en aanbod
Talent is zeldzaam. Er zijn goede en minder goede sprekers. Goede sprekers zijn zich vaak bewust van hun talent en durven (én kunnen!) daarom een hoger tarief vragen. De vraag is hoog, het aanbod schaars. De toegevoegde waarde van een professionele spreker is groter dan het uurtje dat hij of zij op het podium staat. Het inzicht dat hij of zij de zaal verschaft, de ‘vibe’ of sfeer die de spreker neer zet, het zijn unieke kwaliteiten die een bijeenkomst kunnen maken of breken. En dat is natuurlijk heel wat waard!

Wat mag een goede spreker dan kosten? Hierover zijn de meningen verdeeld; er zijn genoeg sprekers die een geweldig verhaal neerzetten voor een fles wijn, net als dat er sprekers zullen zijn die een hoog tarief vragen en weinig toegevoegde waarde hebben op de dag zelf. Een sprekersbureau kan je helpen om de juiste spreker te vinden voor jouw bijeenkomst. Onthoud; zorg dat je een goed beeld van de spreker krijgt; zorg dat je hem of haar gesproken (en bij voorkeur gezien) hebt voorafgaand aan je bijeenkomst. Een goede voorbereiding is 90% van het werk!

"Ideeën zijn er om te delen" Jerre Maas vertelt ..

Vanuit zijn iDee-model stelt Jerre het delen van ideeën centraal. Hij laat mensen zien hoe je ideeën tot leven brengt. Jerre’s doel is contact maken, zijn lezingen zitten dan ook vol met interactie met het publiek.

Al op jonge leeftijd hield jij je bezig met ondernemerschap,heb je tips voor andere jonge ondernemers?
Er is geen beter moment om te starten met ondernemen dan wanneer je jong bent. Je hebt weinig nodig en je hebt een frisse blik. Als jonge ondernemer heb je daarnaast vaak al snel de gun-factor. Mijn belangrijkste tip; blijf jezelf. Ik ging al snel in een driedelig pak rondlopen, terwijl dat totaal niet past bij wie ik ben. Een vest of trui past een stuk beter bij me.

Elke spreker heeft zijn eigen manier van presenteren, wat is jouw kracht?
Interactie en contact maken met de zaal. Ik ben geen ‘zender’. Ik wil samen met de zaal aha-momenten creëren. Ontdekken waar mijn kennis en ervaringen raakvlak heeft met de kennis en ervaringen van de zaal en ervoor zorgen dat deze elkaar versterken.

Je ontwikkelde het ‘ iDee-model’, kan je ons hier iets meer over vertellen?
Ik geloof er heilig in dat je onvoorwaardelijk ideeën met elkaar moet delen. Bij voorkeur in een vroeg stadium. Dat staat centraal in het iDee-model. Hier is echter een stuk lef en durf voor nodig. Mensen zijn vaak bang dat anderen met hun idee er vandoor gaan. Ik ben er van overtuigd dat door je idee te delen je idee veel meer potentie krijgt, dat je het sneller kan verwezenlijken en dat je idee uiteindelijk een stuk beter uitgewerkt zal worden dan wanneer je krampachtig met geheimhoudingsverklaringen op pad gaat. Graag overtuig ik een zaal hiervan en laat ik ze direct met elkaar ideeën delen. Zoals iedereen dat vroeger ook deed toen je klein was.

Op welke manier komt de opgedane kennis uit jou studie Social Psychology terug in jouw lezingen en dagvoorzitterschap?
Het is mijn bril waarmee ik naar een zaal kijk. Ik zie een groep mensen die iets met elkaar gemeen hebben, maar ik zie ook het individu in de zaal. Ik zie de connecties en hoe mensen op elkaar reageren en ik weet hoe ik een zaal in beweging kan krijgen. Door zowel het groepsproces als de individuele behoeftes te bewaken zorg ik ervoor dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik ben geen spreker of dagvoorzitter voor de opdrachtgever; ik ben een spreker en dagvoorzitter voor het publiek.

Wat kunnen mensen verwachten tijdens een lezing van jou?
Aha-momenten, energie en interactie. Dat samen met een klein beetje humor zorgt voor nieuwe inzichten en een verfrissende bijeenkomst. Als dagvoorzitter probeer ik de vragen te ‘voelen’ die in de zaal leven, maar die niet gesteld durven te worden. Daar zet ik slimme werkvormen en tools voor in, zodat alle vragen gesteld – en beantwoord – worden!

Bekijk de lezingen van Jerre Maas
Vrijblijvend informatie over Jerre Maas

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Of neem direct contact op:

Bel: +31 (0)20 241 57 30

Jerre Maas geeft lezingen over de volgende onderwerpen