Bel ons op 030 80 80 884

en krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Verrassende en diepgaande inzichten over Generatie Z

Spreker Angela Weghorst

Angela Weghorst

Angela Weghorst, expert Generatie Z: next level en écht anders.

Tarieven en beschikbaarheid

5 van de 5 sterren

Angela Weghorst is in eerste instantie marktonderzoeker, coach, maar ook een mensen-mens. Ze kan wetenschappelijke materie heel goed terugvertalen naar hapklare brokken voor de geïnteresseerde luisteraar. Het enthousiasme van Angela is aanstekelijk en haar kennis is indrukwekkend. Wij adviseren om bij een boeking van Angela ook haar boeken af te nemen die zij dan nog in persoon kan signeren.

Sara Mooi, Flanderijn Bekijk alle referenties

Redenen om een lezing van spreker Angela Weghorst te boeken

  • Angela Weghorst is auteur van het boek ‘Anders: het echte verhaal van Generatie Zenz’. De inzichten uit dit boek zijn gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25- jarigen en hun ouders, aangevuld met inzichten die zij de afgelopen 15 jaar over kinderen en jongeren heeft opgedaan.
  • Haar lezingen en boek over Generatie Z zijn een aanrader voor eenieder die privé of beroepsmatig in deze bijzondere generatie geïnteresseerd is. De diepgaande inzichten en concrete handvatten dragen niet alleen bij aan inzicht in deze bijzondere generatie, maar uiteindelijk ook in jezelf.
Angela Weghorst

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Angela

Lecture icon

Lezingen

Video icon

Video

References icon

Referenties

Books icon

Boeken

Tarieven en beschikbaarheid

Is het zo dat er tegenwoordig meer verwende, moeilijk te hanteren jongeren zijn die alleen maar online tot leven komen? Is er daadwerkelijk een explosieve groei aan kinderen met ADHD, ADD, autisme, hoogsensitiviteit etc.? Of komt dat omdat we hen graag in hokjes willen plaatsen en labelen zodat we niet verder hoeven te kijken?

Angela geeft je een kijkje recht in het hart van Generatie Z. Ze neemt je mee in hun wereld, naar wie ze écht zijn en niet wat ze aan de buitenkant laten zien op school, straat of social media. Door de vele inzichten en concrete handvatten leer je ze niet alleen beter te begrijpen, maar geeft het ook richting in hoe je ze het beste aan je kunt binden en motiveren.

Redenen om een lezing van spreker Angela Weghorst te boeken

  • Angela Weghorst is auteur van het boek ‘Anders: het echte verhaal van Generatie Zenz’. De inzichten uit dit boek zijn gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25- jarigen en hun ouders, aangevuld met inzichten die zij de afgelopen 15 jaar over kinderen en jongeren heeft opgedaan.
  • Haar lezingen en boek over Generatie Z zijn een aanrader voor eenieder die privé of beroepsmatig in deze bijzondere generatie geïnteresseerd is. De diepgaande inzichten en concrete handvatten dragen niet alleen bij aan inzicht in deze bijzondere generatie, maar uiteindelijk ook in jezelf.

Over Angela Weghorst

Angela Weghorst is kinder- en jongerenspecialist en oprichtster van TwinQ, een onderzoeks- en adviesbureau dat achterhaalt wat er diep in de harten van jong en oud speelt en dit vertaalt naar concrete inzichten, advies en inspiratie op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, kinder- en jongerenmarketing, positionering en conceptontwikkeling.

De afgelopen vijftien jaar voerde zij talloze persoonlijke gesprekken met kinderen, jongeren, jongvolwassenen en hun ouders. Zij sprak met hen over de meest uiteenlopende onderwerpen, variërend van marktonderzoeken over spaaracties, characters, voeding, overgewicht, bankzaken en (social) media tot intense persoonlijke gesprekken.

Angela Weghorst studeerde Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft en volgde gedurende 12 jaar de opleiding ’energetische waarneming en intuïtieve ontwikkeling’.  Daar heeft ze geleerd om veel dieper naar zichzelf en anderen te kijken: voorbij de sluiers van de fysieke werkelijkheid. Het helpt haar om razendsnel tot de kern te komen

Ze werkte onder meer als brandmanager voor het merk Maxi Cosi en als marketingconsultant bij IPM KidWise. Momenteel is zij werkzaam als (research based) marketingconsultant, gespecialiseerd in positionering/strategie, kinderen & jongeren en als coach/trainer persoonlijke en intuïtieve ontwikkeling.

Haar passie is het achterhalen van wat er diep in de harten van jong en oud speelt en dit te vertalen naar concrete insights en inspiration waar je gelijk mee aan de slag kunt. Juist die diepgang en het zoeken naar de essentie heeft ervoor gezorgd dat ze aan de wieg heeft mogen staan van talloze succesvolle marketingproposities en persoonlijke transformaties.

 

Bekijk de lezingen van Angela Weghorst
Lezing van spreker Angela Weghorst

Generatie Zenz: next level en écht anders

Wat maakt Generatie Z zo anders en hoe kun je hier het beste mee omgaan?

Angela Weghorst zal je tijdens deze bijeenkomst verrassende en diepgaande inzichten bieden in de bijzondere Generatie Z. Daarbij geeft ze je een kijkje recht in hun hart, gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25- jarigen. Ze neemt je mee in hun wereld, naar wie ze écht zijn en niet wat ze aan de buitenkant laten zien op school, straat of via social media. Daar laten ze vaak een aangepaste versie van zichzelf zien, uit angst voor buitensluiting of om anders te zijn dan anderen.

Ze laat zien hoe het is om een tien- of een zestienjarige te zijn, gaat in op de verschillen tussen jongens en meisjes, hun ‘maskers’ om zichzelf te beschermen en de diverse persoonlijkheidskenmerken. Ze gaat in op de belangrijkste spelers in hun leven: de ouders, peergroup en school van nu. En ze gaat in op het feit deze generatie sensitiever en intuïtiever is dan de meeste mensen denken.

De 5- tot 25- jarigen van nu voelen zich niet alleen anders, maar staan ook anders in het leven en willen het anders doen dan voorgaande generaties. Generatie Z(enz) is sensitief en intuïtief en vindt echtheid, rechtvaardigheid belangrijker dan geld, status en macht.

Generatie Z, een generatie die symbool staat voor onze huidige tijd en vorm zal geven aan de toekomst: een hoopvolle toekomst waarbij leven vanuit je hart centraal staat.

Lezing van spreker Angela Weghorst

De jeugd van tegenwoordig’ bestaat niet

Dé jeugd van tegenwoordig bestaat niet. Wel kinderen en jongeren die allemaal anders zijn, anders dan alle anderen en uniek.

Om enigszins vat op kinderen en jongeren te krijgen en hen te begrijpen hebben we vaak de neiging om ze in hokjes te plaatsen. Een label erop en klaar. Maar mensen zijn veel complexer dan slechts een hokje. Iedereen is anders, iedereen is uniek. Er zijn immers talloze variaties mogelijk die bepalen hoe iemand is. Zo zijn er eigenschappen die je vanaf je geboorte hebt meegenomen en eigenschappen die je gaandeweg opdoet. Maar hoe kun je dan enigszins grip krijgen op ‘de jeugd’?

Tijdens deze lezing zal Angela Weghorst ingaan op de verschillende variabelen die bepalen hoe ‘de jeugd’ is. Zo zal zij o.a. ingaan op:

  • De diverse leeftijdsfasen
  • De verschillen tussen jongens en meisjes
  • De diverse TwinQ persoonlijkheidstypen
  • De invloed van de diverse oudertypen + ouderrollen
  • De invloed van de peergroup
  • De invloed van school
  • En de invloed van de huidige tijdsgeest

Inzicht in bovenstaande variabelen, levert direct inzicht in de zeer gevarieerde ‘jeugd van tegenwoordig’

Lezing van spreker Angela Weghorst

Waarom vertoont iemand bepaald (ongewenst) gedrag en hoe hier mee om te gaan?

Tijdens deze lezing zal Angela Weghorst dieper ingaan op de specifieke kenmerken die iemands (ongewenst) gedrag bepalen. Zo gaat zij o.a. in op:

  • De diverse TwinQ persoonlijkheidstypen
  • De 7 centra van waaruit iemand handelt
  • Het waarom van een masker/verdedigingsmechanisme
  • De 4 basisuitingsvormen van verdedigingsmechanismen en hoe deze elkaar beïnvloeden

Tot slot zal worden ingegaan op ‘de kracht van aandacht’ en hoe je deze kunt inzetten om iemand te motiveren /iemands gedrag te corrigeren.

Workshop van spreker Angela Weghorst

hoe raak je de juiste snaar bij Generatie Z om ze aan je te binden en/of te motiveren?

Ervaar hoe je de inzichten in Generatie Z kunt vertalen naar proposities die de juiste snaar weten te raken om hen ‘in beweging’ te zetten.

Bovenstaande lezingen kunnen elk uitgebreid worden met een workshop waarbij de inzichten worden vertaald naar concreet toepasbare ‘concept statements’.

Wil je zelf (met je team) aan de slag en leren hoe je een pakkende positionering, campagne of concept statement formuleert? Dan is deze workshop echt iets voor jou!

Tijdens deze workshop leer je informatie over je doelgroep te vertalen naar échte consumer insights en vervolgens naar positionering- /conceptstatements die het hart van je doelgroep raken. Naast het feit dat het flink aanpoten is tijdens deze workshop, is er volop ruimte voor interactie en plezier. Dit is dan ook de reden dat deze workshop regelmatig wordt ingezet aan het begin van een ontwikkeltraject of tijdens een teambuildingsessie waarbij je gezamenlijk plannen voor de toekomst maakt: ‘de neuzen staan dezelfde kant op’ en aan het eind van de workshop is er concreet resultaat waar je gelijk mee aan de slag kunt.

Een driestaps aanpak:

  • Kruip in de huid van…
    De deelnemers worden uitgedaagd ‘in de huid van de doelgroep te kruipen’ om de reeds aanwezige kennis te vertalen naar diepgaand inzicht en begrip.
  • Formuleren van consumer insights
    Vervolgens worden de inzichten over de doelgroep nog dieper uitgewerkt om het onderliggende ‘wat en waarom’ van de doelgroep te achterhalen en de doelgroep volledig te doorgronden. Afsluitend van deze fase worden de inzichten vertaald naar één pakkend en kort verhaaltje dat de kern van doelgroep raakt. Dit lijkt wellicht simpel, maar in mijn ogen is een consumer insight pas een échte consumer insight als je (doelgroep) er kippenvel van krijgt…
  • Formuleren van een positionering/ conceptstatement
    Tot slot wordt het antwoord op de Consumer Insight geformuleerd: op welke manier ga je middels je positionering/ marketingpropositie een antwoord/ oplossing bieden? Welke voordelen ga je bieden (op zowel functioneel als emotioneel niveau), op welke manier ga je dit waar maken (de reasons to believe) en wat maakt jouw positionering/concept écht anders dan anderen (de discriminator)?
Training van spreker Angela Weghorst

Persoonlijk leiderschap – Personal BrandKey programma

Met het Personal BrandKey programma verkrijg je diepgaand inzicht in jezelf, in dat wat jou uniek maakt. Je krijgt o.a. antwoord op vragen als: wie ben ik, waar sta ik voor, wat wil ik nu écht en wat heb ik te bieden? Je (her)ontdekt je kern en kracht en leert hoe je optimaal gebruik kunt maken van je talenten, ervaringen en persoonlijkheid. Omdat je op een dieperliggend niveau met jezelf aan de slag gaat, durf je uiteindelijk (de beste versie van) jezelf te zijn en dit ook aan de buitenwereld te laten zien.

Deze training is individueel te volgen maar ook in groepen. Zo hebben we deze training jarenlang voor de vierdejaars studenten van de HAS mogen verzorgen met als resultaat: gemotiveerde en zelfverzekerde afgestudeerden klaar voor de toekomst.

De training bestaat uit 6-7 sessies van elk circa 3,5 uur, het schrijven van je persoonlijke levensverhaal en diverse oefeningen die zowel je ratio, emotie als onderbewustzijn aanspreken. Een reis die je weer terugbrengt naar je ware zelf.

     

Video van spreker Angela Weghorst

Ronde tafel Gen Z Marketing Community Twente

 

Video van spreker Angela Weghorst

Dankwoord Boeklancering

 

Bekijk de lezingen van Angela Weghorst

Referenties

Angela Weghorst is in eerste instantie marktonderzoeker, coach, maar ook een mensen-mens. Ze kan wetenschappelijke materie heel goed terugvertalen naar hapklare brokken voor de geïnteresseerde luisteraar. Het enthousiasme van Angela is aanstekelijk en haar kennis is indrukwekkend. Wij adviseren om bij een boeking van Angela ook haar boeken af te nemen die zij dan nog in persoon kan signeren.

Sara Mooi

Anders - het échte verhaal van Generatie Zenz, de 5- tot 25-jarigen van nu

Is het zo dat er tegenwoordig meer verwende, moeilijk te hanteren jongeren zijn die alleen maar online tot leven komen? Is er daadwerkelijk een explosieve groei aan kinderen met ADHD, ADD, autisme, hoogsensitiviteit etc.? Of komt dat omdat we hen graag in hokjes willen plaatsen en labelen zodat we niet verder hoeven te kijken? Angela Weghorst geeft je een kijkje recht in het hart van Generatie Zenz, gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25-jarigen.

Bestel dit boek
Vrijblijvend informatie over Angela Weghorst

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • Hidden
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Of neem direct contact op:

Bel: +31(0)308080884
Angela Weghorst
Angela Weghorst

5 van de 5 sterren

Angela Weghorst is in eerste instantie marktonderzoeker, coach, maar ook een mensen-mens. Ze kan wetenschappelijke materie heel goed terugvertalen naar hapklare brokken voor de geïnteresseerde luisteraar. Het enthousiasme van Angela is aanstekelijk en haar kennis is indrukwekkend. Wij adviseren om bij een boeking van Angela ook haar boeken af te nemen die zij dan nog in persoon kan signeren.

Sara Mooi, Flanderijn Bekijk alle referenties

Angela Weghorst geeft lezingen over de volgende onderwerpen