Loading content ...

Yvonne van der Kroft

Yvonne van der Kroft

Alles over Etiquette

Of het nu gaat om een zakelijke ontmoeting, tafelmanieren, een sollicitatiegesprek of de voorbereiding op een internationale reis, Spreker Yvonne van der Kroft vertelt u met veel enthousiasme, professionaliteit en deskundigheid alle ins en outs op het gebied van etiquette.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Omgangsvormen en beleefdheidsregels zijn voortdurend in beweging. Tegelijk dreigen een aantal waarden en normen in onze overvolle en razendsnelle samenleving verloren te gaan. Etiquetteregels kunnen antwoord geven op vragen die ons op dit gebied in het dagelijks leven bezig houden. Etiquette kan omvangrijk en ingewikkeld overkomen maar als je weet hoe je te gedragen en wat er van je verwacht wordt, geeft dat je een goed en vastberaden gevoel.

Als u weet hoe het hoort, kunt u zich helemaal concentreren op een zakelijk gesprek. U wordt niet afgeleid door de gedachten hoe u een goede indruk moet maken en hoe u zich dient te gedragen zodat de klant of opdrachtgever voor u kiest en de volgende keer ook weer bij u terug komt.

Na jarenlang werkzaam geweest te zijn bij diverse MBO en HBO opleidingen als docent, stagecoördinator en studieloopbaanbegeleidster op het gebied van etiquette, protocol, hospitality, toerisme en luchtvaart, richtte spreker Yvonne van der Kroft ‘Etiquette à la carte’ op in oktober 2008.

    Lezingen van spreker Yvonne van der Kroft

    • Zakelijke etiquette

    Zakelijke etiquette speelt een essentiële rol in het bedrijfsleven. Het is niet alleen belangrijk om een opdrachtgever “binnen te halen” maar ook om hem of haar te behouden. In de zakenwereld moeten goede manieren, correct gedrag, respect en aandacht voor uw opdrachtgever vanzelfsprekend zijn. Tevens geeft dat een ondersteuning voor uw eigen zelfvertrouwen.

    • Managers Only

    De training ‘managers only’ is gericht op het verbeteren van het functioneren van u, of uw personeel, als manager.

    • Succesvol solliciteren

    Yvonne behandelt de sollicitatiebrief en de eigentijdse interview etiquette. Daarnaast geeft ze advies over uiterlijk en kleding. Je hebt maar één kans om te overtuigen en Yvonne laat zien hoe je dit het beste kan doen.

    • Tafelmanieren, heden en verleden

    Geen tv, geen computer en geen telefoon in huis. Wat moet je dan? Juist, regelmatig een feestje geven en uitgebreid tafelen! Aan het eind van de 16e eeuw was er al sprake van tafelmanieren, al waren deze in onze ogen nog vrij primitief. Tijdens de presentatie nemen we u mee door de tijd tot we zijn beland bij de tafelmanieren van het heden. Na afloop weet u de etiquette van toen en hoe het nu hoort.

Gerelateerde sprekers

Yvonne van der Kroft geeft lezingen over de volgende onderwerpen: