Loading content ...

Telefoon: +31 (0)20 241 57 30

Bel ons voor vragen of advies

Alles over Klantgerichte Teams & Meer Blije Klanten

Hans Zomer

Hans Zomer

Hoe gaan jullie van (on)tevreden, naar meer blije klanten? En hoe krijg je je medewerkers ‘zover’ dat ze hier hun uiterste best voor doen?

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Hans Zomer

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Hans

Lecture icon

Lezingen

Interviews icon

Artikelen

Tarieven en beschikbaarheid

Krijg je het voor elkaar om je mensen te enthousiasmeren en te motiveren om mee te gaan in een verandering(sproces)? Ze beter met elkaar te laten samenwerken? Als trainer, spreker en adviseur helpt Hans Zomer organisaties bij het vergroten van de interne- en externe klantgerichte mindset en klantgericht gedrag. In de lezingen en workshops die Hans Zomer geeft is het centrale thema: Hoe krijgen we als bedrijf of organisatie meer blije klanten?

Spreker Hans Zomer is mensgericht en tegelijkertijd wil hij resultaten boeken. Dit resulteert in energieke lezingen en workshops. De trainingen, inspiratiesessies en lezingen van Hans Zomer zitten boordevol leuke oefeningen, praktijkvoorbeelden en onderbouwde theorieën. Daarnaast werkt hij graag op basis van maatwerk. Hans zorgt er voor dat zijn lezing altijd is toegespitst op jouw bedrijf of organisatie.

In lezingen over thema’s als klantgerichtheid, ondernemerschap en beïnvloeden en overtuigen stelt Hans Zomer de vraag “Hoe krijg ik ‘ze’ mee” centraal. De vraag wordt vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Met als resultaat: meer medewerkers die JA zeggen tegen een voorgestelde verandering en meer klanten die JA zeggen tegen aangeboden producten en/of diensten.

In de workshops en inspiratiesessies gaat spreker Hans Zomer in op vragen als:

  • Waarom moet je je als bedrijf of organisatie richten op het krijgen van Meer Blije klanten?
  • Hoe realiseer je in plaats van (on)tevreden klanten, Meer Blije Klanten?
  • Hoe krijg je als manager je medewerkers mee in een klantgerichtheidsprogramma?
  • Hoe werkt ons brein en hoe kun je hier gebruik van maken bij het krijgen van Meer Blije Klanten?
  • Waarom is het belangrijk dat je als team, het winnende team moet zijn en hoe krijg je dit voor elkaar als manager?
  • Hoe willen klanten het liefst behandeld worden en hoe kun je hier in je communicatie rekening mee houden?
  • Hoe creëren wij als organisatie een klantgerichte mindset en welk gedrag willen we hierbij laten zien?
  • Waarom hoef je klanten echt niet de hele tijd tevreden te stellen?
Bekijk de lezingen van Hans Zomer

    Lezingen van Hans Zomer 

    Klantgerichtheid

    • Iedere organisatie heeft klanten, en iedere klant wil hetzelfde: gezien en gehoord worden. Hans Zomer laat zien hoe jij er voor zorgt dat jouw klant zich koning voelt. Daarnaast laat Hans zien wat het verschil is tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.

    Lezingen van Hans Zomer 

    Beïnvloeden en overtuigen

    • Hoe krijg je (interne) klanten zover dat ze gaan doen wat jij het liefste wilt dat ze gaan doen? Wij mensen zijn heel makkelijk te beïnvloeden en te overtuigen. Het verschil in wel of niet beïnvloeden heeft te maken met twee ingrediënten: De ander (en jij) moeten ontspannen zijn en Het thema, product, dienst moet relevant zijn voor de ander. Om optimaal resultaat de te kunnen behalen zal je deze twee factoren met elkaar moeten combineren. Hoe? Hans Zomer laat het zien!
    • Tijdens deze sessie leert het publiek over een aantal handige vaardig op gebied van beïnvloeden en overtuigen. Over het thema beïnvloeden en overtuigen geeft Hans zowel lezingen als een dagdeel masterclass.

    Lezingen van Hans Zomer 

    Persoonlijk leiderschap

    • ‘Niets meer en minder dan dat je regie neemt over je eigen leven’, aldus Hans. Voor hem is het belangrijk dat je erkent dat je verantwoordelijk bent voor de manier waarop jij omgaat met situaties die je in je leven tegenkomt.  Hij gaat in op vragen als: Waat ligt jouw talent? Wat geeft jouw energie? Waarom is het maken van keuzes zo belangrijk?

Meester in beïnvloeden en overtuigen

Hoe komt dat de ene persoon makkelijker te beïnvloeden en overtuigen is (of lijkt te zijn)? Wat kun je doen om je beïnvloedingskracht te vergroten? Wat hebben de rode en groene button hiermee te maken? Ben jij succesvol in het enthousiasmeren van anderen? Of merk je nog wel eens iets te vaak weerstand? Een klant die je product of dienst niet koopt of een medewerker die met de hakken in het zand gaat bij een, door jou, voorgestelde verandering? 

De rode en de groene button 
Wij mensen hebben ze allebei. De rode en de groene button. Ze zitten in ons emotionele brein. Zeg maar het brein waar schijnbaar circa 95% van onze besluiten worden genomen. Dus het besluit van je medewerker om ja te zeggen tegen de door jouw voorgestelde verandering. Of bijvoorbeeld het besluit van je klant om je product of dienst af te nemen.

De rode en groene button maken het verschil tussen een Nee en een JA.

De rode button staat voor ons angstcentrum. Stel je voor dat je met je hand naar een hete kachel gaat…wat doe je dan bijna automatisch? Precies, je trekt je hand onmiddellijk terug. Dit regelt je rode button.

En stel je voor dat je kind de weg oversteekt en er komt een auto aan…wat doe je dan? Precies, je komt, bijna altijd, direct in actie. Bijna altijd….omdat een reactie ook kan zijn dat je als aan de grond genageld staat. Je verstijfd.

Zo werkt het ook in communicatie. Je kunt iets tegen iemand zeggen wat voor die ander voelt als die hete kachel of als dat overstekende kind.

Wat dit met de communicatie tussen jullie beide doet, is dat deze stopt. De ander is simpelweg niet meer voor rede vatbaar. Hij vlucht, vecht of verstijfd.

Maar gelukkig is daar ook de groene button. Zeg maar ons pleziercentrum. Het centrum dat ons blij maakt. Een gelukkig gevoel geeft.

Denk maar eens terug aan een hele mooie vakantie die je hebt gehad. En denk daarbij eens terug aan dat ene moment waarop het leek alsof de wereld even stil stond. Dat moment dat je dat overheerlijke biertje dronk. Of die fijne ontmoeting had. Of dat heerlijke zonnetje waarin je lekker wegdroomde, terwijl je op de achtergrond dat heerlijk vakantiegeluid hoorde van spelende kinderen bij het zwembad.

Als je hier zo over nadenkt, waar voel je dat dan in je lichaam? Voel je dat in je buik? Of misschien wel in heel je lichaam? En voelt dit prettig aan? Krijg je weer een soort van heimwee naar die mooie vakantie? Wat ik nu bij je hebt gedaan is het activeren van de groene button. En de kans is groot dat de wereld er nu, voor even, een stukje mooier uitziet. De kans bestaat dat je zojuist even met een glimlach terug hebt gedacht aan die fijne vakantie.

Zo werkt dit ook in de communicatie. Als jij in staat bent om de ander bovenstaande gevoel te bezorgen, dan staat de ander veel vaker open voor wat jij hem te brengen hebt. Dan ervaart de ander een gevoel van vrijheid. Misschien wel een gevoel van verbinding met jou.

En dat wil je. Want hoe meer de ander openstaat, hoe groter de kans dat jij je doel bereikt. Dat je medewerker openstaat voor jouw verandering. Of je klant openstaat voor jouw product of dienst.

Vraag is dus, hoe druk je de groene button bij de ander in?

Ik denk dat je dit het snelst doet door de ander te behandelen, zoals de ANDER behandeld wil worden. En dus niet de ander te behandelen, zoals JIJ behandeld wil worden.

Een wereld van verschil. Succesvolle ‘meekrijgers’ verplaatsen zich in de wereld van de ander, door bijvoorbeeld hun communicatiestijl over te nemen, en zijn in staat om hun eigen beeld van de werkelijkheid even te laten voor wat het is. De groene button wordt vol ingedrukt. *

Niet-succesvolle ‘meekrijgers’ communiceren hoofdzakelijk vanuit hun eigen beeld en sluiten daardoor minder vaak aan op de ander. Waardoor de kans groot is dat de rode button vol wordt ingedrukt.

Het mooie is dat iedereen een meester kan worden in het beïnvloeden en overtuigen. Het enige wat je hoeft te doen is je te concentreren op het indrukken van de groene button.

In mijn interactieve lezingen en workshops vertel ik je hier graag meer over. En laat ik deelnemers met alle plezier ervaren hoe je de rode en vooral groene button activeert bij mensen met verschillende communicatiestijlen.

Bekijk de lezingen van Hans Zomer
Vrijblijvend informatie over Hans Zomer

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hans Zomer geeft lezingen over de volgende onderwerpen