Bel ons op 030 80 80 884
en krijg professioneel advies van onze deskundige consultantsBel ons op 030 80 80 884
Expert in werkgeluk, talentontwikkeling, betrokkenheid en het creëren van impactvolle organisaties. Happyholics is de manier om uw team en organisatie te versterken.
Tarieven en beschikbaarheid5 van de 5 sterren
Itamar vertelde tijdens het symposium van Spring Instituut een bevlogen, persoonlijk verhaal over de verwachtingen en behoeften van de generatie waar hij zelf ook toebehoord, generatie Y. Generatie Y is opgegroeid in een wereld die overstroomt van mogelijkheden. Een wereld zonder grenzen. Om dit te benadrukken liet Itamar een filmpje zien, dat ons allemaal kippenvel bezorgde. Itamar noemt er vijf wensen (eisen?) van generatie Y waarmee een werkgever volgens hem rekening moet houden. Itamar weet het publiek mee te nemen in zijn verhaal en te inspireren.
Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid
Ontvang een exemplaar van het boek 'Happyholics' bij het boeken van een lezing van Itamar Sharon.*
Hoe kan uw organisatie floreren door geluk op de werkvloer te omarmen? Spreker Itamar Sharon, oprichter van Happyholics en auteur van Happyholics, biedt oplossingen om uw team te transformeren. Met zijn diepgaande kennis en passie voor werkgeluk, laat hij zien hoe gelukkige medewerkers de sleutel zijn tot succes.
Spreker Itamar Sharon is een invloedrijke expert op het gebied van werkgeluk en organisatieontwikkeling. Als mede-eigenaar van Happyholics en auteur van Happyholics | Leidinggeven aan mensen die het niet doen voor de poen, biedt hij een unieke visie op impactvolle teams.
Itamar gelooft dat gelukkige medewerkers leiden tot succesvolle organisaties. Met zijn achtergrond in bestuurskunde en ervaring als consultant op de Zuidas, gebruikt hij zijn uitgebreide kennis om bedrijven te transformeren. In zijn lezingen deelt Itamar op enthousiaste en persoonlijke wijze inzichten over het behouden van gemotiveerde medewerkers. Hij focust op millennials en legt uit hoe werkplekken kunnen voldoen aan hun veranderende behoeften.
Zijn aanpak is zowel strategisch als praktisch, met concrete tips voor directe toepassing. Of het nu gaat om persoonlijke groei, zingeving, of talentontwikkeling, Itamar helpt bedrijven een cultuur van werkgeluk te realiseren. Met zijn boeiende presentatiestijl en diepgaande kennis, is Itamar Sharon uitstekend voor organisaties die streven naar een gelukkige en productieve werkplek.
Boek nu een inspirerende lezing van Itamar Sharon en transformeer uw organisatie met de kracht van werkgeluk.
*Deze actie is alleen geldig in combinatie met een boeking van de desbetreffende spreker.
Bekijk de lezingen van Itamar SharonDe werkomgeving verandert snel en de behoeften van Generatie Y, ook wel bekend als Millennials, zijn hierin leidend. Spreker Itamar Sharon, oprichter van Happyholics, begrijpt deze uitdagingen als geen ander. In zijn boeiende keynotes deelt hij zijn persoonlijke reis en inzichten over werkgeluk, waardoor hij organisaties helpt een cultuur te creëren waarin medewerkers floreren.
Met zijn inspirerende aanpak, gebaseerd op praktijkervaring en diepgaande kennis, biedt Itamar oplossingen om een Happyholic-proof organisatie te bouwen. Dit betekent niet alleen hogere betrokkenheid en productiviteit, maar ook een positieve werksfeer waarin iedereen met plezier bijdraagt.
Boek nu een lezing van Itamar Sharon en ontdek hoe je een werkomgeving creëert die Generatie Y motiveert en inspireert.
Er is veel mis met de wijze waarop veel bedrijven zijn gestructureerd: hiërarchisch en met weinig autonomie voor werknemers. Sharon weet goed te treffen waarom dit schadelijk is voor zowel de werknemers als de bedrijven. Hij geeft daarnaast pasklare oplossingen voor het probleem: geen revolutionaire veranderingen, maar wel een cultuuromslag die elke leidinggevende (dus ook ikzelf) vrij makkelijk kan doorvoeren. In mijn ogen een must-hear voor moderne managers (en trouwens ook voor werknemers).
T. de Boer
Itamar verstaat de kunst van "storytelling"
Baukelien
Itamar vertelde tijdens het symposium van Spring Instituut een bevlogen, persoonlijk verhaal over de verwachtingen en behoeften van de generatie waar hij zelf ook toebehoord, generatie Y. Generatie Y is opgegroeid in een wereld die overstroomt van mogelijkheden. Een wereld zonder grenzen. Om dit te benadrukken liet Itamar een filmpje zien, dat ons allemaal kippenvel bezorgde. Itamar noemt er vijf wensen (eisen?) van generatie Y waarmee een werkgever volgens hem rekening moet houden. Itamar weet het publiek mee te nemen in zijn verhaal en te inspireren.
Leonie Kooiker
Enthousiast en sloot enorm goed aan op de behoefte.
Jeffrey Walet, Aju ondernemersvereniging
De nieuwe generatie werknemers is niet verslaafd aan werk maar aan geluk, stelt auteur Itamar Sharon. Hij schreef een boek over wat deze ‘happyholics’ beweegt en hoe je ze het beste aan kunt sturen.
De nieuwe generatie werknemers is niet verslaafd aan werk maar aan geluk, stelt auteur Itamar Sharon. Hij schreef een boek over wat deze ‘happyholics’ beweegt en hoe je ze het beste aan kunt sturen.
Mensen die het niet doen voor de poen, je ziet ze steeds meer, stelt Sharon. Hij raakte zelf als happyholic uitgekeken op zijn werk als consultant, en begon een eigen bedrijf waarmee hij andere bedrijven helpt om jongere werknemers aan boord te houden.
‘Toen kwam ik erachter dat er veel meer mensen zijn die teleurgesteld zijn in hoe het er nu aan toe gaat. Is het nog wel van deze tijd dat je je baas aanspreek met u? Of dat je met buikpijn naar je werk gaat?’ Sharon noemt het ‘bijna bizar’ hoeveel mensen ongelukkig zijn in het werk.
Een jonge vrouw vertelde dat ze elke ochtend boven de wc hing van de spanning. Dan denk ik, hoe kan het dat het er nog op die manier aan toe gaat. Als je zulke dingen vaker terughoort, dan besef je je steeds meer dat er een mismatch is tussen verwachtingen en de daadwerkelijke werksfeer.’
Sharon wil met zijn boek inzicht geven in wie die happyholics nou precies zijn. ‘We hebben het veel over de generatie Y, maar wat er gebeurt er nu echt? Welke complicaties en ervaringen zie je op de werkvloer? Uit de vele gesprekken die ik gevoerd heb blijkt dat veel mensen simpelweg op zoek zijn naar geluk.
Wat zijn je belangrijkste inzichten?
‘Het is voor een bedrijf cruciaal om juist deze mensen aan boord te houden’, stelt Sharon. ‘Niet alleen omdat gelukkige werknemers creatiever en productiever zijn, maar ook omdat je ze nodig hebt om mee te gaan met de maatschappij van nu. En om om te kunnen gaan met een omgeving die snel verandert.’
‘Als je bijvoorbeeld kijkt naar generatie Y, dan zie je dat die op een veel vrijere manier is opgevoed, waarbij ouders en docenten zich meer als gelijke opstelden. Dat maakt het verschil met de werkvloer soms groot, omdat daar leidinggevenden zitten die nog veel belang hechten aan hiërarchie. Frappant is alleen dat ze thuis nog aan hun eigen kinderen vertellen dat ze vooral werk moeten zoeken waar ze gelukkig van worden.’
‘Ongelukkige werknemers zorgen voor een hoger verloop, fysieke afwezigheid en burnouts. Volgens een recent onderzoek van TNO heeft 14 procent van de young professionals (25-29 jaar) al eens burnoutverschijnselen gehad.’
‘Bedenk als bedrijf, hoe kan ik deze behoeften op zo’n manier invullen dat mijn werknemer het beste uit zichzelf haalt?’
Kleinere bedrijven of startups doen het vaak al goed, haast Sharon zich te zeggen. ‘Maar als je kijkt naar de wat grotere of oudere bedrijven dan valt er nog veel te halen.’
Hij beschrijft een bekend mechanisme: hoe succesvoller je wordt, hoe meer je gaat afwijken van datgene wat je succesvol maakt. ‘Wanneer je als ondernemer of startup groeit, moet er opeens een bepaalde structuur komen. Er ontstaan meer meetings, richtlijnen en afgebakende functies. Het neigt al snel naar meer managen en organiseren. Hoe strakker de controle en organisatie, des te minder bedien je een werknemer die op zoek is naar geluk.’
Als voorbeeld noemt Sharon het bedrijf Red Frog Events, waar gewerkt wordt met een onbeperkt aantal vakantiedagen. ‘Hun idee is: we vertrouwen werknemers om daar verantwoord mee om te gaan. Als jij iets in 8 maanden kan doen, wie zijn wij dan om jou te beperken.’ Dit had volgens Sharon een positief effect op de kosten doordat vakantiedagen niet bijgehouden hoefden te worden, maar het bedrijf is als geheel vooral veel aantrekkelijker geworden voor nieuwe werknemers. En krijgt daarnaast meer waardering vanuit werknemers die er al zaten.
Al met al keren steeds meer mensen zich af van het corporate pad, en beginnen iets voor zichzelf. ‘Er zijn nu gelukkig veel andere manieren om tot je recht te komen en toch een degelijk inkomen te verdienen. Zo gebruiken bijvoorbeeld steeds meer mensen Airbnb voor wat extra inkomsten, zodat ze daarnaast met hun eigen bedrijf kunnen beginnen.’
Itamar Sharon is zelf ook een happyholic. Hij werkte bij traditionele bedrijven en ontdekte al vlug dat hij daar niet gelukkig zou worden. Sindsdien richt hij zich op het helpen van bedrijven en leidinggevenden die willen inspelen op de wensen van het groeiende aantal werknemers dat geluk belangrijker vindt dan status of geld.
Bestel dit boekSnel informatie over tarieven en beschikbaarheid