Bel ons op +31 (0)30 80 80 884

En krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Onze sprekers zijn ook beschikbaar voor online events en webinars. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Persoonlijke ontmoetingen vormen de echte verbinding in een digitale samenleving

Luc van Bussel

Innovatie als Leiderschapsmodel

Tarieven en beschikbaarheid

5 van de 5 sterren

Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance Bekijk alle referenties

Redenen om spreker Luc van Bussel te boeken

  • Luc van Bussel is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.
  • In zijn lezingen neemt hij de deelnemers mee op zijn hoogstpersoonlijke cultuurreis om het aardigste bedrijf van Nederland te worden.
  • Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest.
Vrijblijvend informatie over Luc van Bussel

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Luc

Lecture icon

Lezingen

Video icon

Video

References icon

Referenties

Books icon

Boeken

Tarieven en beschikbaarheid

Persoonlijke ontmoetingen vormen de echte verbinding in een digitale samenleving

Luc van Bussel (1964) is gastvrijheidsondernemer, spreker en auteur. ‘De Confetti Company’ is zijn vierde boek welke in 2019 is uitgekomen. In 2018 ‘Gastgevers in Geluk’. In 2013 ‘Alles Kan Beter, 10 succesfactoren voor duurzame groei’. En in 2008 schreef hij het boek ‘INFARCT, de naderende stilstand van Nederland’. In zijn huidige bedrijf Regardz Hospitality Group ontwikkelde hij een nieuwe formule voor hartverwarmende gastvrijheid in een digitale samenleving. Hij noemt zich een Vlaming met een Nederlands paspoort, groeide op in het Vlaamse dorpje Leut en studeerde Hotelmanagement aan de Erasmushogeschool Brussel en Cornell University New York. Luc van Bussel was de drijvende kracht achter de innovaties van Center Parcs in de jaren negentig en boekte spraakmakende successen als CEO in de Automotive Branche. In 2014 werd hij gastvrijheidsondernemer en mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group B.V. Hospitality is zijn lust en zijn leven. Hij is een romanticus en gelooft in de oerkracht van de liefde. www.lucvanbussel.com

Redenen om spreker Luc van Bussel te boeken

  • Luc van Bussel is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.
  • In zijn lezingen neemt hij de deelnemers mee op zijn hoogstpersoonlijke cultuurreis om het aardigste bedrijf van Nederland te worden.
  • Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest.

De zeven stappen naar hartverwarmende gastvrijheid worden heel persoonlijk, praktisch en toepasbaar toegelicht. Zeven nieuwe begrippen en een innovatief cultuurmakers-model geven de deelnemers inzicht in de bouw van een warme bedrijfscultuur.

Zijn missie is om mensen te inspireren over de kracht van hospitality. Gastvrijheid is de liefde voor de vreemdeling en die liefde maakt hij voelbaar in zijn lezingen. Eigenlijk zijn het geen lezingen, maar belevingen. Hij neemt het publiek mee in de ongekende mogelijkheden van gastvrijheid voor zowel bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Alles draait om mensen die elkaar altijd zullen blijven opzoeken en ontmoeten.

Bekijk de lezingen van Luc van Bussel
lezing van spreker Luc van Bussel

Warme Cultuurmakers in Coole Tijden

Luc van Bussel is gastvrijheidsondernemer, spreker en schrijver. In zijn laatste boek ‘De Confetti Company, Warme Cultuurmakers in Coole Tijden’ verhaalt hij over zijn traditionele Vlaamse jeugd die hem inspireerde tot een eigentijdse bedrijfscultuur waar medewerkers eregasten zijn en met confetti worden onthaald. De visie van Luc is dat warme bedrijven, warme duurzame banden maken met gasten en klanten. Zijn citaat: “Warmte verbindt, kou nooit”. Echter, de samenleving koelt af terwijl de aarde opwarmt. Bedrijven, organisaties, instellingen en overheden digitaliseren, maar zullen tegelijk ‘zachte vaardigheden’ moeten ontwikkelen om hun bedrijfscultuur op temperatuur te houden. Cultuur zie je niet, maar voel je wel. Hoe maak je cultuur of laat je cultuur aan het toeval over? Cultuur on purpose of per ongeluk? Daarbij vraagt Generatie Z -de slimste generatie ooit- de volle aandacht. De generatiekanteling vraagt van leiders & managers een nieuwe, frisse en warme kijk op werkgeluk en professionele gezelligheid. De ‘War on Talent’ en het aanbod aan ‘purpose’ voor high potentials is hot. Gevraagd? Inspirerende bedrijfswarmte! Hoe word je een warm bedrijf? Hoe ontwikkel je een hartverwarmende bedrijfscultuur? Welke rol speelt gastvrijheid in deze digitale samenleving?

In de keynote ‘Warme Cultuurmakers in Coole Tijden’ worden de deelnemers meegenomen op de hoogstpersoonlijke cultuurreis van Luc van Bussel om het aardigste bedrijf van Nederland te worden. Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest. De zeven stappen naar hartverwarmende gastvrijheid worden heel persoonlijk, praktisch en toepasbaar toegelicht. Zeven nieuwe begrippen en een innovatief cultuurmakers-model geven de deelnemers inzicht in de bouw van een warme bedrijfscultuur. Generatie Z komt uitvoerig, persoonlijk en uiterst ludiek aan de orde. Generatie Z (3,7 mln.) vraagt als collega, gast, klant en leverancier een volstrekt nieuwe benadering. De deelnemers ervaren de keynote als een wake-up call en als een reflectie om anders naar zachte vaardigheden, gastvrijheid, cultuur en verbinding met collega’s, gasten en klanten te maken. Bedrijven, organisaties, instellingen en overheden bestaan bij de gratie van warme verbindingen. Hoe maak je een warme verbinding? Deze vraag staat centraal bij de keynote en wordt volledig beantwoord.

lezing van spreker Luc van Bussel

Gastvrijheid in een digitale samenleving

  • De kracht van gastvrijheid in een digitale samenleving/organisatie.
  • Generatie Z, de slimste generatie ooit is “de baas”. Help!
  • Gastvrijheid is een cultuurmissie van #warmtemakers in coole tijden.
  • In zeven stappen naar een nieuwe, oprechte gastvrijheid.
  • Hoe maak je van een klant een fan, van een medewerker een #warmtemaker en van een gast een fan?
    Video van spreker Luc van Bussel

    Waarom bepaalt service het succes van uw bedrijf?

    Bekijk de lezingen van Luc van Bussel

    Referenties

    Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

    Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance

    De Confetti Company - Warme cultuurmakers in coole tijden

    De Confetti Company is een cultuurroman.
    Luc van Bussel verhaalt over zijn traditionele Vlaamse jeugd die hem inspireerde tot een eigentijdse bedrijfscultuur. Hij neemt je mee op zijn warmtemissie waar medewerkers eregasten zijn en met confetti worden onthaald. Aandacht! Generatie Z -de slimste generatie ooit- vitaliseert de arbeidsmarkt en snakt naar professionele gezelligheid. De ‘War on Talent’ gaat in alle hevigheid door. Gevraagd? Bedrijfswarmte! Het is de rode draad in deze cultuurvisie over goed werkgeverschap. Het boek biedt een verfrissende kijk op essentiële en vitale vraagstukken voor hedendaagse bestuurders.

    Bestel dit boek

    Gastgevers in Geluk - In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality

    Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen. Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Het boek is het beste bewijs dat mensen niet zonder elkaar kunnen en dat persoonlijke ontmoetingen de echte verbinding vormen in een digitale samenleving. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie over gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

    Bestel dit boek

    Alles Kan Beter - 10 succesfactoren voor duurzame groei

    In het boek ‘Alles Kan Beter’ geeft Luc van Bussel zich helemaal bloot. Na vijftig levensjaren, doorgebracht in o.a. Vlaanderen, Duitsland en Nederland, en dertig bedrijfsleven-jaren deelt hij in dit boek de tien belangrijkste factoren die succesbepalend waren in de zakelijke leven. Luc van Bussel startte zijn loopbaan op bijzondere wijze bij Holiday Inn in Frankfurt, was twaalf jaar werkzaam in leidende functies bij Center Parcs Europe en was de afgelopen dertien jaar Bestuursvoorzitter van The Alwaysbemobile Company: het moederbedrijf van Profile Tyrecenter. Het franchisebedrijf groeide van 2 miljoen (1999) naar 145 miljoen (2012) euro omzet en werd winnaar van aansprekende prijzen zoals de FD Gouden Gazellen Award, de NFV Franchise Trofee en vijf keer de titel Best Managed Company.

    Bestel dit boek
    Vrijblijvend informatie over Luc van Bussel

    Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Of neem direct contact op:

    Bel: +31(0)308080884
    Luc van Bussel
    Luc van Bussel

    5 van de 5 sterren

    Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

    Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance Bekijk alle referenties

    Luc van Bussel geeft lezingen over de volgende onderwerpen