Echte verbindingen in een digitale samenleving
Luc van Bussel (1964) is een gastvrijheidsondernemer, spreker, auteur en is mede-eigenaar / CEO van Regardz Hospitality Group B.V. (Amersfoort). In de jaren negentig was Luc van Bussel de drijvende kracht achter de innovaties van Center Parcs in Nederland, België en Duitsland en boekte hij spraakmakende successen als CEO in de Automotive branche. In 2013 werd Luc mede-eigenaar van Regardz en ontwikkelde hij een nieuwe visie en gastvrijheidsmodel voor de hospitality branche, maar tegelijkertijd voor bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/politieke) overheden. Hospitality is volgens Luc de grootste uitdaging in deze digitale revolutie. “Gastvrijheid is het nieuwe goud in onze digitale samenleving”, is zijn credo.
Redenen om spreker Luc van Bussel te boeken
- Luc van Bussel is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.
- In zijn lezingen neemt hij de deelnemers mee op zijn hoogstpersoonlijke cultuurreis om het aardigste bedrijf van Nederland te worden.
- Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest.
Inspiratie als ambitie
Luc van Bussel (1964) is een gastvrijheidsondernemer, spreker en auteur. Hij inspireert internationale bedrijven, corporate organisaties, instellingen en (semi-publieke) overheden met zijn unieke, eigentijdse en praktische verhaal over gastvrijheid. Zijn verhaal legt de essentie bloot over gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers, gasten, klanten, opdrachtgevers, patiënten en zelfs inwoners in een dorp, stad of gemeente zich écht thuisvoelen in een nieuwe omgeving? Wat vraagt het van de gastgever om anderen dat thuisgevoel te geven? Het ontwikkelen van hét thuisgevoel, een warm bad voor medewerkers, gasten en klanten is de persoonlijke ‘purpose’ van Luc geworden.
Gastvrijheidsmodel om te delen
Luc van Bussel ontwikkelde in de afgelopen jaren een verhelderend, inspirerend en tegelijk praktisch gastvrijheidsmodel waar iedere organisatie zich mee kan onderscheiden. Zijn gastvrijheidsformule is een gezonde voedingsbodem voor de ontwikkeling van een warme (interne) bedrijfscultuur en excellente service naar derden. Het authentieke gastvrijheidsdenken en model heeft Luc opgeschreven in zijn bestseller ‘Gastgevers in Geluk’. Deze managementroman over gastvrijheid stond vijf weken op plaats 1 in de managementboeken. Het boek kleurt gastvrijheid vanuit een hoogstpersoonlijk perspectief en maakt het tegelijk direct toepasbaar voor organisaties binnen en buiten de gastvrijheidsbranche.
Inspiratiesessie om van te smullen
In zijn inspiratiesessies wordt Luc van Bussel heel persoonlijk en kwetsbaar. Hij vertelt over zijn geboorte in het vijfsterrenhotel Germaine en hoe gastvrijheid hem met de paplepel werd ingegeven. Zijn keynotes zitten vol met anekdotes, humor, emoties en praktische tips. De deelnemers gaan naar huis met een helder, duidelijk en praktisch beeld bij gastvrijheid. In deze digitale samenleving maken mensen het verschil. Als alles digitaal wordt, neemt mensentaal weer de overhand. Dat is de visie van Luc. Hij deelt zijn gastvrijheidsmodel en inspireert tot tranen toe.
Bekijk de lezingen van Luc van Bussel