Bel ons op 030 80 80 884

en krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Persoonlijke ontmoetingen vormen de echte verbinding in een digitale samenleving

Luc van Bussel

Innovatie als Leiderschapsmodel

Tarieven en beschikbaarheid

5 van de 5 sterren

Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance Bekijk alle referenties

Redenen om spreker Luc van Bussel te boeken

  • Luc van Bussel is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.
  • In zijn lezingen neemt hij de deelnemers mee op zijn hoogstpersoonlijke cultuurreis om het aardigste bedrijf van Nederland te worden.
  • Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest.
Luc van Bussel

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Luc

Lecture icon

Lezingen

References icon

Referenties

Books icon

Boeken

Tarieven en beschikbaarheid

Luc van Bussel (1964) is een gastvrijheidsondernemer, spreker, auteur en is mede-eigenaar / CEO van The Onemeeting Company B.V. (Amersfoort). In de jaren negentig was Luc van Bussel de drijvende kracht achter de innovaties van Center Parcs in Nederland, België en Duitsland en boekte hij spraakmakende successen als CEO in de Automotive branche. In 2013 werd Luc mede-eigenaar van The Onemeeting Company en ontwikkelde hij een nieuwe visie en gastvrijheidsmodel voor de hospitality branche, maar tegelijkertijd voor bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/politieke) overheden. Hospitality is volgens Luc de grootste uitdaging in deze digitale revolutie. “Gastvrijheid is het nieuwe goud in onze digitale samenleving”, is zijn credo.

Redenen om spreker Luc van Bussel te boeken

  • Luc van Bussel is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.
  • In zijn lezingen neemt hij de deelnemers mee op zijn hoogstpersoonlijke cultuurreis om het aardigste bedrijf van Nederland te worden.
  • Luc laat de deelnemers zien wat zijn gastvrijheids- en cultuurmodel is waarmee hij zijn bedrijf inspireert, transformeert en verankert in de nieuwe tijdsgeest.

Echte verbindingen in een digitale samenleving

Inspiratie als ambitie

Luc van Bussel (1964) is een gastvrijheidsondernemer, spreker en auteur. Hij inspireert internationale bedrijven, corporate organisaties, instellingen en (semi-publieke) overheden met zijn unieke, eigentijdse en praktische verhaal over gastvrijheid. Zijn verhaal legt de essentie bloot over gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers, gasten, klanten, opdrachtgevers, patiënten en zelfs inwoners in een dorp, stad of gemeente zich écht thuisvoelen in een nieuwe omgeving? Wat vraagt het van de gastgever om anderen dat thuisgevoel te geven? Het ontwikkelen van hét thuisgevoel, een warm bad voor medewerkers, gasten en klanten is de persoonlijke ‘purpose’ van Luc geworden. 

Gastvrijheidsmodel om te delen

Luc van Bussel ontwikkelde in de afgelopen jaren een verhelderend, inspirerend en tegelijk praktisch gastvrijheidsmodel waar iedere organisatie zich mee kan onderscheiden. Zijn gastvrijheidsformule is een gezonde voedingsbodem voor de ontwikkeling van een warme (interne) bedrijfscultuur en excellente service naar derden. Het authentieke gastvrijheidsdenken en model heeft Luc opgeschreven in zijn bestseller ‘Gastgevers in Geluk’. Deze managementroman over gastvrijheid stond vijf weken op plaats 1 in de managementboeken. Het boek kleurt gastvrijheid vanuit een hoogstpersoonlijk perspectief en maakt het tegelijk direct toepasbaar voor organisaties binnen en buiten de gastvrijheidsbranche.

Inspiratiesessie om van te smullen 

In zijn inspiratiesessies wordt Luc van Bussel heel persoonlijk en kwetsbaar. Hij vertelt over zijn geboorte in het vijfsterrenhotel Germaine en hoe gastvrijheid hem met de paplepel werd ingegeven. Zijn keynotes zitten vol met anekdotes, humor, emoties en praktische tips. De deelnemers gaan naar huis met een helder, duidelijk en praktisch beeld bij gastvrijheid. In deze digitale samenleving maken mensen het verschil. Als alles digitaal wordt, neemt mensentaal weer de overhand. Dat is de visie van Luc. Hij deelt zijn gastvrijheidsmodel en inspireert tot tranen toe.

Bekijk de lezingen van Luc van Bussel
Keynote van spreker Luc van Bussel

Hartverwarmende Hospitality in zeven stappen

In een keynote van 45 minuten worden deelnemers meegenomen in de wereld van gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Waarom maakt gastvrijheid het verschil in een digitale samenleving? In zeven stappen naar Hartverwarmende Hospitality is de kern van de keynote. Deze unieke, inspirerende gastvrijheidsformule laat de deelnemers zien dat gastvrijheid altijd door drie ‘warmtezones’ gaat en dat telkens met een actie en reactie. Het maken van een oprecht thuisgevoel voor gasten, klanten, opdrachtgevers, cliënten, patiënten en andere relaties is de output voor alle deelnemers

Masterclass van spreker Luc van Bussel

Hospitality in een digitale samenleving

In een masterclass van 75 minuten krijgt de keynote nog meer beleving en interactie met het publiek. In de masterclass worden de deelnemers meegenomen naar het hoogstpersoonlijke gastvrijheidsverhaal van Luc van Bussel in Hotel Germaine. Het thuisgevoel staat centraal. Hoe maak je dat? De gastvrijheidsformule in zeven stappen en de drie ‘warmtezones’ vormen ook hier de kern van de masterclass

Theatershow van spreker Luc van Bussel

HOME hoe maak je dat?

In een theatershow ‘HOME’ van 90 minuten krijgt het publiek een inspirerende en animerende versie van de masterclass. De theatershow laat het publiek horen, zien en voelen wat de kracht van ‘thuis’ is in een digitale samenleving. De softskills van het thuisgevoel laten bedrijven, organisaties, instellingen en overheden zien dat échte verbindingen niet digitaal zijn, maar mensentaal. Het is hartwerken, maar kent geen kwaad. Het is een gastvrijheidsbeleving met hoge momentkracht voor alle deelnemers.

Referenties

Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance

In het kader van persoonsgerichte zorg binnen ons Zuyderland ziekenhuis heeft Luc een sessie over (7 stappen in echte) gastvrijheid gegeven. Inspirerend, persoonlijk en oprecht, sprekend vanuit een bulk aan (gastvrije) ervaringen die hij graag deelt. Het heeft mij in ieder geval opnieuw doen nadenken over het gezien, gewaardeerd en bijzonder (laten) voelen (uiteraard met een verrassingseffect en vleugje confetti.

Madelon Severeyns, Teamleader Flexpool Verpleegcentrum | Zuyderland Medisch Centrum

Vanmiddag mocht ik zorgen voor een groep mensen van AFAS in de wijngaard Aan de Brede Beek in Nijkerk. U gaf daar een presentatie/inkijk in de wereld van Hospitality. Mijns inziens het mooiste vak wat er bestaat, dat terzijde. Mijn dag zat erop, maar ik wilde graag horen wat u te zeggen had. Blij dat ik gebleven ben! Herkenbaar & verfrissend. Als iedereen nu eens gebruik maakt van de handvaten die u aanreikt dan voelen we ons als gast/klant overal welkom. Mooi vak heeft u en mooi hoe u dit doet. Mag gezegd worden.

Lotte van Polen, Eigenaar, Guests and Grapes

Ik had Luc uitgenodigd als gastspreker tijdens onze Werkgelukdeskundige Opleiding. Gaaf om de bevlogenheid, enthousiasme en inspiratie te zien en horen in zijn verhaal. Een man met een visie. Ik kan Luc dan ook van harte aanbevelen als spreker. Iemand die out of the box denkt en met aansprekende praktijkvoorbeelden je weet te inspireren.

Sebastiaan Konijnenbelt, Eigenaar & Trainer van Welbevinden & Werkgeluk | Freelance, ICM Trainingen & Opleidingen

De Confetti Company - Warme cultuurmakers in coole tijden

De Confetti Company is een cultuurroman. Luc van Bussel verhaalt over zijn traditionele Vlaamse jeugd die hem inspireerde tot een eigentijdse bedrijfscultuur. Hij neemt je mee op zijn warmtemissie waar medewerkers eregasten zijn en met confetti worden onthaald. Aandacht! Generatie Z -de slimste generatie ooit- vitaliseert de arbeidsmarkt en snakt naar professionele gezelligheid. De ‘War on Talent’ gaat in alle hevigheid door. Gevraagd? Bedrijfswarmte! Het is de rode draad in deze cultuurvisie over goed werkgeverschap. Het boek biedt een verfrissende kijk op essentiële en vitale vraagstukken voor hedendaagse bestuurders.

Bestel dit boek

Gastgevers in Geluk - In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen. Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Het boek is het beste bewijs dat mensen niet zonder elkaar kunnen en dat persoonlijke ontmoetingen de echte verbinding vormen in een digitale samenleving. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie over gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

Bestel dit boek

Alles Kan Beter - 10 succesfactoren voor duurzame groei

In het boek ‘Alles Kan Beter’ geeft Luc van Bussel zich helemaal bloot. Na vijftig levensjaren, doorgebracht in o.a. Vlaanderen, Duitsland en Nederland, en dertig bedrijfsleven-jaren deelt hij in dit boek de tien belangrijkste factoren die succesbepalend waren in de zakelijke leven. Luc van Bussel startte zijn loopbaan op bijzondere wijze bij Holiday Inn in Frankfurt, was twaalf jaar werkzaam in leidende functies bij Center Parcs Europe en was de afgelopen dertien jaar Bestuursvoorzitter van The Alwaysbemobile Company: het moederbedrijf van Profile Tyrecenter. Het franchisebedrijf groeide van 2 miljoen (1999) naar 145 miljoen (2012) euro omzet en werd winnaar van aansprekende prijzen zoals de FD Gouden Gazellen Award, de NFV Franchise Trofee en vijf keer de titel Best Managed Company.

Bestel dit boek
Vrijblijvend informatie over Luc van Bussel

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • Hidden
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Of neem direct contact op:

Bel: +31(0)308080884
Luc van Bussel
Luc van Bussel

5 van de 5 sterren

Een kritisch publiek, de allerlaatste sessie van drie cursusdagen en dat ook nog op zaterdagmiddag; dit waren de uitdagingen waar Luc voor stond. En toch kwam in die laatste paar uurtjes van onze KPN NBA Mastercourse een ongekende energie vrij en een heleboel endorfine. Luc is een spreker als geen ander. Door zijn appearance en zachte accent, maar vooral ook door de manier waarop hij zijn publiek weet te raken. Een opleiding of community bijeenkomst kun je niet beter afsluiten dan met verbinder Luc, zeker niet als je core business verbinden is.

Graziella Wijenbergh, KPN NextGen Finance Bekijk alle referenties

Luc van Bussel geeft lezingen over de volgende onderwerpen