Loading content ...

Jos Burgers

Jos Burgers

Klantenexpert

Spreker Jos Burgers is een van de meest gevraagde managementsprekers in Nederland. Daarnaast is hij auteur van bestsellers over strategie, marketing en klantgerichtheid. Bent u op zoek naar een spreker die u kan voorzien van waardevolle adviezen op management gebied? Dan is Jos Burgers een aanrader.

Boek een lezing

Zou u graag meer willen weten over deze spreker? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven graag advies over de mogelijkheden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Spreker Jos Burgers studeerde Bedrijfseconomie aan de universiteit in Tilburg. Daarna was hij ruim tien jaar als docent Marketing & Marktonderzoek verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Hij heeft tientallen jaren ervaring in het geven van advies aan bedrijven en instellingen op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Jos houdt zich momenteel vooral bezig met het geven van presentaties, workshops en seminars. Tegelijkertijd schrijft hij boeken.

Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing en Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Dit laatste boek was het bestverkochte managementboek van 2006. In 2009 schreef hij een managementroman over klantgerichtheid, met als titel Hondenbrokken. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. In 2011 verscheen Geef nooit korting!, over hoe om te gaan met prijsdruk. In 2012 kwam Gek op gaten uit, over het verbeteren van de klantgerichtheid van medewerkers. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. De Wet van Snuf gaat over de kracht van geven bij het versterken van relaties en is uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van 2014. En in 2017 kwam Eén fan per dag uit waarin het overtreffen van de klantverwachting centraal staat. Dit boek is het bestverkochte managementboek van 2017.

Jaarlijks verzorgt spreker Jos Burgers meer dan 150 Nederlandstalige presentaties, seminars en workshops op het gebied van klantgerichtheid en marketing. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

    • Eén fan per dag! Hoe overtref je de verwachtingen van klanten?

      Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het vaak geen dagelijkse gewoonte is. Bestsellerauteur en spreker Jos Burgers laat in deze presentatie op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden legt hij uit hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen, zoals vaak wordt gedacht, maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken door een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij!

    • Geef nooit korting!

      Deze presentatie gaat in op het boek ‘Geef nooit korting!’ waarin de crisis en de prijs- en margedruk centraal staat. Spreker Jos Burgers geeft adviezen over hoe men het beste om kan gaan met de prijsdruk. De eigen invloed op de prijs is groter dan we denken, Jos maakt het publiek hier bewust van. Door middel van praktijkvoorbeelden en verhelderende inzichten laat Jos zien hoe je de prijsdruk om kan buigen in hogere prijzen en betere marges.

    • Klanten zijn eigenlijk net mensen

      De manier waarop u uw klanten te woord staat heeft invloed op het succes van uw organisatie. In een humorvolle presentatie die voor een breed publiek geschikt is, neemt Jos Burgers u mee naar waar het allemaal om draait: klanten behandelen als mensen. Door middel van grappige praktijkvoorbeelden van ‘klantmishandeling’ maar ook met voorbeelden van de perfecte service. De tips zijn geschikt voor alle lagen in het bedrijf, zowel de directeur, manager en medewerker kunnen meteen aan de slag! Als je klanten echt ziet als mensen kom je er achter dat het gaat om respect, aandacht en waardering voor de klant en niet zozeer om het product dat het bedrijf levert.

    •  No Budget Marketing

      Wilt u zonder hoge marketingbudgetten klanten binden en nieuwe kanten vinden? Spreker Jos Burgers geeft u slimme alternatieven voor vaker adverteren, mailings en mooie brochures. Een  nieuwe strategie met een ander manier van denken die ruim op uw marketingbudget spaart! No budget marketing is een strategie die u de kans geeft op een andere manier om te gaan met klanten en media maar die zich ook goed laat combineren met traditionele marketing- en communicatietechnieken. Of uw marketing budget nou klein of groot is, Jos helpt u uw strategie te optimaliseren!

Gerelateerde sprekers

Jos Burgers geeft lezingen over de volgende onderwerpen: