Bel ons op 030 80 80 884
en krijg professioneel advies van onze deskundige consultantsBel ons op 030 80 80 884
Wanneer je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken. Verander je onderliggende drijfveren in geluk.
Tarieven en beschikbaarheid4 van de 5 sterren
Elke deelnemer haalde er uit wat hij er zelf uit kon halen. Er werd na afloop flink over gediscussieerd dus dan hebben we ons doel bereikt.
Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid
Spreker Siv van Hegelsom is altijd een goal-getter geweest. Hij is vroeger Nederlands Kampioen Judo geweest, en die topsportmentaliteit zette hij door in zijn gewenste carrière. Sinds jongs af aan wist hij al: ik word dokter. Toen hij het voor elkaar had een plekje op de universiteit in Leuven (BE) te veroveren, en die mooie witte jas aan had gebeurde er iets geks: dit was het niet, hij wilde geen dokter worden.
Hij startte een opleiding aan de Avans in Den Bosch en was vanaf dag 1 ingeschreven bij de KVK. Hij ontdekte al snel dat wat hij miste in het onderwijs, vond in het ondernemerschap, wat hij uiteindelijk zonder diploma inruilde voor zijn studie. In 2011 richtte Siv ‘Breder Kijken’ op, wat in 2015 werd omgedoopt tot ‘Codebreakers’. Een Branding Agency dat, door marketingcommunicatie oplossingen rondom een merkverhaal, prijzen met haar klanten wint. Ze maken bedrijven schaalbaar door het verhaal uniform en begrijpelijk in te richten en alle bedrijfsprocessen uit te werken voor overdracht.
Siv laat zien dat innovatief leiderschap helemaal niet gaat over ‘out of the box’ denken, eerder over binnen de lijntjes kleuren. Het is belangrijk een duidelijke visie en strategie te bepalen. Zet een bedrijf op op basis van Autonomie, Competent zijn in wat je doet, en Verwantschap in cultuur. Door alle vrijheid aan zijn team te geven creëert Siv een bedrijf waar hij zelf zou willen werken.
Als jij je merk op een manier neer kan zetten dat mensen zich met jou willen associëren, ongeacht wat je doet, dan doe je het goed! Je kan jouw onderneming opschalen alleen al op basis van het verhaal dat je vertelt. Daarbij is het belangrijk dat jij als bedrijf uitstraalt overeenkomt met hetgeen wat zich intern afspeelt. Spreker Siv van Hegelsom houdt ondernemers een spiegel voor. Is wat jij uit wilt stralen wie jij echt bent?
Siv van Hegelsom wil de wereld zien als spreker, hij wil mensen laten zien dat wanneer je doet wat je leuk vindt, je nooit meer hoeft te werken. Dit is helemaal niet zo lastig om te realiseren. Durf los te laten, je onzekerheden te benoemen en advies te vragen. Het gaat vanaf nu nog maar om een ding: Het avontuur (met Siv) aan gaan en de beste worden in jouw vak.
Bekijk de lezingen van Siv van HegelsomDe brandcode is wat de meeste reclamebureaus gebruiken om een merkidentiteit uit te werken. De brandcode is de bijbel die je onderneming zal hanteren als leidraad in alle bedrijfsbeslissingen. Zo zorg je voor interne eenheid met je merkidentiteit. De brand identity is de eerste stap van een brandcode. Daarnaast bestaat de brandcode uit de creative identity en visual identity. Deze workshop is gefocust op de brand identity. Hierin worden de roots van het merk beschreven en worden de merkstrategie, positionering en merkeigenschappen vastgesteld en uitgebreid. Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Zonder concrete strategie is je bedrijf een huis zonder fundering. Daarbij doorlopen we veertien interessante modellen en theorieën. In deze lezing zullen de volgende thema’s worden besproken:
Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Een strategische lezing waarin we teruggaan naar de kern. We doorlopen de ‘Oproep tot Avontuur’ aan de hand van een verhaal waarin jouw organisatie centraal staat. We zien het ondernemerschap als het bewandelen van een avontuurlijke weg. De weg naar het realiseren van je ondernemingsdromen en –doelen. Daarbij behandelen we weerstand, strategie, middelen en wordt er vervolgens flink op de pijnlijke plekken gedrukt om het uiterste in organisaties en mensen naar boven te halen. Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Sales zijn natuurlijk ontzettend belangrijk om je toko draaiende te houden. Maar hoe vlieg je verkoop het best aan? Hoe benader je potentials en hoe ga je het gesprek in? Welke type gespreksvoering past bij jouw merkidentiteit? Wat zeg je wel en wat juist niet? Past het bij de tone of voice van het merk? Het belangrijk dat je een beeld van je merkidentiteit hebt om deze in je salestechnieken terug te laten komen. Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Dat de kracht van een organisatie ligt bij je medewerkers is geen nieuwe uitspraak. Het neerzetten van een sterk merk doe je namelijk niet door heel hard te roepen dat je de beste bent. Dat doe je door vertrouwen, engagement en enthousiasme te stimuleren onder je medewerkers. Daarbij moet je merkidentiteit altijd centraal staan, in al je uitingen, zowel naar binnen als naar buiten toe. Als je groot wilt worden moet je ook groot denken. Voor deze grote dromers is brandmanagement onvermijdelijk. Met brandmangement zorg je er namelijk voor dat alle uitingen in lijn staan met je merkverhaal. Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Online succes krijg je niet zomaar. Door de huidige situatie, je concurrenten en je doelstellingen goed in kaart te brengen kun je de mogelijkheden van online marketing verduidelijken. Op basis daarvan wordt er gekeken naar de relevantie van bepaalde tools en middelen. Denk bijvoorbeeld aan social media, analytics, SEA en SEO. Deze lezing is ook uit te voeren in de vorm van een interactieve workshop.
Aan de hand van jouw unieke organisatie kenmerken wordt er een kernconcept ontwikkeld. The Big Idea moet zo sterk zijn, dat deze uiteindelijk kan fungeren als kapstok: alle communicatie, uitingen en keuzes moet je kunnen baseren op je merkverhaal. Met deze lezing weet je je merk naar een nieuw niveau te tillen.
Elke deelnemer haalde er uit wat hij er zelf uit kon halen. Er werd na afloop flink over gediscussieerd dus dan hebben we ons doel bereikt.
Marisca Karsdorp, Hobeon
Als enthousiaste ondernemer zie je veel kansen in de markt. En niet elke kans is even sexy, dat weten we stiekem allemaal wel. Maar wat nou ‘als dit’, of wat nou ‘als dat’?
En die ‘als’, daar wil ik het graag over hebben. Het is eigenlijk hetzelfde als wat er momenteel gebeurt. Ik schrijf met alle liefde voor dit blad. Ik zie de kansen die het me oplevert en de nieuwe mensen die ik door mijn columns leer kennen. Maar wat nou als je zoveel kansen ziet, dat je eigenlijk niet meer aan je werk toekomt?
Het is een eer om in dit blad te staan, en dat maakt je als schrijver ook ergens ‘sexy’. Maar een toevoeging hoeft niet altijd even sexy te zijn. Ik denk zelfs dat de meeste mensen zich helemaal niet sexy voelen en dat is precies het grootste struikelblok. Mensen kopen namelijk negen van de tien keer niet omdat ze zich sexy willen voelen, maar omdat ze zich met een bepaald product of dienst kunnen identificeren. Daarom voel ik me ook erg comfortabel bij het delen van dingen waar ik tegenaan loop, ook al is dat niet altijd even sexy.
Het kan natuurlijk zijn dat je jezelf sexy wilt voelen, en daardoor met bedrijven in zee wilt gaan. Dat het product of de dienst een toevoeging is aan je eigen identiteit. Ik zou misschien wel willen stellen dat die keuze meer is gebaseerd op een eigen onzekerheid, dan de aansluiting van twee mensen die op een lijn zitten. Alhoewel je bij sex ook zou kunnen zeggen dat twee mensen op een lijn zitten. Als je de (klant)relatie centraal zou stellen gaat het om een duurzame verbinding, in plaats van een kortstondige bevrediging. Samen verhalen maken, de toekomst voor ogen hebben en opereren vanuit geluk en liefde in plaats van aanzien en bevrediging.
Zou het niet veel fijner zijn als mensen, in plaats van uiterlijk vertoon, verhalen gingen delen? Dat je in plaats van de korte bevrediging een lange termijn doelstelling bepaalt en daar samen de gemeende deler in vindt. Dit zorgt eerder voor duurzamere relaties dan one night stands en dat resulteert uiteindelijk in een betere klantwaarde. En dus een hogere verkoop.
Sex sells, but stories sell better.
Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid