Bel ons op 030 80 80 884

en krijg professioneel advies van onze deskundige consultants

Krijg een unieke kijk op wereldaangelegenheden

Simon Anholt

Onafhankelijk bedrijfs- en beleidsadviseur voor het ontwikkelen en implementeren van strategieën en oprichter van The Good Country Index

Tarieven en beschikbaarheid
Simon Anholt

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Simon

Lecture icon

Lezingen

Video icon

Video

Interviews icon

Artikelen

Books icon

Boeken

Tarieven en beschikbaarheid

Onafhankelijk bedrijfs- en beleidsadviseur en oprichter van de Good Country Index

Spreker Simon Anholt heeft meer dan 53 wereldleiders en hun kabinetten, evenals tientallen CEO’s van internationale bedrijven, geadviseerd over het ontwikkelen en implementeren van strategieën voor hun grotere economische, politieke en culturele betrokkenheid bij andere landen en het mondiale publiek. Zijn twee belangrijkste TED-lezingen worden door TED-kijkers beoordeeld als de derde en zesde meest inspirerende TED-talks aller tijden – een onderscheiding die de staande ovaties onderschrijft die hij consequent krijgt voor zijn originele verscheidenheid aan lezingen voor publiek over de hele wereld.

Redenen om spreker Simon Anholt te boeken

  • Simon Anholt staat bekend als de grondlegger van de Good Country-beweging en van de gerenommeerde Nation Brands Index. Hij is een thought leader in zijn vakgebied en voegt iets totaal unieks aan ieder evenement toe.
  • Simon geeft creatief advies aan machtige individuen en bedrijven over de hele wereld. Je kunt zijn inzichten en uitgebreide kennis echt nergens anders krijgen.
  • Als spreker en adviseur boekt hij echt resultaat voor bedrijven. The Economist noemde hem “… een van de meest invloedrijke en gerespecteerde adviseurs van regeringsleiders en bedrijven, die hun positie op de wereldmarkt wil verbeteren”.

In 2014 richtte spreker Simon Anholt de Good Country-beweging op met de eerste jaarlijkse editie van de Good Country Index, de eerste studie ooit van wat elk land op aarde bijdraagt ​​aan het algemeen welzijn van de mensheid, en wat het wegneemt, in verhouding tot zijn grootte. Zijn werk richt zich op het ontdekken waar een plaats, een land, een bedrijf of een individu voor dient in de wereld en waarom mensen blij moeten zijn dat ze bestaan, en het definiëren van het moedige en fantasierijke nieuwe gedrag dat hen vooruit zal drijven. De resultaten van zijn werk zijn vaak adembenemend in hun ambitie, originaliteit en impact.

Als een van ‘s werelds toonaangevende denkers en beoefenaars van grootschalige menselijke betrokkenheid in de afgelopen dertig jaar, heeft spreker Simon Anholt niet minder dan drie succesvolle wereldwijde velden gecreëerd en geleid die attitudes, cultuur en activiteit op wereldwijde schaal meten, begrijpen en beïnvloeden . Mensen als DreamWorks en Nike, staatshoofden en vorsten hebben allemaal geprofiteerd van zijn unieke benadering van leiderschap en ondernemerschap.

Simon is ook de leidende autoriteit op het gebied van het beheer van nationale identiteit en reputatie en is de oprichter en uitgever van twee grote jaarlijkse enquêtes onder meer dan 20.000 mensen in 25 landen om hun perceptie van de landen en steden van de wereld te volgen. Bovendien lanceerde spreker Simon Anholt in 2016 de Global Vote, waarmee iedereen ter wereld kan stemmen bij de verkiezingen van andere landen.

Zijn TED-talk die de Good Country Index lanceerde, heeft in totaal 12 miljoen views op TED.com en YouTube, en zijn recentere, die de Global Vote lanceerde, meer dan een miljoen. Hij heeft vijf boeken geschreven over landen, culturen en globalisering en is honorary Professor of Political Science aan de University of East Anglia, UK. Zijn laatste boek, The Good Country Equation, werd in 2020 gepubliceerd en werd door Zeid Ra’ad al-Hussein, de voormalige Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, omschreven als “een meesterwerk”.

Bekijk de lezingen van Simon Anholt
Lezingen van spreker Simon Anholt

Wat is er misgegaan met de wereld?

Simon Anholt heeft de afgelopen 20 jaar de presidenten, monarchen en premiers van 53 landen geadviseerd en hij heeft het een en ander geleerd over waarom de wereld niet zo goed werkt als zou moeten. In deze keynote biedt hij waardevolle inzichten voor iedereen die geïnteresseerd is in wereldaangelegenheden en de toekomst van onze bedrijven.

Het publiek zal de echte grondoorzaken van onze moeilijke tijd leren, evenals verrassende ideeën over hoe ze te verhelpen. Met de expertise van Simon biedt deze keynote een volledig unieke kijk op wereldaangelegenheden.

Lezingen van spreker Simon Anholt

Waarom bedrijven zich meer als landen moeten gedragen

In deze eye-opening keynote deelt Simon Anholt enkele verrassende inzichten over hoe bedrijven hun prestaties en hun bijdrage aan de samenleving en de planeet drastisch kunnen verbeteren.

Het publiek zal leren dat bedrijven door het overnemen en verbeteren van oude ideeën, zoals buitenlands beleid, diplomatie, zachte en harde macht en grootse strategie, een totaal nieuwe en veel krachtigere visie kunnen krijgen op hun plaats en rol op de markt en in de wereld. Oh, en ook landen en steden kunnen wat leren van bedrijven en NGO’s.

Lezingen van spreker Simon Anholt

Cultuur: de raketbrandstof van creativiteit

In deze keynote deelt Simon zijn inzichten in hoe het aanwakkeren van culturele invloeden meer echte innovatie, creatievere ideeën en meer verrassende inzichten kan opleveren dan je ooit in je leven kunt gebruiken.

Of u nu een bedrijf, een land, een stad of een ander soort organisatie bent, of zelfs maar een enkel individu, de enorme kracht van cultureel gedreven creativiteit kan uw creatieve kwaliteit en productiviteit met orden van grootte verbeteren.

Lezingen van spreker Simon Anholt

Hoe laten zien, niet vertellen, de beste vorm van marketing is: en het is helemaal gratis

Spreker Simon Anholt gebruikt in deze presentatie zijn 20 jaar ervaring als beleidsadviseur van de staatshoofden en tientallen multinationale ondernemingen om te laten zien hoe bedrijven een fenomenale wereldwijde impact kunnen bereiken zonder ook maar een cent uit te geven aan PR en reclame.

Lezingen van spreker Simon Anholt

Overzicht keynote-onderwerpen van Simon Anholt

  • Wetenschap en technologie
  • Planeet & Klimaat,
  • Welvaart en gelijkheid
  • Gezondheid & Welzijn
Video van spreker Simon Anholt

Simon Anholt - TED Talk

Video van spreker Simon Anholt

Simon Anholt at EAIE Helsinki 2019

Bekijk de lezingen van Simon Anholt
7.6.2021

Interview with Simon Anholt

Waardoor ben je geïnteresseerd geraakt in mondiale vraagstukken op het gebied van cultuur, zaken en politiek?

Ik weet het echt niet zeker – ik denk dat ik zo ben geboren. Zolang ik me kan herinneren, ben ik er altijd vanuit gegaan dat mensen uit andere landen interessanter zouden zijn dan mensen uit mijn eigen land, en dat hun land, cultuur, taal, muziek, eten, literatuur en landschappen interessanter zouden zijn dan de mijne. Het kostte me veel tijd om te ontdekken hoeveel mensen het tegenovergestelde aannemen, wat een beetje deprimerend is.

Wat inspireerde u om “The Good Country Index” te creëren?

Ik wilde een nieuw soort wereldwijde discussie starten over waar landen eigenlijk voor zijn: zijn ze er puur om de territoriale en economische belangen van hun burgers te dienen, of spelen ze ook een rol om ons allemaal een toekomst op deze planeet te geven? Dus de Good Country Index is ontworpen om mensen aan te moedigen een nieuwe vraag over landen te stellen: in plaats van altijd te vragen “hoe goed doen we het?”, zijn ze nu begonnen te vragen “hoeveel doen we?”.

Als je één ding anders zou kunnen doen in je carrière, wat zou dat dan zijn?

Ik kan eerlijk gezegd geen enkel ding bedenken dat ik anders zou doen. Dat betekent niet dat ik het allemaal gepland heb, maar de manier waarop het is geworden, lijkt me gewoon perfect.

Wat wil je de komende 5 jaar bereiken?

Ik zou graag willen dat het Goede Land zijn tussentijdse doelstelling van 760 miljoen burgers haalt.

Waarom huren klanten je meestal in om te spreken?

Omdat ze het beu zijn om steeds dezelfde dingen te horen, en ze willen hun publiek iets nieuws geven om over te praten, niet alleen voor de rest van het evenement, maar voor weken en maanden daarna.

Als je één advies zou mogen geven aan wereldleiders en machthebbers, wat zou dat dan zijn?

Nou, dat is eigenlijk mijn dagtaak. Ik vraag ze onder meer om na te denken over het feit dat wanneer ze staatshoofd of regeringsleider van hun land worden, ze zich aansluiten bij het team dat de planeet bestuurt.

Bekijk de lezingen van Simon Anholt

The Good Country Equation - How We Can Repair the World in One Generation

Why doesn’t the world work? Why, despite all the power, technology, money and knowledge that humanity has accumulated, are we are still unable to defeat global challenges like climate change, war, poverty, migration, extremism, and inequality?

Simon Anholt has spent decades helping countries from Austria to Zambia to improve their international standing. Using colorful descriptions of his experiences–dining with Vladimir Putin at his country home, taking a group of Felipe Calderon’s advisors on their first Mexico City subway ride, touring a beautiful new government hospital in Afghanistan that nobody would use because it was in Taliban-controlled territory–he tells how he began finding answers to that question.

BEstel dit boek

Competitive Identity : The New Brand Management for Nations, Cities and Regions

Ever since Simon Anholt coined the phrase “Nation Branding” a decade ago, there has been more and more interest in the idea that countries, cities and regions can build and manage their brand images. But until now, there has been little guidance and little agreement on how the techniques of commercial brand management can really be applied to places.

For the first time in this authoritative new book, Anholt shares his insights and unique experience in the field, and shows in detail what countries, cities and regions can do to build and sustain their ‘competitive identity’.

Bestel dit boek

Brand New Justice - How branding places and products can help the developing world

‘Brand New Justice, How Branding places and products can help the developing world’ is een controversieel en inspirerend boek over hoe de combinatie tussen ‘nation branding’ en het branden van de export in de derde wereld kan leiden tot snelle ontwikkeling. Het boek laat zien dat westerse klassieke manieren om waarde toe te voegen ook in de derde wereld van nut kunnen zijn.

Bestel dit boek

Places - Identity, Image and Reputation

Place branding is happening. A new field of practice and study is in existence and whatever we choose to call it there can no longer be any doubt that it is with us. This collection of intuitive and well-reserached articles examines how places and regions see themselves, and how they reflect this in their branding.

Bestel dit boek
Vrijblijvend informatie over Simon Anholt

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Of neem direct contact op:

Bel: 030 80 80 884

Simon Anholt geeft lezingen over de volgende onderwerpen