Loading content ...

Erik Schoppen

Erik Schoppen

Merkexpert, gedragsonderzoeker & innovator

Drs. Erik Schoppen is visionair internetpionier, merkexpert leiderschap, gedragsonderzoeker, ontwerper, innovator, spreker, adviseur en auteur.
Als verbindende factor tussen deze kennisgebieden is zijn belangrijkste missie het promoten van toekomstgericht duurzaam merkdenken en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken.

Neem contact op

Neem vrijblijvend contact met ons op! Vul uw gegevens in en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Drs. Erik Schoppen is een open-minded en enthousiaste persoonlijkheid die zich als creatieve idee-versneller, ontwerper en gedragsonderzoeker bezig houdt met duurzaam merkleiderschap, merkpsychologie, (merk)vertrouwen, design en (neuro)branding. Als veelgevraagde spreker, adviseur en auteur geeft Erik actuele lezingen over de onderwerpen binnen zijn vakgebied.

Erik is expert op het gebied van duurzame merkpositionering, -management, -reputatie en innovatie. Daarnaast doceert hij brand & design management, merkinteractie en neuroscience aan voornamelijk de Hanzehogeschool Groningen en Rijksuniversiteit Groningen. Hij is medeauteur van het boek Strategisch merkenmagement. Een boek wat inmiddels als standaardwerk voor strategen, (brand) manager en marketeers wordt beschouwd.

Erik Schoppen onderscheidt zichzelf door de diversiteit aan onderwerpen die hij behandelt en de interessante verbanden die hij aan brengt. Hij legt complexe informatie overzichtelijk uit met herkenbare voorbeelden en een flinke dosis humor. Door zijn kennis en ervaring weet Erik Schoppen zijn publiek te inspireren. Lezingen van Erik Schoppen worden ook wel echte ‘eye-openers’ genoemd.

Momenteel houdt Erik zich bezig met zijn belangrijkste missie: het promoten van toekomstgericht duurzaammerkdenken en leiderschap. Vanuit zijn ervaring motiveert dit mensen hun gedrag te veranderen en een positieve kijk op de toekomst te hebben. Op dit moment doet hij promotieonderzoek aan de Universiteit Groningen (Behavioral & Social Neuroscience).

    • De psychologie van vertrouwen

      Vertrouwen is essentieel voor verandering en leiderschap. Maar hoe krijg je het? En hoe leidt dit tot gewenste gedragsverandering? Wat is vertrouwen? Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken?

    • Duurzaam Merkleiderschap

      Krijg resultaatgerichte merkkennis aangereikt vanuit een strategisch en duurzaam perspectief. Ontdek de vier principes van duurzaam (merk)leiderschap.

    • Deeleconomie

      Een inspirerend verhaal over de mogelijkheden in de duurzame deeleconomie.

    • Ons facinerende brein

      Leer meer over je hersenen, emoties, geluk en gedrag. Hoe werkt onze besluitvorming en hoe we ervaren we merken. Ontdek hoe (onbewust) gedrag sterker wordt als dit aansluit op wat we al vertrouwen.

Gerelateerde sprekers