Loading content ...

Patrick Petersen

Digital Marketing & Technologie

Patrick Petersen is de docent, spreker en consultant, maar vooral nerd die marketingkansen in een techy daglicht zet. Leer over marketingtech trends. Welkom in de succesvolle, nieuwe wereld van de mixed reality!

Patrick Petersen RDM MA MSc is opgegroeid in een bekend ICT-bedrijf en studeerde marketing, communicatie en consumer behaviour aan de EUR en London Business School. Petersen is auteur van diverse beststelling en prijswinnende technische, trend en marketing handboeken, waaronder het Handboek Mobiele marketing, VR en IoT en het prijswinnende Handboek Online Marketing (standaardwerk in het onderwijs). Hij is veelgevraagd spreker op gebied van online strategie, local en social media, zoekmachine-marketing, usability, content marketing en mobile marketing. 

Leren & Lachen, volgens Patrick de ultieme combinatie voor een succesvolle lezing! Zijn nuchtere, directe stijl, vol met humor spreekt veel mensen aan. De mix van visie en gedachtegoed met een pragmatische insteek is kenmerkend aan zijn lezingen. Ook in zijn columns en boeken is deze stijl terug te vinden. Patrick schrijft regelmatig voor The Holland Times, Adformatie en NieuwsTribune en webTV voor AtMostTV. Zijn boeken zijn genomineerd voor Managementboek van het Jaar en de PIM Marketing Literatuurprijs. Hij schreef onder andere: Handboek Online Marketing, Handboek Engaging Content, Handboek Mobile Marketing, Handboek ContentStrategie en Handboek Social Media Marketing & Business. 

Als online strateeg werk(te) hij met zijn bureau AtMost voor organisatie als EY, Rijkswaterstaat, Blauwhoed, IKEA International, Trendhopper Holding, Achmea, Heijmans, Bouwfonds/Rabo Vastgoed, NS International, SNS Bank en Yahoo! Asia.

     

    • Online en marketingtech trends

    • Internet of Things en de kansen voor de manager

    • Wearables en de client centric aanpak

    • Scoren met Virtual Reality, Augemented en mixed reality!

    • De nieuwe marketing-tech IoT manager

    • Succesvolle online marketingstrategie, contentstrategie en social media marketing

    • Social business innovatie

Gerelateerde sprekers