Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
Gijs van Wulfen

Een interview met Gijs van Wulfen

Gijs van Wulfen is de grondlegger van de VOORT innovatiemethode. In dit interview komt u meer over hem te weten.

Wat is de Voort innovatiemethode?

Wanneer is sprake is van een conservatieve bedrijfscultuur en het is tijd voor innovatie, zijn normale brainstormen over het algemeen geen succes. Daarom hebben we de Voort innovatie methode ontwikkelt. De effectiviteit van de Voort methode als het gaat om het structureren van de chaos en het starten van innovatie is wetenschappelijk bewezen. In een periode van 20 weken creëert u nieuwe business cases voor nieuwe producten, services en business modellen. Dit doet u samen met een intern team.
De methode wordt gezien als expeditie met 5 fasen: vertrekken, ontdekken, ontwikkelen, reflecteren en terugkeren. Recent wetenschappelijk onderzoek laat zien dat als je de methode vergelijkt met andere processen, de methode het effect van innovatie verdubbelt.

 

Waar komt uw interesse voor innovatie vandaan?

Als manager van een bedrijf was ik erg gefrustreerd over innovatie. In de praktijk is het erg lastig om innovatie op de juiste manier vorm te geven. Toen ik met een oplossing voor effectievere innovatie kwam wilde ik dit delen met mensen die met dezelfde frustraties te maken hadden. Ik begin met het schrijven van boeken en blogs. Op het moment dat LinkedIn mij uitnodigde als een van hun Influencers kreeg ik sprekersaanvragen van over de hele wereld, en zo werd ik spreker over innovatie.

 

Zou u ons 3 tips kunnen geven over hoe men innovatie het beste kan starten? 

Mijn advies om innovatie te starten is om door middel van ideevorming over nieuwe producten en services op een gestructureerde manier te werk te gaan.
1.Betrek je klanten in het ideevorming proces. Dit zorgt er voor dat de innovatie inspeelt op relevante problemen of bijdraagt aan het realiseren van dromen
2. Werk het idee uit tot mini new business cases. Concrete business plannen per idee waarin de mogelijkheden duidelijk naar voren komen.
3. Om er voor te zorgen dat u zoveel mogelijk support krijgt is het goed om er voor te zorgen dat belanghebbende betrokken worden bij het proces.

 

Wat is uw persoonlijk belang in het zijn vaan een spreker?

Ik vind het geweldig om op het podium te staan. Het is een privilege en genoegen om mensen te mogen inspireren en aan te moedigen als het gaat om succesvolle innovatie.

Joseph Oubelkas

Joseph Oubelkas

Wat doet gevangenschap met je? En hoe geef je je leven na een heftige ervaring als deze weer vorm? Josephs unieke lezingen over gevangenschap en vrijheid, dromen en doen inspireren breed publiek.

Het leven van spreker Joseph Oubelkas veranderd op een slag. Van jonge ondernemer met een succesvol eigen bedrijf verandert hij tot een gevangene in Marokko. Joseph heeft van 2004 tot 2009 onschuldig vast moeten zitten. Deze ervaring heeft grote...

Remko van der Drift

Remko van der Drift

Remko geeft lezingen en workshops over de groeimindset, hij staat stil bij het belang van falen en laat ons zien hoe we fouten beter kunnen accepteren.

Spreker Remko van der Drift is directeur van het Instituut voor...

Spreker Arash Aazami

Arash Aazami

Dream - Develop - Do 

Spreker Arash Aazami wordt internationaal gezien als energie-expert en is veelgevraagd spreker. Zijn lezingen veranderen uw blik op energie, duurzaamheid en de...

Arjen Banach

Als Organisatieveranderaar en Chief Happiness Officer maakt Arjen Banach jullie organisatie klaar voor de wereld van morgen

Spreker Ajen Banach beschrijft zichzelf als vooruitstrevend denker over toekomstgerichtheid van teams en organisaties. Wekelijks verzorgt Arjen lezingen en sessies over de kunst van veranderen, organisatiecultuur, leiderschap en...

Elke Geraerts

Elke Geaerts deed onderzoek naar stress op de werkvloer en schreef het boek 'Mentaal Kapitaal, Versterk je mentale veerkracht en vermijd burn-out'.

Kent u de impact van stress op uw bedrijf en de effecten ervan op uw omzet?  Spreker Elke Geraerts deed onderzoek naar stress en mentale veerkracht en is veelgevraagd...

Danielle Braun

Building Tribes - Waardevolle lessen uit de antropologie

Spreker Danielle Braun heeft een ruime ervaring binnen het publieke domein met Corporate Antropologie. Als spreker praat zij graag over organisatiecultuur en leiderschap en begeleidt zij organisaties bij complexe verandering. Daarnaast werkt zij...

Nancy Rademaker

Customer Centricity in a networked world

Spreker Nancy Rademaker is één van de weinige vrouwelijke keynote sprekers die de impact van de digitalisering op klantgedrag beschouwt en wat dit voor bedrijven betekent in de interactie met hun klanten. Als internationale keynote spreker deelt...

Vincent Everts

Vincent Everts

Spreker Vincent Everts heeft van zijn passie zijn werk gemaakt en is expert op gebied van de nieuwe technologie.

...

Farid Tabarki

Farid Tabarki

de Tijdsgeest & de vloeibare samenleving

Farid Tabarki doet onderzoek naar de (Europese) tijdgeest. In 2012 is hij uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012–2013.  Onderwerpen waar hij onderzoek naar doet en vele lezingen over geeft zijn onder meer: radicale decentralisatie,...

Bart van den belt

Bart van den Belt

Veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en creativiteit.

Spreker Bart van den Belt is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en...

Veeg naar links