Loading content ...

Telefoon: +31 202 415 730

Bel ons voor vragen of advies
wouter-kleinsman

Interview met Wouter Kleinsman

Met zijn eigen Social-media & online-marketingbureau geeft Wouter Kleinsman adviezen aan verschillende bedrijven en ondernemers. In dit interview vertelt hij waarom dit zijn grote passie is!

Je hebt al een aantal jaren ervaring als spreker, welke ervaring is jou het meest bijgebleven?

Gekeken naar mijn jaren ervaring als spreker is het belangrijkste mij bijgebleven dat: Mensen komen voor een verhaal, een verhaal waar zij
zichzelf in kunnen verplaatsen en wat tastbaar voor hun is. Door een verhaal tastbaar te maken, kunnen mensen jouw verhaal en ideeën voor zichzelf invullen en dat zorgt voor een presentatie waar men na afloop over blijft praten en mee aan de slag kan gaan.

 

Je hebt erg veel plezier in het helpen en begeleiden van mensen. Wat maakt dit voor jou je grote passie?

Het helpen van mensen is altijd al een passie van mij geweest. Door de jaren heen kwam ik in aanraking met zowel mkb-bedrijven als grote bedrijven die
tegen het hetzelfde probleem aanliepen: hoe bereiken ze hun doelgroepen. Op een dag heb ik mijzelf voorgenomen om mijn uitgebreide kennis te gebruiken om bedrijven te ondersteunen om op een effectieve manier hun doelgroepen te vinden en te benaderen. Ik kan maximaal genieten wanneer ik zie dat ondernemers en bedrijven mijn kennis toepassen in de praktijk en daarbij succes boeken. Het gaat mij niet om rijk te worden het gaat mij om een klein deel van de wereld te veranderen. Mensen te helpen, adviseren en succesvol te maken. Tevens als spreker vind ik het geweldig om te reizen en op verschillende plekken te mogen spreken en nieuwe mensen te mogen ontmoeten die vol liefde over hun passie spreken.

Mensen helpen is het leidraad in mijn leven.

 

Hoe zorg je als bedrijf dat je zichtbaar bent voor jou doelgroep?

Ik hanteer de techniek: Stop selling start helping. Alles wat ik rondom mijn marketing doe is gebaseerd op het helpen van ondernemers en marketeers. Denk hierbij aan mijn wekelijkse nieuwsbrief en het schrijven van artikelen voor op mijn website, gebruik maken van de social-mediakanalen om mijn netwerk uit te bereiden en tevens te doen onderhouden. Als ik kijk naar mijn klanten dan zijn dit vaak bedrijven die mij al een langere tijd volgen via mijn social-mediakanalen, mijn nieuwsbrief of via key partners waar ik graag mee samenwerk. Door het delen van kennis win je het vertrouwen van je doelgroep en daar gaat het in deze tijd om. Het gaat niet om het verkopen maar het gaat om het helpen en vanuit daar het vertrouwen te winnen van je doelgroep.

 

Welke aspecten mogen niet in een online marketingplan ontbreken?

Zoals ik hierboven eigenlijk al omschreef moet je de strategie van helpen aannemen en niet verkopen. Wanneer je mensen wilt helpen zul je dus eerst moeten weten wat het probleem van jouw doelgroep is. Je hebt tevens een product of dienst waarmee je het probleem van jouw doelgroep doet oplossen. Dus eerst moet je duidelijk maken: wat is het probleem van mijn doelgroep? En vanuit daar adviseer ik je om een content-marketingmissie op te stellen. In deze content-marketingmissie maak je duidelijk wie je doelgroep is, wat je levert aan je doelgroep en welk probleem jij voor hun wilt oplossen. Wanneer je weet welk probleem je wilt oplossen voor je doelgroep ga je hier omheen content produceren en deze content verspreiden via de online- marketingkanalen waar je doelgroep aanwezig is. Een ander belangrijk aspect is goed te omschrijven wie je doelgroep is en vanuit daar te gaan kijken welke online-marketingkanalen jouw doelgroep gebruikt om zich te oriënteren. Denk hierbij aan de fases: Aandacht, oriëntatie, evaluatie, aankoop en ervaring. Wanneer je een gedegen online- marketingstrategie wilt opzetten dan moet je voor elke fase de juiste kanalen weten te vinden. Wanneer je alle kanalen hebt en je de strategie hiervoor hebt opgezet heb je voor jezelf de customer journey opgezet.

 

Welke boodschap wil jij het publiek meegeven tijdens een lezing?

Ik heb eigenlijk 2 boodschappen. Mijn eerste boodschap is: Online marketing gaat niet om het inzetten van zoveel mogelijke kanalen maar het gaat om het inzetten van de kanalen waar jouw doelgroep gebruik van maakt tijdens hun orientatiefase. Mijn tweede boodschap is: Online marketing kun jezelf doen en daarom zijn mijn presentaties altijd zo opgezet dat het publiek aan het einde van de presentatie direct aan de slag kan gaan met concrete tips en stappen.

Joseph Oubelkas

Joseph Oubelkas

Wat doet gevangenschap met je? En hoe geef je je leven na een heftige ervaring als deze weer vorm? Josephs unieke lezingen over gevangenschap en vrijheid, dromen en doen inspireren breed publiek.

Het leven van spreker Joseph Oubelkas veranderd op een slag. Van jonge ondernemer met een succesvol eigen bedrijf verandert hij tot een gevangene in Marokko. Joseph heeft van 2004 tot 2009 onschuldig vast moeten zitten. Deze ervaring heeft grote...

Remko van der Drift

Remko van der Drift

Remko geeft lezingen en workshops over de groeimindset, hij staat stil bij het belang van falen en laat ons zien hoe we fouten beter kunnen accepteren.

Spreker Remko van der Drift is directeur van het Instituut voor...

Spreker Arash Aazami

Arash Aazami

Dream - Develop - Do 

Spreker Arash Aazami wordt internationaal gezien als energie-expert en is veelgevraagd spreker. Zijn lezingen veranderen uw blik op energie, duurzaamheid en de...

Arjen Banach

Als Organisatieveranderaar en Chief Happiness Officer maakt Arjen Banach jullie organisatie klaar voor de wereld van morgen

Spreker Ajen Banach beschrijft zichzelf als vooruitstrevend denker over toekomstgerichtheid van teams en organisaties. Wekelijks verzorgt Arjen lezingen en sessies over de kunst van veranderen, organisatiecultuur, leiderschap en...

Elke Geraerts

Elke Geaerts deed onderzoek naar stress op de werkvloer en schreef het boek 'Mentaal Kapitaal, Versterk je mentale veerkracht en vermijd burn-out'.

Kent u de impact van stress op uw bedrijf en de effecten ervan op uw omzet?  Spreker Elke Geraerts deed onderzoek naar stress en mentale veerkracht en is veelgevraagd...

Danielle Braun

Building Tribes - Waardevolle lessen uit de antropologie

Spreker Danielle Braun heeft een ruime ervaring binnen het publieke domein met Corporate Antropologie. Als spreker praat zij graag over organisatiecultuur en leiderschap en begeleidt zij organisaties bij complexe verandering. Daarnaast werkt zij...

Nancy Rademaker

Customer Centricity in a networked world

Spreker Nancy Rademaker is één van de weinige vrouwelijke keynote sprekers die de impact van de digitalisering op klantgedrag beschouwt en wat dit voor bedrijven betekent in de interactie met hun klanten. Als internationale keynote spreker deelt...

Vincent Everts

Vincent Everts

Spreker Vincent Everts heeft van zijn passie zijn werk gemaakt en is expert op gebied van de nieuwe technologie.

...

Farid Tabarki

Farid Tabarki

de Tijdsgeest & de vloeibare samenleving

Farid Tabarki doet onderzoek naar de (Europese) tijdgeest. In 2012 is hij uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2012–2013.  Onderwerpen waar hij onderzoek naar doet en vele lezingen over geeft zijn onder meer: radicale decentralisatie,...

Bart van den belt

Bart van den Belt

Veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en creativiteit.

Spreker Bart van den Belt is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van ondernemerschap, gedragsverandering en...

Veeg naar links