Loading content ...

Bel ons op: +31 (0)20 241 57 30

voor vragen of advies
Saskia van de Riet

Saskia van de Riet

Blogexpert

Tarieven en beschikbaarheid
Vrijblijvend informatie over Saskia van de Riet

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
About icon

Over Saskia

Lecture icon

Lezingen

Interviews icon

Artikelen

Tarieven en beschikbaarheid

Met een unieke combinatie aan werkervaring in de wereld van taal, de bouw en marketing, zowel in Engeland als in Nederland helpt Saskia van de Riet vrouwelijke ondernemers zichzelf te bevrijden van alle obstakels die authentiek, intuïtief bloggen en “legacy blogging” in de weg staan. Haar wekelijkse BlogCafé is een groot succes.

“Leave your Legacy” raakt vrouwelijke ondernemers in hun essentie. Blogger en spreker Saskia van de Riet gelooft heilig in haar visie voor zakelijk bloggen, voor haarzelf, voor ondernemers en voor jou. Door strategisch te systematiseren bevrijdt zij haar klanten van alle persoonlijke obstakels die vrouwelijke ondernemers belemmeren om in hun grootsheid te gaan staan en hun waardevolle kennis, ervaring en werkwijze te delen. Ze gelooft uit van de kracht van vrouwelijke ondernemers en dat zij vol passie en deskundigheid een hele waardevolle bijdrage leveren. Zij is ervan overtuigd dat je met je blog de visie die Saskia voor ogen heeft voor jezelf kunt vervullen. Dat de wereld jouw bijdrage ook echt nodig heeft.

Spreker Saskia van de Riet is iemand die vrouwen in hun kracht zet, motiveert en bevrijdt. Zij schetst een landschap van dialoogmarketing met je blog als je eigen sociale mediaplatform. Saskia spreekt al haar hele leven lang. Als bouwkundig ingenieur gaf ze aan de University of North London lezingen over het ontwerpen van gebouwen voor de gezondheidszorg. Als trainer gaf ze jarenlang Nederlands conversatieles aan Engelstalige volwassenen voor de London Borough of Croydon. De laatste vier jaar ligt haar focus op het motiveren en inspireren van vrouwelijke ondernemers om hun verhaal in woorden te vangen en op hun zakelijk blog te delen voor meer impact.

Bekijk de lezingen van Saskia van de Riet

    Lezingen van spreker Saskia van de Riet

    • Bloggen
    • Marketing
    • Vrouwelijk Ondernemerschap

Hoe wordt je blog een marketingmiddel?

Als ondernemer en als spreker is jouw blog het kloppend hart van je website. De hamvraag is daarbij hoe je daar optimaal gebruik van kan maken binnen jouw marketing?

Zolang je niet weet wat de kracht van je blog is, en je bloggen ook nog niet hebt ingezet als strategische tool kun je en zul je daar geen ervaring mee opdoen en geen gevoel bij krijgen. Je weet dan ook niet wat je mist. En als zal je het nog zo vaak lezen, hoe belangrijk bloggen is voor je bedrijf, je zult het maar half geloven. Misschien ook helemaal niet geloven. Gewoon omdat je de ervaring niet hebt opgedaan binnen je eigen bedrijf. Op zich lijkt dat geen enkel probleem. Immers wat je niet hebt, mis je niet. Tegelijkertijd is het zo dat andere ondernemers in jouw branche wel hun blog gebruiken als marketingmiddel. Hoogst waarschijnlijk hebben veel van die ondernemers minder ervaring dan jij, of minder deskundigheid dan jij, of krijgen lang niet zulke fantastische resultaten met hun klanten als jij met jouw klanten. Toch verdienen zij meer, zijn ze zichtbaarder en genieten expertstatus vanwege hun blog en hun marketingstrategie. Best wel frustrerend eigenlijk.

Wat betekent een marketingplan zonder strategisch blog voor jou?
Zolang jij nog geen actief blog hebt, en dit nog niet als marketingmiddel inzet, lig je dus op dit vlak in de achterhoede van al die andere ondernemers. De ondernemers die het bloggen wel in hun marketing hebben opgenomen ervaren week in week uit wat dat ze allemaal oplevert. En het ergste is dat zij elke week weer een beetje meer voorsprong krijgen op jou. Is dat erg? Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Is het iets om bang voor te zijn? Nee, beslist niet. Angst gaat je niks brengen. Is het een gemiste kans? Ja, dat is het zeker. Is het ook een kans die jij je kunt permitteren om te laten liggen? Geen flauw idee. Maar waarom zou je zo’n kans laten liggen, als het je met een relatief kleine investering in tijd en aandacht zo ongelooflijk veel kan opleveren?

Graag geef ik je een beknopt overzicht van de aspecten en aandachtspunten waarmee jij van jouw blog een marketingmiddel maakt.

Blog jij eens per week? Dan is dit wat jouw marketingmachine elke week voor je oogst:
– verse content op je website
– nieuwe berichten op al je sociale mediakanalen
– een treetje hoger op de ladder van jouw expertstatus
– betekenisvol contact met je klanten en prospects
– nieuwe prospects, fans en lezers op je mailinglijst
– structurele waarde voor je connecties
– belangrijke marketinginformatie opdoen uit de reacties
– online zichtbaarheid
– connectie maken met je klanten, fans en lezers
– groei van bezoekers op je website via je blogpagina
– relevante feedback ontvangen van je lezers, fans en klanten

Je blogpagina is de levendige kern van je marketing, Van hieruit kun je alles in je bedrijf in beweging zetten. Je blog eis niets minder dan jouw eigen persoonlijke sociale media platform. Jouw etalage. Zorg dat je iedereen uitnodigt op jouw blog, zodat ze kunnen
zien waar jij voor staat, hoeveel jij je klanten, fans en lezers te bieden hebt.

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar jouw antwoord op deze vraag: “Is het vermijden van bloggen een kans die jij je kunt veroorloven om te laten lopen?” Deel dat alsjeblieft hieronder in jouw reactie.

Bekijk de lezingen van Saskia van de Riet
Vrijblijvend informatie over Saskia van de Riet

Snel informatie over tarieven en beschikbaarheid

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Of neem direct contact op:

Bel: +31 (0)20 241 57 30

Saskia van de Riet geeft lezingen over de volgende onderwerpen